Missä on vika? Usein mietin, kun teen makeita leivonnaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri pulassa

Vieras
ja teen ne aivan ohjeiden mukaan, niin miksi ne eivät kuitenkaan maukkaalle + makealle maistu?

Tänään tein esim; kääretorttua ja laitoin ohjeen mukaan 1,5 dl sokeria + täytteksi Valion valmiin mansikkarahkan sekoitettuna kermavaahtoon ( oli makean makuista, ei tarvinnut lisätä sokeria ).

Kun valmista kääretorttua maistelin, niin ei se oikein makoisalta maistunut. Kääretortun päälle laitoin myös kermavaahtoa + mansikan - tein siis kääretorttuleivonnaisia.

Aika mauttomat täytteet. Mä laitan kääretorttuun usein kermaa, rahkaa ja oikeita mansikoita, ei se valmisrahkan maku riitä sen kermavaahdolla "laimennuksen" jälkeen.

mun mielestä jos on paljon munia leivonnaisessa niin ne jotenkin vie sen makeuden pois tai ei maistu kunnolla ja juurikin kääretorttu on sellainen leivonnainen.Pitää laittaa oikein äitelää hilloa sinne rahkan mukaan.

Vai onko kyse siitä että sen kääretortun on itse tehnyt? Mun mielestä muiden sörsselit maistuu aina paremmalle.

Ja juu, oikeita mansikoita vaan sekaan niin ne antaa makua.

Vatkasitko munia riittävän pitkään? Jos ei vatkaa riittävästi, voi kääretortussa se munan maku tulla esiin häiritsevästi. Ehkä sekin vaikuttaa lopputulokseen.