missä olitte häämatkalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallekarhu2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nallekarhu2

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
1 485
0
36
Eli tuossahan se kysymys tulikin. :)
Meillä häät ens kesänä ja pitäis pikkuhiljaa alkaa varailemaan tuota häämatkaa muttei osata päättää minne mennä :ashamed: Täytyy toivoa et paikkoja lennoille sit kans on vielä paljon vapaana kun viimein saadaan tehtyä päätös.
Pistäkääpä tosiaan häämatka kohteet pinoon ja kertokaa hyvät ja huonot puolet.
Ite haluisin eurooppaan mut kyllä lyhyempikin matka kelpaa, esim ukkeli ehdotti viroon jonneki kylpylälomalle :D Mua kyllä jotenki toi viro hämää, onko kokemuksia siitä? :D

Me käytiin ihan vaan rauhallisella päivä Tukholmassa risteilyllä ja sitten mentiin Kuusamon tropiikkiin kahdeksi yöksi ja ulkoiltiin. Kumpikaan kun ei olla mitään juhlija tyyppiä ja budjettikin pysyi kohtuullisena.

Me ollaan miehen kans oltu virossa kylpylälomalla :D(ei häämatkalla) tai ei sitä kylpyläks voinu sanoo ku ei siellä mitään altaita ollu, mut ihania hoitoja sai ja ruokaa mahan täyteen 3 kertaa päivässä. Kiloja tuli kyllä sen reissun aikana :laugh:
Miinuspuoli siinä oli, että ikähaarukka oli 50:n kieppeillä ja me oltiin 24 :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Me käytiin ihan vaan rauhallisella päivä Tukholmassa risteilyllä ja sitten mentiin Kuusamon tropiikkiin kahdeksi yöksi ja ulkoiltiin. Kumpikaan kun ei olla mitään juhlija tyyppiä ja budjettikin pysyi kohtuullisena.

Me oltiin kans ristelilyllä ja varsinainen häämatka on edelleen tekemäti... nyt suunnittelen jouluks ja uudeksvuodeks matkaa jonnekkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Me ollaan miehen kans oltu virossa kylpylälomalla :D(ei häämatkalla) tai ei sitä kylpyläks voinu sanoo ku ei siellä mitään altaita ollu, mut ihania hoitoja sai ja ruokaa mahan täyteen 3 kertaa päivässä. Kiloja tuli kyllä sen reissun aikana :laugh:
Miinuspuoli siinä oli, että ikähaarukka oli 50:n kieppeillä ja me oltiin 24 :snotty:

eli siis sulla ilmeisesti on siitä ihan hyvät kokemukset :D no ehkä sitä sit uskaltais kokeillakin.. mulle kun aina tulee virosta mieleen ränsistyneet ja jotenki alkeelliset paikat, en tiedä, ehkä oon vaan kuullu liikaa huhuja :ashamed:

Ei missään, kun aloin odottamaan kuukausi häiden jälkeen toista vauvaamme ja olimme jo aiemmin tehneet päätöksen, että ostetaan vihdoinkin olohuoneeseen kauan haluamamme punaiset sohvat. Nyt lapsia pian jo kolme, eikä reissua vieläkään tehty. "Häämatka" suuntautuu Kreetalle sitten kun se tehdään, ja lapset tulee mukaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

joo no enpä mäkään mitään juhlijatyyppiä oo, mut olishan se kyl ihana päästä lekottelemaan jonneki aurinkorannoille :D saattaa kyllä meilläkin tulla toi budjetti vastaan, eikös tollaset euroopan matkat oo aika hintavia.. :ashamed:

Me mentiin lautalla Tallinnaan ja lennettiin sieltä saman tien Berliiniin. Siellä oltiin kolme yötä ja "liftattiin" (netissä) Nürnbergiin, missä oltiin kaks yötä. Sitte mentiin yöbussilla Pariisiin, oltiin siellä kaks yötä, lennettiin Tukholmaan, oltiin yks yö ja tultiin laivalla takas Suomeen. Eli tuollainen seikkailupainotteinen häämatka meillä! Pariisi oli se romanttinen osuus :heart: :D !

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Me mentiin lautalla Tallinnaan ja lennettiin sieltä saman tien Berliiniin. Siellä oltiin kolme yötä ja "liftattiin" (netissä) Nürnbergiin, missä oltiin kaks yötä. Sitte mentiin yöbussilla Pariisiin, oltiin siellä kaks yötä, lennettiin Tukholmaan, oltiin yks yö ja tultiin laivalla takas Suomeen. Eli tuollainen seikkailupainotteinen häämatka meillä! Pariisi oli se romanttinen osuus :heart: :D !

kuulostaa ihanalta :heart:

Häät meillä oli pienet ja heti seuraavana aamuna lähti lento noin 7.00 Bangkokkiin. Häät oli talvella. Ja kyllä oli kannattavempaa laittaa ne rahat matkaan kuin sukujen ruokkimiseen.

Ainut vaan että oli hiukka liukasta yöllä ajella Tampereelle, pääkallokeli totisesti, Tampereellakin risteykset mentiin penkan kautta.

kuinka paljon sitten suurin piirtein tulee maksamaan jos esim lentää pariisiin ja takas, siis pelkkä lentomatka? toki siihen tulee sit hotellit ja muut mutta ne näkyy varmaan netistä. yritin katsoa finnairin sivuilta mutten oikeen löytäny hintoja kun vaan jonnekin muualle..

Ei vielä olla naimisissa. Miehellä on ollut pitkään haaveena Kreikka, joten täytyyhän hänen haaveensa toteuttaa =) Eri vaihtoehtoja ollaan netistä katottu ja yks oli ylitse muiden, mutta paikan nimeä en nyt kyllä muista.

Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:
kuinka paljon sitten suurin piirtein tulee maksamaan jos esim lentää pariisiin ja takas, siis pelkkä lentomatka? toki siihen tulee sit hotellit ja muut mutta ne näkyy varmaan netistä. yritin katsoa finnairin sivuilta mutten oikeen löytäny hintoja kun vaan jonnekin muualle..

Finnairilla varmaan saat maksaa ittes kipeeksi, kokeile jotain halpalentofirmaa. Mitä aiemmin pystyt varaamaan lennot, sen halvemmaksi se tulee.

Miksi ette jotkut ole olleet olenkaan häämatkalla? Mun mielestä se oli juurikin se toiseksi paras (tietenkin itse liiton virallistaminen on parasta ) osuus koko "hääjutusta". Mielummin mä häämatkan teen kuin pidän isot juhlat ja pydän puolituntemattomatkin juhlimaan (mitä en todellakaan olisi halunnut muutenkaan ).

Blue1:lla oli alimmillaan (Helsinki-Pariisi) 49, oli myös 200 matkoja per nuppi.

Finnairilla varmaan saat maksaa ittes kipeeksi, kokeile jotain halpalentofirmaa. Mitä aiemmin pystyt varaamaan lennot, sen halvemmaksi se tulee.

aijaa että toi varauksen ajankohtakin vaikuttaa :O apua no sit ainaki pitää jo ruveta päättämään asiaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Matkailija:
Miksi ette jotkut ole olleet olenkaan häämatkalla? Mun mielestä se oli juurikin se toiseksi paras (tietenkin itse liiton virallistaminen on parasta ) osuus koko "hääjutusta". Mielummin mä häämatkan teen kuin pidän isot juhlat ja pydän puolituntemattomatkin juhlimaan (mitä en todellakaan olisi halunnut muutenkaan ).

No mä itse plussasin 2pv häiden jälkeen,joten en tahtonut lähteä mihinkään ja vieläkin sitä samaa "plussaa" odotellaan rv18+5,saa nähdä sitten myöhemmin =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Blue1:lla oli alimmillaan (Helsinki-Pariisi) 49, oli myös 200 matkoja per nuppi.

onpas halpaa. onko noi halpalento yhtiöt sitten kuitenki ihan yhtä luotettavia ja hyviä kuin just esim finnair?

Me oltiin Berliinissä :heart: Oli aivan ihanaa. Ihana kaupunki, paljon kulttuuria ja nähtävää sekä historiaa. Me ei kumpikaan olla miehen kanssa hiekkarannalla löhöilijöitä, joten valittiin kulttuurimatka. Berliiniin lensi nopeasti ja koska olin jo 6kk raskaana niin lentomatkan pituus vaikutti sekä eurooppalainen terveydenhuolto (mikä oli minulle tärkeä kriteeri matkaa valittaessa) Loistava matka kerta kaikkiaan! :heart: :heart:

aijaa että toi varauksen ajankohtakin vaikuttaa :O apua no sit ainaki pitää jo ruveta päättämään asiaa :D

Joillakin yhtiöillä kai vaikuttaa, en tiedä kaikista. Meillä kävi viime keväänä niin, että mentiin varaamaan illalla puolen yön jälkeen lentoja Tre - Bremen, tuntia aikaisemmin ois maksanu muistaakseni yhden sentin, nyt "jouduttiin" pulittamaan 15 euroa.

Me oltiin Jenkeissä. Tosin alunperin matkan ei pitänyt olla häämatka, mutta muuttui sitten häämatkaksi ja pikkasen enempi pistettiin sitten rahaa siellä haisemaan kuin oli alkuun tarkoitus. Phoenix oli meidän tukikohta jonne lennettiin. Sieltä tehtiin parin päivän reissu Sedonaan ja Grand Canyonille. Sitten tehtiin semmonen viikon road trip joka meni näin: San Diego - Los Angeles - San Fransisco - Yosemiten kansallispuisto - Las Vegas. Yhteensä matka kesti n. 3 viikkoa.

Yhteistyössä