Missä näistä vaihtoehdoista viettäisit joulusi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulu on taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulu on taas

Vieras
a) kotona kahdestaan miehen kanssa (juhannus oltiin kahdestaan mökillä, vettä satoi kaatamalla ja pahaolo purkautui riitelyyn)
b) lapsuudenkodissa, johon tulee siskosi perheineen (sisko onnistuu aina juhlapyhinä loukkaamaan sinua verisesti)
c) toisen siskon perheen luona (pitkä matka, mutta siskon kanssa lämpimät ja seesteiset välit)
d) appivanhempien luona (anoppi kutsui, vaikkei ole pitänyt yhteyttä koko syksynä)

Eli näinkin vaikeeta voi joulunviettopaikanvalinta olla..

No, itse ainakin annat ymmärtää, että c on omalla kohdallasi paras ;) . Ilman noita suluissa olevia lisäselvityksiä, olisin vastannut a, koska itselleni se oli aikoinaan ennen lapsia paras ja ihanin vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
No, itse ainakin annat ymmärtää, että c on omalla kohdallasi paras ;) . Ilman noita suluissa olevia lisäselvityksiä, olisin vastannut a, koska itselleni se oli aikoinaan ennen lapsia paras ja ihanin vaihtoehto.

Mun pitää ottaa tuo mieskin huomioon. Se on d-vaihtoehdon kannalla, yllätys yllätys..

Itse kyllä haluan kallistua c-vaihtoehdon kannalle, toivottavasti mies suostuu. Siskolla on aivan ihanan tunnelmallinen koti, takka ja puusauna. Ja siellä ois pari lastakin tuomassa jouluiloa.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
tuleeko riitaa miehen kans jos tää c -vaihtoehdon sisko tulee teille? Oisko siinä mitää ideaa vai sula mahdottomuus?

No, meillä tilaa 57 neliötä ja siskolla noin 200. Meillä ei saunaa, ei tilaa vieraille jne. Siskon luo tulossa siis muitakin sukulaisia kuin me. Jos meillä olisi tilaa, niin kutsuisin kaikki meille :)

Alkuperäinen kirjoittaja x:
C, ja siten että teet oman osasi jouluvalmisteluista ja viet mukanasi. Ei ole oikein jos siskosi tekee ja hankkii kaiken, ja te vain menette valmiiseen pöytään.

Sisko ei tee todellakaan kaikkea. Tekemiset jaettu ja suurimman osan tekee (koska itse haluaa) siskon anoppi. Ja, mä en kyllä koskaan ole päässytkään valmiiseen pöytään, meillä on aina tehty kaikki yhdessä.

Yhteistyössä