Missä myydään lampaan taljoja? Ristiäislahjaa mietin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Siskon vauvan ristiäiset sunnuntaina, pääsen huomenna vasta ostoksille eikä aikaa olisi kovin monessa liikkeessä juosta.

Joten, olisiko ystävällisillä ihmisillä tietoa mistä voisi ostaa taljan ja minkä hintaisia ovat nykyään? :)

Toinen mitä mietin niin pussilakanasetti. Onko Marimekolla jotain vauvojen omia, mitä hintaluokkaa mahtavat olla? :whistle:

Prismassa, Cittarissa (bongasin vaalean ja ruskean), Lastentarvikkeessa (kaikissa noin 39 ?) ja Askossa oli ainakin tarjouksessa 35 ? (oli vaaleata, ruskeaa ja mustaa). Tuollainen Askon malli tulee meidän neidille joululahjaksi, on kunnon talja (kikkara ja paksu). Mutta onhan noita taljoja vaikka ja missä. :)

Pohojanmaaltahan minä, täällä ei ole Ikeaa eikä Stockmannia, valitettavasti! |O

Mutta Prisma ja Citymarket tietty löytyy, Asko, Isku jne tavalliset puljut. Prismasta saa vielä bonuksetkin, siitä tykkää mies, hah hah! :D

Elikkäs taidan sitten suunnata Prismaan aamutuimaan, loppu päivä menee leipoen ristiäisiin yhtä sun toista...

Tai sitten suuntaankin Askoon, tuo musta voisi olla siskolle mieleen, poikalapselle tuleepi.

Kiitos teille avusta, säästää multa aikaa leipomiseen. :flower:

Tietäiskö kukaan noista petivaatteista? ;)

Meillä on ikean pitkäkarvainen, ei hirveästi tykätty kun se on jotenkin niin kova se talja, joten ostettiin sitten toinen prismasta, sellanen lyhyeksi leikattu (luulisin) ihanan pehmeä talja, oli sillä kyllä hintaakin melkein tuplasti sen mitä ikean taljalla.

Samaa täällä itsekkin miettinyt mistä (nettikaupasta)ostaisin lampaantaljan tulevalle vauvalleni.... ruskovillalta katselin,mutta siellä oli aika hintava.... mitä noilla taljoilla on sitten eroa kun hinta haarukka aika laaja?

Siis taljoissa on ihan hirveästi eroja!!!! Jos haluat että talja pysyy pehmeänä ja siistin näköisenä useita vuosia (pulkkaleissa tosi hyvä) niin osta kerralla kunnollinen. Mun sisko osti aikoinaan Ikeasta itselleen ihan sisustus mielessä taljan, ja on kuin "karhun nuolema" eikä pehmeydestä tietoakaan. Itse ostin meandmam-liikkeestä (myös netin kautta) lyhytkarvaisen, maksoi 60-70 e ja on todella hyvin säilynyt, vaikka on ollut kohta 3 vuotta kovalla käytöllä (pidetty vaunukopassa, rattaissa, pulkassa ja kylmillä ilmoilla sängyssäkin, kun edellisessä kämpässä oli tosi kylmä), eikä kesäsäilytyksessäkään mennyt miksikään vaikka oli rullalla kaapissa. Ja nämä taljat voi tarvittaessa pestä pesukoneessa!!! Karva menee vain silloin kikkaralle :) Kyllä kelpaa näillä kunnon taljoilla vauvan pötkötellä.... olen nähnyt siis näitä kunnon taljoja muuallakin, Ruskovillalla, Stockalla ym. mutta älkää siis ostako noita sisustustaljoja vauvoille.

Uppia! Suomessa paras taljojen toimittaja on Great Outfit www.gof.fi
Niillä on paras laatu ja hinnatkin sopivia. Kannattaa käydä katsomassa.

Ikean "taljat" ovat vain lampaan villaa, mutta nahka ei ole oikea.