Missä mun menkat on???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelijä"

Vieras
Mulla on ollu 2 kuukautta sitten menkat. Ne oli ekat synnytyksen jälkeen. Välillä tulee menkkakramppeja ja nivusia "tuikkii", samoin tonne alakertaan... Tein kolmisen viikkoa sitten kaks r-testii ja ne oli nega. Onks tää iha normaalii?? Miksei ne ala tai alkaako ne ollenkaan enää milloinkaan?

teepä uus testi ihan ens alkuun. kuinka kauan synnytyksestä? imetätkö? ei se hormonitoiminta heti vakiinnu ja saattaa mennä kauankin ennenkuin kuukautiset alkaa tuleen säännöllisesti.

ok... Eli voiko se tosiaan vaikuttaa siihen vaikka imetän vaan kerran vuorokaudessa? Kun sillon kun mulla oli ne ekat menkat niin täysimetin vauvaa. Niin aika outoo että ne menkat tuli sillon ja nyt ei meinaa ollenkaan tulla enää :o

[QUOTE="vieras";22195077]sitten vasta kun imetyksen lopettamisesta kokonaan on ½-1 vuosi niin asiasta täytyy huolestua.[/QUOTE]

Niinkö? :) Mä oon synnyttäny jo seuraavan aikaa sitte, jos katotaan et imetyksen lopettamisesta on vuosi..
ehkä siis kuitenki kannattaa testailla uuestaan!

kannattaa testata uudelleen aina välillä. toisilla oma hormonitoiminta käynnistyy nopeasti ja toisilla se ottaa oman aikansa. on erittäin tavallista, että kuukautiset alkaa tulemaan normaalisti heti jälkivuodon jälkeen tai sitten saattaa mennä vuosikin imetyksen kokonaan lopettamisesta. kaikki siltä väliltä on täysin normaalia ja lääkärit ei herkästi tee muuta kuin käske odottelemaan ja katsomaan rauhassa ennenkuin on vähintään se puoli vuotta mennyt :)

Nou hätä.
Mulla ei ole vielä näkynyt menkkoja vaikka synnytyksestä 8 kuukautta vaan en sitä murehdi. Imetän tosin edelleen epäsäännöllisen säännöllisesti. Yhdellä kaverilla puolestaan menkat alko jo 4 kk synnytyksestä vaikka täysimetti. Yksilöllisiä juttuja näyttää olevan.