Missä menee köyhyyden sietämisen raja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja upporikas & rutiköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

upporikas & rutiköyhä

Vieras
Täällä on mielestäni usein keskustelua, mitä köyhä saa ja ei saa tehdä tai ostaa. Köyhiä myös parjataan. Milloin olet sossupummi, tuilla eläjä ja luuseri. Milloin rahantuhlaaja, onneton yh tai epäsosiaalinen tapaus.

Missä menee palstamamman köyhyydensietoraja? Saako köyhä muuttaa naapuriin vai nouseeko palstamamma barrikadeille ja kerää vastustusadressin? Kuka on köyhä palstamamman mielestä?

Pitääkö niitä köyhiä edes sietää? Mitä ihmettä köyhä tekee täällä? Kai se nyt edes
on kirjaston koneella?!

Miten se köyhyys määritellään? Onko köyhä se jolla on pienet tulot vai pienet menot?

Mun appivanhemmat nääs näyttää siltä kuin olisivat köyhiä kuin kirkonrotat, kaikki kierrätetään, tarjouksista ostetaan, syövät minusta niukasti jne. Mistään ei näe että heillä on tilillä rahaa ja reilusti.

Muutama viikko sitten olin sijoittajatilaisuudessa ja siellä enemmistö paikallaolijoista oli 60+ miehiä jotka ulkoisesti näytti melko vaatimattomista oloista olevilta. Totuus kuitenkin on että kaikilla paikallaolijoilla oli jonkinlainen osakesalkku, muuten kutsua tuohon tilaisuuteen ei olisi tipahtanut.

Ei kannata arvioida toisen ihmisen varakkuutta sen perusteella miltä hän näyttää.

[QUOTE="pirkkoliimanaama";24947786]Hui! Sen autokin olisi joku 21 vuotta vanha ford, ja näyttäisi karmealta siellä uudempien autojen joukossa!
Mutta onneks se köyhä ei välttis ole mikään mt-tapaus, se vasta olis kamalaa.[/QUOTE]
Ja osaakohan hän edes ajaa :O
Onko edes vakuutukset kunnossa kun ajaa autonsa minunn uuden mersuni viereen ettei vaan kolhisi sitä :O
Ei, kyllä minun täytyy olla näin joulun alla hyväsydäminen ja antaa hänelle edes taloyhtiömme egoon sopiva auto, tänne ei millään vanhalla fordilla tulla, asuntojenkin arvo alenee jo sen takia.

Hirveän huonosti köyhiin suhtaudutaan, vaikka täälläkään tuskin kovin varakasta porukkaa pyörii. Ehkä on kiva haukkua köyhiä, niin voi leikkiä olevansa itse joku roope ankka... mistä näistä tietää.

Mua ei köyhät mitenkään harmita tai ahdista, asuivat naapurissa tahi eivät. Sitä lähinnä ihmettelen minkä vuoksi joilllakin pienituloisilla on niin kauhea tarve pakoilla vastuuta omasta elämäntilanteesta ja vielä mieluiten syyllistää siitä vähänkään enemmän tienaavia.

• Tykkää
Reactions: versatile
mutta saa sitä hyvänkin kulissin pystyyn ja voi näytellä rikasta, kun osaa tehdä kauppoja kaikesta maan ja taivaan välillä :) Meidän "kylällä" eräät ihmettelee, miten meillä on varaa kaikkeen ja eräs on jopa kysellyt mun tuloja ja miehen :O (Ihan kuin ne sille kuuluisi...) Tai joskus kuulee, että ollaanko voitettu lotossa... Mutta sumplimalla, suhteilla, säästöillä, kaikenlaisella kaupanteolla ollaan kyllä saatu meille melkein mitä vaan mitä ollaan haluttu.

Ps. mun makuni ei ole kalleimmasta päästä :D

mutta saa sitä hyvänkin kulissin pystyyn ja voi näytellä rikasta, kun osaa tehdä kauppoja kaikesta maan ja taivaan välillä :) Meidän "kylällä" eräät ihmettelee, miten meillä on varaa kaikkeen ja eräs on jopa kysellyt mun tuloja ja miehen :O (Ihan kuin ne sille kuuluisi...) Tai joskus kuulee, että ollaanko voitettu lotossa... Mutta sumplimalla, suhteilla, säästöillä, kaikenlaisella kaupanteolla ollaan kyllä saatu meille melkein mitä vaan mitä ollaan haluttu.

Ps. mun makuni ei ole kalleimmasta päästä :D

Ja velaksihan suuriosa tota mammonaa itselleen kasaa. Eli eivät ehkä oo sossupummeja, mutta ovat kyllä pankkipummeja.

Köyhyyden sietämisen raja henkilökohtaisesti menee siinä, että alkaa miettimään, mistä rahaa saisi enemmän. Sitä et kai tarkoittanut, mutta ei kenenkään tarvitse olla köyhä, jos on terve.

Yhteistyössä