Missä menee häihin kutsuttavien raja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaulin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaulin

Vieras
Jos puhutaan perhejuhlista, niin ketä sinne kutsut?

Itse kävin viime kesänä serkkuni häissä. En ole ollut serkkupojan kanssa tekemisissä oikeastaan koskaan, moikkaan kyllä jos kaupassa tulee vastaan. Morsiamenkin näin ensimmäistä kertaa vasta häissä.

Mietin, että onko epäkohteliasta jättää omia serkkuja kutsumatta, jos on tarkoitus pitää lähipiirin häät? Mies kuitenkin kutsuisi omat serkkunsa, mutta heidän kanssaan ollaan joskus tekemisissäkin, toisin kuin omien serkkujeni kanssa.

Meillä tulossa pienimuotoiset häät perhepiirissä ja tarkoituksena kutsua vain ne sukulaiset (serkut ym) ja ystävät joiden kanssa paljon ollaan oltu tekemisissä ja ollaan läheisiä.

Edes omaa äitiäni en aio kutsua vain pakosta tms,koska emme ole missään väleissä...emmekä tule olemaan.

Viimeksi muokattu:
Itse kutsuttiin serkut. Osan kanssa oli viimeksi hengailtu teini-iässä ja sen jälkeen nähty häissä ja hautajaisissa. Sellaisia serkkuja itselläni ei olekkaan joiden kanssa ei olisi koskaan tullut vietettyä aikaa.

Riippuu vähän siitäkin, että onko sinulla esim. paljon sisaruksia, jotka ovat vielä perheellisiäkin. Minulla ainakin on sen verran sisaruksia, jotka ovat perheellisiä, että niistäkin tulisi jo aika monta päätä häihin. Minusta olisi kyllä vaikea olla kutsumatta sellaista serkkua, joka olisi minutkin kutsunut, vaikkei tekemisissä ollakaan...