Missä lasten lelut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Meillä on lastenhuone, tai siis esikoisen huone yläkerrassa ja esikoinen on sen verran vanha, että voi leikkiä siellä jo yksinään. Kuopuksen lelut on keittiössä ja olohuoneessa, siis alakerrassa. Joskus annan esikoisen tuoda muutaman lelun tähän alas, mutta ne on illalla vietävä takaisin omaan huoneeseen.
Mun serkun lapsilla (kohta 7v ja kohta 5v ) on molemmilla omat huoneet alakerrassa ihan olohuoneen vieressä. Kerran kun oltiin kylässä niin mä kysyin, et onko teidän lapsilla vaikeeta pitää noita leluja omissa huoneissaan kun koko olohuone oli täynnä leluja. Perheen äiti sano, että pitäähän lasten päästä leikkimään olohuoneeseen muiden seuraan ettei voi pakottaa leikkimään omissa huoneissaan. Mä jäin vähän ihmettelemään, että eikö muka 5- ja 7- vuotiaat lapset voi leikkiä omissa huoneissa tai vaikka yhdessä jommassa kummassa huoneessa, vaikka ne on siinä olkkarin vieressä, eli siitä on täydellinen näkö- ja kuuloyhteys. Mites teillä? Missä teidän lapset leikkii ja minkä ikäisiä ovat? Ja annatteko tuoda leluja olohuoneeseen mielin määrin?

5v ja 2v ja pääsääntöisesti leikkivät yläkerrassa leikkihuoneessa. Olohuoneeseen ei saa tuoda mielinmäärin leluja . Jos lelut alkavat vaeltamaan olohuoneeseen on se yleensä merkki siitä että laikkihuone pitäis "siivota" eli järjestellä.

No oletko seurannut omia tekemisiäsi... Onko sinulla koskaan jäänyt "oma tavara" väärään paikkaan vai löytyvätkö kaikki omista paikoistaan jämptisti ja järjestelmällisesti? Minusta on ihan OK, jos lapset tuovat omia lelujaan perheen yhteisiin tiloihin vai onko teillä olohuone ainoastaan vanhempien hallinnassa? Kyllä ne sieltä siivoutuvat sitten pikku hiljaa omille paikoilleen.

Mulla on 2-vuotias lapsi ja asunto monessa kerroksessa.

Lastenhuoneessa, keittiössä ja takkahuoneessa säilytetään lapsen leluja. Siis siellä on joko kaapit tai laatikot. Olohuoneessa ei paljon leikitä, kun ei siellä olla muutenkaan. Keittiö-takkahuone-ruokahuone-olohuone on siis alakerrassa. Ja leikkiä saa ihan vapaasti, mutta ei ne lelut ole lattialla ikuisesti, sillä joka päivä järjestetään.

Alkuperäinen kirjoittaja sopu sijaa antaa:
No oletko seurannut omia tekemisiäsi... Onko sinulla koskaan jäänyt "oma tavara" väärään paikkaan vai löytyvätkö kaikki omista paikoistaan jämptisti ja järjestelmällisesti? Minusta on ihan OK, jos lapset tuovat omia lelujaan perheen yhteisiin tiloihin vai onko teillä olohuone ainoastaan vanhempien hallinnassa? Kyllä ne sieltä siivoutuvat sitten pikku hiljaa omille paikoilleen.

Luitko ton mun aloituksen kunnolla? Meillä siis on kuopuksen lelut olkkarissa, koska en voi sen antaa vielä leikkiä yksin yläkerrassa.

Yhteistyössä