Missä ja miten vietätte joulua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulutonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulutonttu

Vieras
Minua kiinnostaisi tietää kuinka te muut monikkoperheet vietätte joulua. Oletteko perheen kesken kotona vai lähdettekö mummuloihin?

Itsellä tuntuu nyt olevan jonkinasteista väsymystä ilmassa ja tuntuu mahdottoman raskaalta tuo ajatus kaiken pakkaamisesta ja tavaroiden raahaamisesta edestakaisin ja paikasta toiseen. Lähinnä anoppilavierailu rasittaa jo ajatuksenakin, ja sitten se paluu kotiin väsyneenä likaisten vaatteiden kera jatkamaan arjen pyöritystä. Voi kun saisikin mennä vain omien vanhempien luo, siellä saisi levätä ja jopa lueskellä ehkä hetken uutta lahjakirjaa...

Me reissataan mummiloiden väliä jouluna, n. 100km näiden väli....ihan kivaa mun mielestä mennä eestaas ja kun pojat senverran pieniä vielä, 5,5kk:) Katsotaan sitten joulun jälkeen kuin väsähtänyt on reissaamaan :laugh:

Me ollaanvuorovuosina oltu joko mieheni vanhempien tai omien vanhempieni luona joulu. Viime joulu oltiin mun vanhemmilla (asuvat 150km päässä), tänä jouluna ollaan vaihteeksi kotona mutta mieheni vanhemmat tulevat naapurikaupungista meille, samoin tässä lähellä asuva mieheni veli tulee. Onneksi anoppi tekee laatikot yms, me vaan paistetaan kinkku, lisäksi teen varmaan riisipuuron ja sekahedelmäkiisselin. Helpompi näin, voi istua vähän iltaakin siinä kun on saanut lapset nukkumaan. Koko porukka kun ei mahduttais yöpymään appivanhempieni kaksiossa. Joulunpyhien jälkeen lähdemme omille vanhemmilleni.

Omassa kodissa ja meille tulevat sekä miehen vanhemmat että omat vanhempani. Asutaan kaikki vielä samalla paikkakunnalla joten menevät omiin koteihinsa iltasella:)

Jokainen tuo vielä jotakin tarjottavaa joulupöytään, joten ei jää kaikki ruoan laittaminen minulle=)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 14:17 hulina-75 harmaana kirjoitti:
Omassa kodissa ja meille tulevat sekä miehen vanhemmat että omat vanhempani. Asutaan kaikki vielä samalla paikkakunnalla joten menevät omiin koteihinsa iltasella:)

Jokainen tuo vielä jotakin tarjottavaa joulupöytään, joten ei jää kaikki ruoan laittaminen minulle=)

Kuulostaa ihan meidän joululta :) prikulleen

Ai täällä on joku muukin samalla nimimerkillä... :( Minä, joka tietääkseni olen ainoana tällä nimimerkillä täällä aiemmin kirjoitellut, kirjoitin siis tuon aikaisemman vastauksen tällä nimimerkillä, en tätä viimeisintä.

Me mennää aatonaattona miehen vanhempien luokse joulua viettämään. Sinne tulee miehen kolme veljeä perheineen.
Joulupäivänä ajetaan 300km toiseen mummolaan ja sinne tulee minun kaksi sisarrusta perheineen. Sieltä lähdetään sitten kotiin 28pv, kun miehen pitää lähteä sitten taas töihin.

Meillä tuplapojat 2v ja tyttö 4v.

Jouluksi mennään miehen kotiin 150kilsan päähän, sieltä jatketaan uudeksi vuodeksi mun kotiin, 250km.. :) Ollaan myös oltu vuorovuosin joulu toisessa ja uusi vuosi toisessa mummulassa. Eikä osattais ehkä ihan vielä olla oman perheen kesken. Minä kyllä voisin jo vuoden, parin päästä viettää ihan oman joulun mutta luulen että mies ei vielä sillonkaan suostu siihen.. :)

Kaksospojat 1v8kk, poika 4kk.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 14:17 hulina-75 harmaana kirjoitti:

Näin myös meillä! :D :xmas: :hug:

Me mennään aamulla ensin käymään miehen isän haudalla jonne pikkasen matkaa ja sieltä suoraan mun vanhemmille syömään jotka asuu ihan lähellä meiän kotia ja sitte kotiin illaksi ja syödään lisää ja saunotaan ja avellaan lahjoja :xmas:

Me käymme päivällä minun vanhenpien luona syömässä ja sitten ilta 6 mennään miehen vanhemmille jossa syödään ja käydään joulusaunassa ja joulupukki tulee myös sinne, illalla tai yöllä tulemme sitten kotiin.
Eli meitä perheessä äiti, isi, pojat: 5v, 3v, kaksospojat 7kk

rauhaisaa joulua kaikille :xmas: :xmas: :xmas:

Yhteistyössä