Missä ja miten teillä vietetään joulua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu toljandeer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu toljandeer

Vieras
Olemme lapseton pariskunta (olen raskaana). Jouluaaton olemme aikaisemmin viettäneet lähinnä autoillessa, käymme hautausmaalla, anoppilassa joulusaunassa, minun vanhempieni luona (missä myös sisarukseni), jossa autan äitiäni jouluruokien kanssa, ja siitä siirrymme miehen suvun luo hänen tätinsä luo jouluruokailuun ja siellä käy myös joulupukki. Illalla käymme ohikulkumatkalla vielä vanhemmillani ja menemme siitä kotiin myöhään. Koen reissaamisen aika raskaana, ja tahtoisin käydä vain muutamassa paikassa aattona jos sitäkään... joulupäivänä on aina ruokailu anoppilassa, joten käymme siellä kuitenkin. Anoppi kuitenkin tod.näk loukkaantuu jos emme käy,, miehelle ei niin väliä käydäänkö äitinsä luona. Tahtoisin olla omien vanhempieni luona. Plääh. Onko ehdotuksia? :D miten ja missä teillä vietetään joulua?

Mulla on ensimmäistä kertaa joulu 10 vuoteen, kun ei tarvitse liikkua mihinkään. Tänä vuonna kaikki tulee meille :)
Ruokailu menee nyyttäri periaatteella. Odotan innolla Joulua ja toivon, että tästä tulisi uusi perinne. On mukavampi lapsen kannalta ettei tarvitse reissailla ympäriinsä.

• Tykkää
Reactions: Makeiskimara
Meillä on jo parisuhteen alusta asti menty aattona mun vanhempien luo ja oltu siellä yötä ( vaikka asuvatkin ihan lähellä). Joulupäivänä on sitten jatkettu miehen vanhempien luo jonne kokoontuu kaikki miehen sisarukset perheineen. Yleensä on oltu sielläkin yötä, vaikka lähellä asuvat hekin. Meille on ollu toimiva ratkaisu. Niin ja hautausmaalla on käyty aatto aamuna tai aatonaaton iltana, fiiliksen mukaan.

Ensimmäistä kertaa tulee vietettyä aatto vain miehen sisaruksien ja vanhempien kanssa, meillä. Varmaan ihan kivaa (ja uuvuttavaa, iso perhe ja paljon häslääjiä..). Yksi mikä harmittaa jo etukäteen kun kukaan yli 10 ihmisestä ei varmaan osaa tulla ajoissa.. -.- pitää ilmoittaa, että klo 12 syödään niin ovat ehkä paikalla klo 15 kun oikeasti halutaan ruokailla.. Tavat aavistuksen erilaiset kuin minun perheellä, mutta eiköhän ne menettele :) ei ihan niin rentouttava joulu tiedossa, mutta pakko se on välillä suostua siihenkin..

Ennen lapsia mies meni omien vanhempiensa luokse, minä omieni. Nähtiin sit illalla kotona. Nyt kun on lapsia, niin jäätiin kotiin. Jos et jaksa reissata, niin sitten ette reissaa. Jääkää kotiin, tehkää oma joulu tai menette minne haluatte. Jotain ehkä harmittaa mutta uskon että ymmärtävät.

Lapseton pariskunta täälläkin. Ihan kotona ollaan tänä vuonna. Kokkaillaan, katsotaan jouluaiheisia leffoja ja korkataan viinipullo. Vanhempien luo kahville ehkä tapanina.

Me ollaan alusta asti oltu ihan keskenämme kotona. Meillä on saanut tulla käymään, muttei olla itse lähdetty mihinkään. Niin nytkin.
Meidän sisaruksia tulee tapanina pitsalle meille,on jo perinne, muuten ollaan pyhät oman perheen kesken.

Lapsettomana parina vietittin joulut aina fiiliksen mukaan joko keskenämme kotona tai sitten jomman kumman vanhempien luona, jos ei jaksettu samantien mennä toisen vanhemmille, mentiin sitten uutena vuotena tai vasta loppiaisena. Ei paljon kyselty loukkaako jotain vai ei :D - kai aikuiset ihmiset ymmärtävät, ettemme voi olla monessa paikassa yhtä aikaa.

Ihan samalla tavalla ollaan kyllä tehty lapsiperheenäkin, riippuen tilanteesta.

Yhteistyössä