No meillä lapsi oli muistaakseni n 1,5v kun siirryttiin pikkuhiljaa "erikoismaidosta" (lapsella lehmänmaito- ja soija-allergia) kauramaitoon. Mun mielestä noissa kaura-,riisi- ym "maidoissa" lukee että ei suositella alle 1-vuotiaille.
Toinen asia on taas se että kun imetysaikana itse käytin jonkin verran noita kaura- ym jogurtteja,niin niissä maustetuissa on kaikenmaailman lisäaineita.. Tuoteseloste on huomattavasti pidempi kun "tavallisissa" jogurteissa. Jos lapsellasi ei ole allergioita,miksi et antaisi ihan tavallista (luonnon)jogurttia? Itse olen lapsille (se maitoallergikko on siis parantunut ja toisella ei allergioita ole ollutkaan) antanu aina maustamatonta luonnonjogurttia. Kuopukselle yleensä "piltti" hedelmä-/marjasoseen kanssa,isommalle joko samaa sosetta tai esim (sokeritonta) mysliä mukaan. Isompi kun on pari kertaa maistanu maustettua jogurttia niin parin lusikallisen jälkeen on tullu "en syö enempää". Lapsi siis 3v.
En näe mitään syytä antaa lapsille maustettuja jogurtteja/viilejä tms,en syö niitä itsekään. Erikseen herkkuna sitten jotain suklaavanukasta tms,mutta ei (lähes)päivittäin kuten jogurttia.