Missä iässä potalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Meillä 1v1kk käy potalla päivisin. Yövaippa on vielä. Pikkuherra otti itte mallia isoveikoista ja meni kans. Ei tarvinnut opettaa :D

Eikö siis käytä päivisin enää ollenkaan vaippoja? Meillä on käyty kyllä tuon ikäisestä lähtien potalla mutta ei toivoakaan että pärjäisi ilman vaippaa päivisin.

Molemmat tutustutettu pottaan 1v. Alkuun rennosti potateltu, lähempänä 2v sitten yritetty enemmän tosissaan. Tyttö oppi noin 1v10kk kuivaksi, poika ei vieläkään ja on 2v10kk (ehkä yksi pissa per päivä menee pottaan ja joskus lakkoilee täysin).

Minä rupesin laittamaan tyttäreni potalle silloin kun hän oppii istumaan itse, eli noi 8 kk:n ikäinen. Oli ihan "kuiva" noin 1½ vuotias ja saman aikana muistaakesin rupesin jättämään ensiksi päivunenvaippa pois ja myös yövaippakin jätin aika nopeasti pois. Hyvin nopeasti hän oppii kuivaksi oli vissiin sen verran jännä mennä itse vessaan vaikka välillä kyllä siellä kollattiin kaapit ja kokeiltiin paljonko paperia vessapönttö veti tai mun huulipunat jne. mutta se on sitten eri juttu. Onnea ja menestystä pottaharjoitteluun. Pitkä pinna ja paljon huumoria tarvitsette mutta kaikki lapset ovat oppineet kuvaksi.

Minä rupesin laittamaan tyttäreni potalle silloin kun hän oppii istumaan itse, eli noi 8 kk:n ikäinen. Oli ihan "kuiva" noin 1½ vuotias ja saman aikana muistaakesin rupesin jättämään ensiksi päivunenvaippa pois ja myös yövaippakin jätin aika nopeasti pois. Hyvin nopeasti hän oppii kuivaksi oli vissiin sen verran jännä mennä itse vessaan vaikka välillä kyllä siellä kollattiin kaapit ja kokeiltiin paljonko paperia vessapönttö veti tai mun huulipunat jne. mutta se on sitten eri juttu. Onnea ja menestystä pottaharjoitteluun. Pitkä pinna ja paljon huumoria tarvitsette mutta kaikki lapset ovat oppineet kuvaksi.

Esikoinen: 2 v 2 kk iässä. Samantien sekä päivä- että yökuivaksi. Potta oli toki ollut jo kauan vessan nurkassa, mutta ei lapsi sitä juurikaan ollut kokeillut.

Kuopus: aktiivisemmin potalle 1 v 8 kk iässä kun aloitti päiväkodin, siis pottaili pk:ssa. Kotona aloitettiin pottatreenit 2 v 2 kk iässä. Aika nopsaan tajusi jutun jujun ja oppi "kotikuivaksi", eli vaippaa pidettiin vielä päivä- ja yöunilla sekä ulkona. Nyt poika on 2 v 8 kk, päivisin on ollut jo jonkin aikaa (en oikeastaan tiedä miten pitkään) täysin kuiva eli ei vaippaa päiväunilla tai ulkonakaan. Öisin on vaipassa, viime aikoina on alkanut heräämään aamuyöstä ja sanomaan että on pissahätä, ja vaippa on ollut aamulla paljon kuivempi kuin aikaisemmin.

mun tyttö on nyt 10 kk ja aktiivisesti käydään potalla (n 3-5 krt/pvä ) viimesen kuukaiden ajan aina välillä sinne jotain tulee. En muista koska olisin viimeksi kakkoja joutunut vaipasta siivoomaan. Pottailua ollaan harrastettu n 2 kk:tta

mun molemmat tyttäret on ollu aika tarkkaan 2 vuotiaita,kun vaipat jäi ja alkoivat käyttämään pottaa. samantien jäi myös yövaippa pois.
en kyllä aloittanut pottaharjoittelua kovin aikasin,siis 1,5 v.jälkeen vasta.
näin aion tehdä myös kolmannen kanssa.

Yhteistyössä