Pottailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkaki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä sen kummemmin opettanut potalle. Potta oli olkkarin lattialla, ja lapsi sai rauhassa siihen tutustua. Kun oli valmis pottailemaan, meni siihen ihan itse.
Kovasti pissan jälkeen kehuin ja siitä se sitten lähti sujumaan.

Olisko tuo ollut silloin joku 1v4kk (?)

Poika sai potan 10kk, istuminen alkoi maittaa vasta yli 1v ja nyt 1v8kk ei edelleenkään havaintoa sen tarkotuksesta. Vahingossakaan ei mitään siihen tee vaikka nykyään istuukin sillä. Kai se ajallaan hoksii kapineen idean.

Varsinaiselle potalle oon nyt alkanu totuttelemaan, mutta meillä vaipat ei koskaan ole ollu ensisijainen paikka tehdä tarpeitansa. Tai no synnärillä en vielä pissattanu :D Mutta 4 päivän ikänen oli ku ekaa kertaa kakkas lavuaariin :D

Sitä ei kyllä varsinainen potalle pissaaminen kiinnosta yhtään. Vissiin hankala asento. Ja ikää siis nyt 1v. Pissaa ulos itse, joskus vessan lattialle (lattiakaivoon) ja eniten mun pissattamana lavuaariin/pönttöön.

oli meillä vessassa ja itse istuin pöntölle laitettuani lapsosen potalle ja sitten vaan lorotettiin äänekkäästi, lapsi ehkä ei, mutta sitten aikanaan osasi kyllä, kun ei mitenkään painostettu. Meillä potateltiin heti, kun kyettiin istumaan suht tukevasti eli alle vuoden??
Poika oppi kokonaan kuivaksi ennen 1,6 v tyttö n. 2--2,3v mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Potta :
oli meillä vessassa ja itse istuin pöntölle laitettuani lapsosen potalle ja sitten vaan lorotettiin äänekkäästi, lapsi ehkä ei, mutta sitten aikanaan osasi kyllä, kun ei mitenkään painostettu. Meillä potateltiin heti, kun kyettiin istumaan suht tukevasti eli alle vuoden??
Poika oppi kokonaan kuivaksi ennen 1,6 v tyttö n. 2--2,3v mennessä.

Meillä se kyllä tulee vessaseuraksi ja näkee+kuulee pissattavan, istuu potallaan muttei näy tajuavan mitä sillä tehdään. Pissaa+kakkaa aivan surutta sinnetänne.

7kk iässä saatiin potta ja oli seuraavat 2kk lähinnä leikeissä pojalla. Sit 9kk iässä aloin laittamaan vaipanvaihdon yhteydessä potalle,kunnes taas 1v synttäreiden tienoolla ei malttanut juuri istua ja homma jäi vähemmälle. Nyt tekee ilta aamu ja päikkäreiden jälkeiset pissat pottaan(kakat),jos vaan malttaa ;) Ja sattumanvarasesti muulloin jos keretään pyydystämään...juoksentelee aika paljon ilman vaippaa. Taputtaa itselleen kun saalista saadaan :D Mutta ihan tutustumis pohjalta vielä mennään =)

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Varsinaiselle potalle oon nyt alkanu totuttelemaan, mutta meillä vaipat ei koskaan ole ollu ensisijainen paikka tehdä tarpeitansa. Tai no synnärillä en vielä pissattanu :D Mutta 4 päivän ikänen oli ku ekaa kertaa kakkas lavuaariin :D

Sitä ei kyllä varsinainen potalle pissaaminen kiinnosta yhtään. Vissiin hankala asento. Ja ikää siis nyt 1v. Pissaa ulos itse, joskus vessan lattialle (lattiakaivoon) ja eniten mun pissattamana lavuaariin/pönttöön.

lavuaariin, miksei siis aina pönttöön?

Oma kohtaista kokemusta ei vielä ole kun esikoinen on vasta 4kk, mutta äiti kertoi aloittaneensa sekä mulla että pikkuveljellä pottaan tutustumisen heti kun osattiin istua. Tyyliin aamulla, illalla ja aina vähän ajan kuluttua ruokailusta potalle. Hetki istutettiin ja jos sinne pottaan sattui jotain tulemaan niin kauheasti kehuttiin, jos ei niin sitten vaippa takaisin ja taas menoksi, :)

Olin kuulema sekä päivä että yökuiva jo 2v. vanhana (veli 3v.), tiedä sitten oliko tuolla aikaisella pottailulla mitään vaikutusta... ?

Yhteistyössä