Missä iässä lapsi on mielestänne valmis kahteen harrastukseen (kerta / viikko per harrastus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lissu"

Vieras
5-vuotiaamme käy muskarissa kerran viikossa lauantaisin (1 h / kerta), ja nyt hän kinuaa pääsyä voimistelukerhoon, joita järjestetään kerran viikossa niin ikään tunti kerrallaan.

Ajattelin, että noin pienelle kaksi harrastusta viikossa on vähän liikaa, mitä mieltä olette? Ehkä kouluikäisenä jaksaisi paremmin?

no ei ole minusta liikaa. 2h viikossa... haloo.

Kyllä siihen harrastukseen arkena kuluu yleensä liki koko ilta kuljetuksineen kun hoitopäivän jälkeen lähtee. Et ilmeisesti kuljeta omia lapsia harrastuksiin, kun ajatteelt noin?

Ap: toiset ovat aktiivisempia kuin toiset. Jos 5-vuotias kovasti haluaa voittehan kokeilla. Jos lapsi tuntuu väsyneeltä niin voihan sen voikan sitten lopettaa.
Noi yleisesti 2 harrastusta on mielestäni ok kouluiässä.

[QUOTE="liinis";22501308]Kyllä siihen harrastukseen arkena kuluu yleensä liki koko ilta kuljetuksineen kun hoitopäivän jälkeen lähtee. Et ilmeisesti kuljeta omia lapsia harrastuksiin, kun ajatteelt noin?

Ap: toiset ovat aktiivisempia kuin toiset. Jos 5-vuotias kovasti haluaa voittehan kokeilla. Jos lapsi tuntuu väsyneeltä niin voihan sen voikan sitten lopettaa.
Noi yleisesti 2 harrastusta on mielestäni ok kouluiässä.[/QUOTE]

no siinä olet vallan väärässä. mulla on 2 lasta ja viitenä päivänä viikossa on harrastuksia meidän perheessä. tosin 2 niistä on viikonloppuna.

toinen harrastaa telinevoimistelua ja tramboliinijumppaa, toinen uintia ja lätkää. ainoat päivät jolloin ei harrastuksia ole, on ma ja pe. minä tiedän kyllä mitä on kuljettaa lapsia harrastuksiin, mutta niin kauan kun lapset siitä tykkää ja itse haluavat niin mikäs minä olen kieltämään. tosin mun muksut on jo 10 ja 7v.

Meillä 8-vuotiaalla on 2 harrastusta ja harrastusmäärä on 3 kertaa viikossa. Uintia 2 kertaa viikossa ja kuvataidetta kerran viikossa. Tuo on liikaa meidän lapselle. "Mä en kerkiä olla ikinä kotona." Me pudotetaan tuo toinen uintikerta pois, vaikka se ei uimaseuralle sovikaan.

6-v ja 5-v harrastavat uintia kerran viikossa ja se on heille juuri sopiva määrä. En lisäis heille harrastuksia tässä vaiheessa.

9-v tanssii kerran viikossa ja pelaa sählyä kerran viikossa. Se riittää hälle hyvin.

Oleellista tässäkin on perheen lapsimäärä, vanhempien työajat, lapsen hoitopäivän pituudet yms... Jos elämä on yhtä ehtimistä ja kuskaamista, ei se enää ole kovin helppoa.

omani aloitti liikuntaharrastuksen lisäksi kuvataideharrastuksen 5-vuotiaana. ja oli myös kokopäivähoidossa. nyt 6-vuotiaana on harrastuksia 3-4 tuntia/viikossa. tuntuu periaatteessa paljolta mutta lapsi on ihan innoissaan harrastuksistaan. meillä tosin harastuksiin ei liity kuljetuksia koska kaikki harrastukset yhtä lukuunottamatta ovat 200 metin säteellä. 1,5 kilometrin päässä oleva on sellainen, että saa päättää haluaako käydä, koska lajin harkkoja on kahdet viikossa mutta on halunnut mennä sinne (pääsee kimppakyydillä).
täällä missä asumme monilla alle kouluikäisillä on vähintään noin paljon harrastskertoja.

riippuu ihan lapsesta. Jos tykkää ja viihtyy ja innoissaan lähtee harrastukseen niin mikäs siinä. Jos taas ei huvita ja rupeaa olemaan liian väsynyt jne niin sitten kannattaa jättää pois.

Yhteistyössä