Missä iässä lapsenne on siirtynyt potalta pytylle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sannukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmat ovat olleet alle 3-vuotiaita, kun ovat alkaneet pääasiassa käyttää pönttöä. Kuopuksella ei edes ole koskaan ollut mitään "pelkkä potta käy"-kautta, vaan ihan alusta asti on suostunut pöntölle, kun vaan on pidetty kiinni. Nyt lapset 3v ja 4,5v ja satunnaisesti vierailevat potalla.

Kaikki lapset suoraan pytylle pienentäjän kera. Potalta olisivat karanneet ja viilettäneet peppu paljaana ympäri kämppää :D Mä en ymmärrä muutenkaan sitä pottatouhua. Yök, joutuu vielä kakat kaapimaan sieltä.

[QUOTE="Unna";23466013]Kaikki lapset suoraan pytylle pienentäjän kera. Potalta olisivat karanneet ja viilettäneet peppu paljaana ympäri kämppää :D Mä en ymmärrä muutenkaan sitä pottatouhua. Yök, joutuu vielä kakat kaapimaan sieltä.[/QUOTE]

Minusta taas potta on niin kätevä. Tänäänki, kun istuin sohvalla ja syötin vauvaa, niin esikoinen 2v3kk meni vessaan ja tuli hetken päästä pois sieltä. Sano mulle sit "tuli" ja meni jatkamaan leikkejään. Pytylle mentäessä mun olis varmasti pitäny mennä kaveriksi, keskeyttää vauvan syönti, laskea hänet lattialle huutamaan ja mennä käyttään esikoinen pissalla: /

Niin, ja meillä ei oo koskaan tarvinnu kaapia mitään sieltä potasta pois..

Millaiselle potalle 4 vee mahtuu? Meillä babybjörnin perusmalli, johon 3-vuotias poika pitää asetella todella huolella, että kaikki menee sinne minne pitää. Parivuotiaana alkoi käydä enimmäkseen pienennysrenkaisella pöntöllä, potasta ei ole koskaan oikein pitänyt.

Meillä myös kesällä 4 täyttävä tyttö ja ei suostu kotona pöntölle:( hoidossa käy "pikkupöntöllä" ja muuallakin mistä löytyy semmonen mutta normaalille pöntölle ei suostu menemään. en kylläkään jaksa stressata asiasta, jos vaikka kouluun mennessä suostuisi pöntöllä käymään :D täyskuiva on ollut kuitenkin 2,5-vuotiaasta.

2,5 v rupes käymää samointein pöntöllä. isokokonen lapsi ja liian pieni potta hankittii, nii helepompi oliki pöntölle opettaa. Eka pidettiin kiinni, mut meleko pian opppi istuun itsekseen

Yhteistyössä