Missä asuisit, jos olisit töissä Espoossa ja mies Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuinpaikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asuinpaikka

Vieras
Jos olisit töissä Espoossa ja mies Helsingissä, missä asuisit kaikkein mieluiten ja miksi?
Kerro siis todellinen esimerkki perustuen perheesi tarpeisiin ja taloudelliseen tilanteeseen.

Meillä on pieniä lapsia ja molemmat joutuu käymään töissä.

Vähän riippuu, missä päin Espoota ja Helsinkiä käytte töissä ja mitä asumiseltanne haluatte. Itse haluamme asua omakotitalossa, joten asutaan Lohjalla. Meiltä ajaa 45 minuutissa Helsinkiin ja Espooseen nopeamminkin. Myös Vihti, Veikkola ym. okei, jos haluaa lyhyemmän työmatkan. Toisaalta näissä asuminen varmaan kalliimpaa. Ollaan ihan perustuloinen perhe. Itse tienaan n. 45000-50000 vuodessa. Mies tienaa joskus enemmän ja joskus aika paljon vähemmän.

Me asutaan lähellä leppävaaraa. Toinen töissä Espoossa, toinen Helsingissä. Hyvät liikenneyhteydet ilman autoa, hyvät palvelut, tarpeeks kuitenkin metsää vieressä. Paras alue mihin meidän rahat riittää. Muutettas kyl jonnekin Espoon rannoille tai munkkiniemeen, jos ois reilusti enemmän rahaa.

[QUOTE="Miuku";30340151] Itse haluamme asua omakotitalossa, joten asutaan Lohjalla. Meiltä ajaa 45 minuutissa Helsinkiin ja Espooseen nopeamminkin. [/QUOTE]

Käytkö sinä ja mies sitten töissä joka päivä ma-pe ja olette pois 10h päivässä kotoa?

Käytkö sinä ja mies sitten töissä joka päivä ma-pe ja olette pois 10h päivässä kotoa?

Mä muuttaisin luultavasti Taliin, etelä-Haagaan tai Leppävaaraan teidän tilanteessa.

Kehyskuntiin en muuttaisi mutta ymmärrän että omakotitalon haluavat ihmiset muuttaa. 45min menee Helsingin sisälläkin äkkiä työmatkaan ruuhka-aikaan vaikka matkaa olisi vain muutama kilometri jos ei ole junaa/metroa mahdollista käyttää. Mutta motarilla ajelu päivittäin on mun mielestä silkkaa hulluutta. Toiset haluaa asua maalla, toiset kaupungissa.

Leppävaarassa piipahdin muutama viikko sitten ja kerroinkin heti ukolle, että tänne voisin muuttaa jos tarvis Helsinkiin töiden perässä tulla, asutaan nyt väljästi etelä lapissa.

Mä muuttaisin luultavasti Taliin, etelä-Haagaan tai Leppävaaraan teidän tilanteessa.

Kehyskuntiin en muuttaisi mutta ymmärrän että omakotitalon haluavat ihmiset muuttaa. 45min menee Helsingin sisälläkin äkkiä työmatkaan ruuhka-aikaan vaikka matkaa olisi vain muutama kilometri jos ei ole junaa/metroa mahdollista käyttää. Mutta motarilla ajelu päivittäin on mun mielestä silkkaa hulluutta. Toiset haluaa asua maalla, toiset kaupungissa.

Siis mitä eroa ajaa motaria pitkin päivittäin tai viettää 1h sisäisessä liikenteessa (esim bussi/juna)? Mulla tekisi mieli kyllä asua rauhallisessa kyläympäristössä, jossa ihmiset tuntevat toisensa. Ikävä kyllä en vain ymmärrä, miten sitten joka päivä ma-pe pitäisi olla pois kotoa (ja lasten seurasta) 10h.

Yhteistyössä