Missä asioissa olet vanhanaikainen?

-Avioliittoon ensin, sen jälkeen hankitaan vasta lapsia
-Jos ollaan pitkään yhdessä, mennään naimisiin--> ei eletä avoliitossa koko ikää
-Lapsia saa komentaa, eikä pieni tukistus ole aina maailman kamalin juttu.

Vanhempien ihmisen kunnioitus ja vanhusten teitittely.
Itsenäisyyspäivänä meillä palaa ikkunalla 2 kynttilää.
Parisuhde, avioliitto ja "perheen perustaminen" kuuluu naiselle ja miehelle.

Nämä näin nopeasti mietittynä.

[QUOTE="Vieras";26801895]Jostain kumman syystä nimenomaan naiset tuntuvat olevan vanhanaikaisia juuri siinä, että haluavat olla kotiäitejä 50-luvun tyyliin (paitsi joidenkin mielestä myös kotityöt kuuluvat miehelle töidensä lisäksi).

Mutta ovatko nämä kotiäidit valmiita tekemään yhtä kovasti töitä siellä kotona kuten 50-luvulla? Pesemään pyykit käsin, valmistamaan ruoan alkaen siitä että ensin tapetaan kana ja kynitään jne., poimimaan marjat, kasvattamaan kasvimaan, hilloamaan, säilömään, pesemään pyykit käsin...?

Taidetaan vain haluta rusinat pullasta, olemaan toisen elätettävänä ja pääsemään ilman työelämän paineita, mitään vaatimuksia ja vastuuta...[/QUOTE]

No mä oon kai vähän hullu, mutta haluan tehdä sekä omaa uraa että valmistaa ruoat mahdollisimman alusta alkaen, marjastaa ja sienestää, säilöä, kasvattaa perheelle ruokaa omalla kasvimaalla. Kanoja en oo kyllä koskaan joutunut teurastamaan itse, mutta monesti on lähdetty liikkeelle siitä puoliksi kynitystä kanasta, jolla on vielä pää ja jalat tallessa. Täällä kaupungissa on aika vaikea mitään kanoja kotona pitääkään, joten jos joskus jäisinkin kotirouvaksi, tuskin päätyisin koskaan lehmiä lypsämään ja lantaa luomaan.

Yhteistyössä