Missä ammateissa/työpaikoissa on liukuva työaika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisestaketjusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toimistotyössä usein on, ellei ole ihan asiakaspalvelussa, vaikka vain välillisestikin.

Itselläni it-alalla on aina ollut liukuva työaika, on työnantajani ollut sitten it-alan palveluyritys tai finanssisektorin yritys.

Meillä on meidän työpaikassa mahdollisuus liukua, kunhan nyt hoitaa tarvittavat tehtävät. Olen pääosin töissä 8-16, mutta voin mennä joskus klo 10 ja joskus lähteä vaikka klo 12. Mutta joskus pitää olla töissä klo 19 asti ja joskus mennä klo 7, jos vaikka odottava äiti/lapsiperhe ei oikein pääse muihin aikoihin.

Mä tykkään vaihtelusta.

Mä olen palvelukeskusvastaavana, töihin menen 8-12 aikaan vaihtelevasti.

Toisaalta sitten on paljon palaveria ja muuta jotka sitten sitoo muuten ajallisesti välillä hyvinkin hankalasti.

Oon ollut töissä mm. kaupan alalla (en siis kaupassa ja myymässä vaan erilaisissa asiantuntijatehtävissä & toimistotöissä) ja it-alalla useammassa firmassa.
Aina (= 15 vuotta) on ollut liukuva työaika, muuta en osaa edes kuvitella.

Insinjööri olen, konttorirotta ja liukuva työaika 6-20. Siihen väliin passataan 8,5h miten haluaa. Toki jos on palavereita tms on paikkalla oltava, johan sen järkikin sanoo. Saan myös tehdä 2-3pv/vko etätöitä kotoa käsin...

Yksityisellä puolella hieroja/fysioterapeutti. Vapaasti saa päättää moneltako aloittaa, joskus 8.00, joskus vasta iltapäivällä. Joskus päivä loppuu aiemmin ,joskus vasta illalla. Joakua voi tehdä lyhyempää päivää, joskus päivälle kertyy enemmän mittaa. Jos tuntipalkalla niin omassa pussissa näkee jos päivät lyhyempiä.Jos kk-palkka niin tunnit pitää laskea, että kertyy tietty määrä.

Olen konsultti kansainvälisessä kosmetiikkayrityksessä. Työt alkaa aamulla klo 8-10 ja loppuu sitten kun loppuu, yleensä klo 17 ja 19 välillä, mutta usein esim perjantaisin jo klo 15.

joku kertoi edellä että liukuma on 6-23, mutta liukumasta saa harvoin itse päättää. ei ehkä oleellista, mutta kyseessä taitaa olla vuorotyö, ei liukuma ;)

Yhteistyössä