Missä allergioissa on reaktiona nokkosrokko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Typerästi muotoiltu otsikko mutta en nyt saanut sitä paremminkaan. Mutta siis jos on jollekin ruualle allerginen niin voiko reaktiona olla nokkosrokko?
Kun mä oon nähnyt ja kuullut vain että lääkkeelle voi reagoida noin tai sit kosketusallergiana mutta silloinkin sitä kai tulee vain kosketuskohtaan?
Entäs hyönteisenpistot? Koira?

Mikä tahansa allergia käy...

Meidän sällillä oli nokkosrokkoa säännöllisen epäsäännöllisesti ties kuinka pitkään, ja tehtiin kaikenlaiset allergiatestit. Eikä löytynyt mitään.

Voi olla ruoka-ainekin. Meidän pojalla oli pahahko nokkosrokko noin vuoden ikäisenä, tehtiin paljon testejä ja melko vahva kananmuna-allergia löytyi. (Tosin luulen, että oireili jostain muustakin, kun ei meillä niin usein mitään kananmunapitoista edes ollut tarjolla ja toisaalta oli saanut kananmunaa ilman oireita aiemmin...mene ja tiedä, nyttemmin ei ole enää mitään allergiaa, hävisi jo n. 2 vuoden iässä.)

Onko teidän lapsilla ollut muuten huono olo nokkosrokon yhteydessä? Kun poika on koko päivän ollut kränttyinen eikä oo oikein ruoka maistunut ja on halunnut paljon syliin. Päivällä jo kattoin että poskes oli jotain näppyä mutta en sitte niihin sen kummemmin kiinnittäny huomiota, nyt riisues sitten huomasin että on ympäriinsä ihottumaa.

Voi liittyä mihin tahansa allergioihin, toisaalta myös virusinfektioihin ja joillain henkilöillä myös fysikaalisiin ärsykkeisiin (kylmä, kuuma, hiki, raapiminen).

Yhteistyössä