Missä ajassa/millä keinoin olet pudottanut 20kiloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

misu

Vieras
Otsikko sen kertoikin,et kertoisitteko millä keinoilla olette saaneet 20kg painoa pudotettua ja missä ajassa?

Lisäksi,oliko laihdutuksen aloitus teille miten vaikeaa,tuntuiko että ei tästä taas mitään tule mut silti vaan onnistuitte?
Mä aloitin laihdutuksen ja nyt ihmeen pitkään ilman herkkuja ollut mut pelkään kun túlee taas se vaihe et hirveet himot iskee ja laihdutus ottaa taas takapakkia=/

Kohta -20kg ja kohta 2 vuotta mennyt :D Ei kova tahti, mutta eipä oo tarvinnut mistään luopua :) Oon vaan ruvennut liikkumaan (sillon tällön, kun haluan) ja hyväkarpannut tietyissä rajoissa. Ei paha homma ollenkaan.

-35kg/2 vuodessa. Tässä nykyisessä painossa pysynyt 7kk nyt.
Herkkuja syön silloin tällöin, kroppa vaatii hieman ärsykettä välillä. Ei kannata liian kireäksi vetää, silloin se useimmiten meneekin mönkään. Liikuntaa lisää myös.

Mulla lähti 20kg vuodessa. Ihan terveelliseti syöden, kasviksia ja hedelmiä ja kuituja lisäten. Pyrein myös liikkumaan 2-4h viikossa. Ihan vaan kävelyä, vesijuoksua, kuntosalia ja sulkapalloa.
Ei ollut vaikeeta. Hyvä olo motivoi ja virkeempi olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Herkkuja syön silloin tällöin, kroppa vaatii hieman ärsykettä välillä. Ei kannata liian kireäksi vetää, silloin se useimmiten meneekin mönkään. Liikuntaa lisää myös.

joo tuo on varmaanki pahin virheeni tuo hosuminen ja liika ahneus ja laihtumisen into liian aikaisin,oon aika malttamaton=/ja mulle herkut on ongelma isolla oolla=Okarkkinarkkis jo=D

Itse pudotin 10 kiloa puolessa vuodessa ensin vain syömäni ruoan määrää vähentämällä (eli kun meni esim. työpaikkaruokalaan, lapioi sen salaatin suoraan ruokalautaselle ja sen jälkeen otti puolet vähemmän vaikkapa pastaa kuin olisi ns. normisti ottanut). Olen siis aina syönyt ns. terveellisesti, vain määrän osalta homma on mennyt pieleen.

Tuosta eteenpäin toinen 10 kiloa putosi sitten samaa linjaa jatkamalla + lisäämällä liikuntaa/kulutusta (esim. rappusten kävelyä/juoksemista hissin/liukuportaiden sijaan), jne. Tilanne on pysynyt tuossa nyt kaksi vuotta ja ajattelin vielä sen viimeisen viisi kiloa tässä tsempata pois. Samoilla eväin eli huomio siihen, mitä suuhunsa pistää (määrämielessä) + liikkumalla.

Vaikeaa? Eka kolme päivää teki tiukkaa, kun vatsa oli tottunut puolta suurempiin annoskokoihin, mutta otin vaikka lasin vettä pahimpaan kurinaan. Siitä sitten eteenpäin ei ollut mitään probleemia kunhan muisti annostelusäännön. Ja siis kun en kieltänyt itseltäni mitään erityisesti (en ollut dieetillä), ei ole ollut mitään ankarasti kiellettyjä mielitekojakaan. Jotkut vannovat karppaamisen nimeen, sitäkin kokeilin, ei toiminut mulla (naama alkoi kukkia, vatsa ei enää toiminut kunnolla, jne.).

Tsemppiä urakkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

joo tuo on varmaanki pahin virheeni tuo hosuminen ja liika ahneus ja laihtumisen into liian aikaisin,oon aika malttamaton=/ja mulle herkut on ongelma isolla oolla=Okarkkinarkkis jo=D

Suot itsellesi sen namipäivän silloin tällöin ja jatkat muuten vanhaan malliin. Kyllä siihen äkkiseltään tottuu ja ne mieliteot hiipuu pikkuhiljaa.
Ei ne varmaan koskaan häviä,mutta kuitenkin.
Mä otan kahvipöydässä mielummin kunnon leivän kuin pullaa, mutta toki sitä pullaa jos tarjotaan. En siis ole kieltänyt itseltäni varsinaisesti mitään.

Yhteistyössä