Miss Suomi kisojen surkea taso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kege
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kege

Vieras
Ei voi kuin hämmästellä, ilmeisesti kisat eivät kiinnosta enää ketään ja osallistujia on vaikea saada. Katseli voittajasta otettuja kuvia, niin ei voinut kun pyöritellä päätä. Hänkö Suomen kaunein, huh huh.

Mielestäni näitä naisia ei pidä lähettää mihinkään kansainvälisiin kisoihin, jos taso on tuota luokkaa ja voitaisiin ihan vakavasti harkita kisojen lopettamista kokonaan.

Minusta se on hyvä asia että suomalaisilla tytöillä on sen verran järkeä päässä etteivät osallistu mihinkään kauneuskisoihin. Maailmallahan sitä menestystä ei tule enää nykyään kun leikkelemällä, ja mitä se sellainen leikelty kauneus on, ei mitään. Se kulttuuri kasvattaa vaan ihmisiä ihan väärään suuntaan ja tuo uusille sukupolville vaan enemmän ulkonäköpaineita, vakka niistä ois parempi päästä kokonaan eroon.

Eihän kyseessä ole todellakaan se, kuka on Suomen kaunein nainen, vaan siitä, kuka on muutamista osanottajista kaunein joidenkin mielestä. Miksi ihmeessä pitää tällaisestakin turhanpäiväisyydestä vetää herne nenään.

Eipä enää tarvitse naisen yrittää tällä tavoin saavuttaakseen jotain muuta kuin aseman äitinä nyrkin ja hellan välissä. Mahdollisuuksia on niin moneen ja fiksut yksilöt tajuaa sen. Jäljelle jää tyhjäpäät. Ja se miksi Bea Toivonen voitti johtui ihan täysin siitä meriitistä, että sattui olemaan missin tytär. Nyt se jatkossa lisääntyy jonkun urheilijan kanssa ja saa taas uuden tyhjäpään aikaiseksi Suomenmaahan.

Aloin pitämään voittajaa oikein hyvänä ehdokkaana sen jälkeen, kun Lola Odusoga avasi taa suuren suunsa! Miten se exmissi jaksaa ja jaksaa laukoa noita omia juttujaan. Aivan kuin olisi itse ollut jotenkin muuten erityinen voittaja. Ainoastaan ihon väri vaikutti siihen, että itse voitti, koska olihan se vähän jännää, että MISS SUOMI on tummaihoinen.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2014050518262565_vi.shtml

Aloin pitämään voittajaa oikein hyvänä ehdokkaana sen jälkeen, kun Lola Odusoga avasi taa suuren suunsa! Miten se exmissi jaksaa ja jaksaa laukoa noita omia juttujaan. Aivan kuin olisi itse ollut jotenkin muuten erityinen voittaja. Ainoastaan ihon väri vaikutti siihen, että itse voitti, koska olihan se vähän jännää, että MISS SUOMI on tummaihoinen.

Lola Wallinkoski: Bean äidin missitausta ratkaisi finaalin | Viihde | Iltalehti.fi

Alkuperäinen kirjoittaja voi järkky Lola;29859763:

Lola Wallinkoski: Bean äidin missitausta ratkaisi finaalin | Viihde | Iltalehti.fi

No onhan Lola edelleen ihan hurjan kaunis, ja voittonsa aikanaan ansaitsi ihan muutenkin kuin sillä että on tummaihoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja voi järkky Lola;29859843:
Kauneus on siis katsojan silmässä.

Ja erittäin rumana pidän Lolan käytöksessä tällä kertaa sitä, että hän arvostelee uutta missiä! Sama kuin joku edellinen Suomen Mestari vaikkapa hiihdossa arvostelisi uutta mestaria.

:O Hän on entinen Miss universum perintöprinsessa ja tosi menestynyt missitaustallaan joten totta kai häneltä kysytään mielipidettä! Eikä hän mitenkään pahansuopaisesti arvostellut tuota voittajaa.. Tarviiko kaikesta taas repiä jotain pahaa:| Lola on upeus<3

:O Hän on entinen Miss universum perintöprinsessa ja tosi menestynyt missitaustallaan joten totta kai häneltä kysytään mielipidettä! Eikä hän mitenkään pahansuopaisesti arvostellut tuota voittajaa.. Tarviiko kaikesta taas repiä jotain pahaa:| Lola on upeus<3

Lola on kuitenkin jäävi puhumaan mitään tässä asiassa, koska hän kuului yhden ehdokkaan taustajoukkoihin.

Mielestäni tämän vuoden missikisan taso oli todella surkea. Kaikkein huvittavinta oli se, kun yksi missiehdokas kertoi pettymysitkustaan kun ei voittanut. Ihan mitäänsanomattoman näköinen nainen on. Tosin samoin kun tuo voittajakin. Ja voittajan äiti aikanaan...

Sen sijaan Lola on mielestäni (ylipainostaan huolimatta) edelleen kaunis. Misseistä kauniita on mielestäni ollut myös Viivi Pumpanen, Sara Sieppi, Anna-Liisa Tilus (ehkä kaikkein kaunein evör).

Mutta todella monta mitäänsanomattoman näköistä on valittu (Tiina Vierto, Tarja Smura...jne)

Ja nyt saa mielestäni arvostella kun kerran ovat ulkonäkönsä puolesta arvosteltavaksi lähteneet.

Alkuperäinen kirjoittaja voi järkky Lola;29859843:
Kauneus on siis katsojan silmässä.

Ja erittäin rumana pidän Lolan käytöksessä tällä kertaa sitä, että hän arvostelee uutta missiä! Sama kuin joku edellinen Suomen Mestari vaikkapa hiihdossa arvostelisi uutta mestaria.

Tuoko miss Suomen kruunu jonkun immuniteetin arvostelusta?

En seurannut kisoja, mutta mitä nyt vähän googlailin, niin mikä vika tässä neidossa oli? :O
1397090540074.jpg

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Alkuperäinen kirjoittaja voi järkky Lola;29859981:
Moraalisesti on väärin samaan kilpailuun osallistuneena arvostella uusinta voittajaa. Niin kuin kirjoitin, ei muissakaan kilpailuissa tehdä niin.

Siis kuinka Lola arvosteli muka pahasti tai mitenkään loukkaavasti uutta missiä? Hän totesi että on voinut vaikuttaa äidin missitausta valintaan ja puhui ihan yleisesti kisoista.

Mielestäni tämän vuoden missikisan taso oli todella surkea. Kaikkein huvittavinta oli se, kun yksi missiehdokas kertoi pettymysitkustaan kun ei voittanut. Ihan mitäänsanomattoman näköinen nainen on. Tosin samoin kun tuo voittajakin. Ja voittajan äiti aikanaan...

:D Huvittavaa? Eikö ole upeaa, että tytöt on tosissaan kisassa ja antaa parastaan? Totta kai se tappio tuntuu silloin pahalta! Mun erittäin hyvä ystävä oli viime vuoden missikisoissa ja olin super ylpeä siitä asenteesta mikä hänellä on:heart: Niin yritteliäs ja vähät välitti mitä muut naureskeli mallihaaveille.

Eipä enää tarvitse naisen yrittää tällä tavoin saavuttaakseen jotain muuta kuin aseman äitinä nyrkin ja hellan välissä. Mahdollisuuksia on niin moneen ja fiksut yksilöt tajuaa sen. Jäljelle jää tyhjäpäät. Ja se miksi Bea Toivonen voitti johtui ihan täysin siitä meriitistä, että sattui olemaan missin tytär. Nyt se jatkossa lisääntyy jonkun urheilijan kanssa ja saa taas uuden tyhjäpään aikaiseksi Suomenmaahan.

Niin kai sitten, vaikka en nyt leimaisi kaikkia missikisoihin osallistujia tyhjäpäiksi. Niin kauan kuin tuo instituutio on olemassa, osallistujia löytyy. Paljon tyhjäpäisempää on se, että joku aikuinen (?) ihminen kiihtyy missikisojen "tasosta" siinä määrin, että avautuu aiheesta jossain keskustelupalstalla.

• Tykkää
:D Huvittavaa? Eikö ole upeaa, että tytöt on tosissaan kisassa ja antaa parastaan? Totta kai se tappio tuntuu silloin pahalta! Mun erittäin hyvä ystävä oli viime vuoden missikisoissa ja olin super ylpeä siitä asenteesta mikä hänellä on:heart: Niin yritteliäs ja vähät välitti mitä muut naureskeli mallihaaveille.

Huvittavaa on se, että jos sinua ei valita missiksi, vie itsetuntosi sinut jollekin pilvien tasolle silti, ja itket että on tapahtunut virhe. :D. Todella todella huvittavaa. Kyllä itserakkauden määrä on nykyään päätä huimaava joillain..

Alkuperäinen kirjoittaja hömppäviihdettä;29862156:
Niin kai sitten, vaikka en nyt leimaisi kaikkia missikisoihin osallistujia tyhjäpäiksi. Niin kauan kuin tuo instituutio on olemassa, osallistujia löytyy. Paljon tyhjäpäisempää on se, että joku aikuinen (?) ihminen kiihtyy missikisojen "tasosta" siinä määrin, että avautuu aiheesta jossain keskustelupalstalla.

En ole kiihtynyt, en edes ole seurannut ihmeemmin näitä kisoja tai ehdokkaita. Pölähti vain tämän missin naama ruutuun kun kävin lukemassa iltistä ja hämmästyttää, eikö tosiaan tuon kaunimpaa Miss Suomea löytynyt.

Ja jos taso on näin ala-arvoista, niin ei ole mitään järkeä tälläisiä kisoja järjestää, varsinkaan kv. kisoihin ketään lähettää, kaikkien ajanhaaskausta minun mielestä.

Huvittavaa on se, että jos sinua ei valita missiksi, vie itsetuntosi sinut jollekin pilvien tasolle silti, ja itket että on tapahtunut virhe. :D. Todella todella huvittavaa. Kyllä itserakkauden määrä on nykyään päätä huimaava joillain..

ITSERAKKAUDEN??!? :laugh:Ootko sä ihan idiootti? Luuletko että sinne mennään vähän keikistelemään ja on ihan sama pitkän kiertueen ja paineiden jälkeen miten siinä käy? Se on kisa ja ilman muuta saa itkeä ja pettyä jos ei pärjää. Outoa ja ärsyttävintä olisi jos lähtisi mukaan asenteella "ihansama".

En katsonut kisoja, niitä nyt on jatkuvasti ja tuntuu, että taso on laskenut sitten lapsuusvuosien prinsessakisoista ;)
Mutta sen pienen esittelymainospätkäsen näin kolmeen kertaan ja 9 erottui selvästi joukosta.
Sen olisin valinnut kasvojen perusteella.

ITSERAKKAUDEN??!? :laugh:Ootko sä ihan idiootti? Luuletko että sinne mennään vähän keikistelemään ja on ihan sama pitkän kiertueen ja paineiden jälkeen miten siinä käy? Se on kisa ja ilman muuta saa itkeä ja pettyä jos ei pärjää. Outoa ja ärsyttävintä olisi jos lähtisi mukaan asenteella "ihansama".

No, se taitaa olla teillä nuorilla yleistäkin että pidetään itseä niin hyvänä ja kauniina ettei pystytä hyväksymään jos joku sanookin toisin. Siitähän tuossa vaan on kyse. Ei ole valittu joukon kauneimmaksi. Silloin kai pitäisi ajatella ettei ehkä olekaan, eikä 100% niin että muut on väärässä. Toki se on hyvä että itsestään pitää, mutta joku raja.

No, se taitaa olla teillä nuorilla yleistäkin että pidetään itseä niin hyvänä ja kauniina ettei pystytä hyväksymään jos joku sanookin toisin. Siitähän tuossa vaan on kyse. Ei ole valittu joukon kauneimmaksi. Silloin kai pitäisi ajatella ettei ehkä olekaan, eikä 100% niin että muut on väärässä. Toki se on hyvä että itsestään pitää, mutta joku raja.

Voi sua, luulet missikisojen voiton olevan pelkästä pärstäkertoimesta kiinni. Siellä täytyy olla sosiaalinen, esiintymistaitoinen ja erottua edukseen. Kun et selvästi aiheesta tiedä niin turha kai sinun on kommentoida, mutta feel free to make u stupid kaikkien silmissä :)

Mun mielestä se ei ole mitenkään huvittavaa eikä osoitus itserakkaudesta. Missikisoihin osallistujat ovat kuitenkin nuoria tyttöjä/naisia, osa vielä hyvin naiiveja ja kokemattomia, joten näitä kisoja seuraava yleisö voisi olla vähän kohteliaampi ja armeliaampi, koska nuorille ihmisille ulkonäköön kohdistuva kritiikki voi olla aika rankka juttu, vaikka olisikin "missiainesta". Sen kritiikin voi kohdistaa itse instituutioon, joka on ollut olemassa jo kauan ennen tämän vuoden osallistujien syntymää.

Missikisojen tason arvostelu on paljon misogyynisempää kuin itse tapahtuma.

• Tykkää

Yhteistyössä