Misä iässä ''lapsen luonnollinen liikunnan tarve loppuu''

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä olen tässä miettiny ja paljon pohtinut tuota lasten liikalihavuutta. Ja jutellut kavereidenkin kans.Kun näyttää olevan aika iso ongelma tuo ja on muutaman lapsen terkka ottanu asian puheeksi.

Liikuntaa käsketään lisätä ja terveellistä ruokaa yms.

Mut sitä mä olen pohtinu et lapsellahan on luonnollinen tarve liikkua.Juosta ja hyppiä. Missä vaiheessa se loppuu. Et pitää sitten liikkua kehoituksesta?

Musta taas tuntuu, ettei mulla oo sitä tarvetta koskaan ollu. En ikinä innostunu lapsenakaan esim. juoksemaan yhtään mihinkään. Muut juoksi, minä kävelin perästä. Liikuntatunnit oli aina välttämätön paha, ihan sama mitä lajia oli. Ehkä tuossa on jotain vaikutusta perhetaustalla, ei meidän vanhemmat käyneet ikinä edes lenkillä. (Tosin heillä ei ollut eikä ole äidillä vieläkään mitään ongelmia ylipainon kanssa, ennemminkin alipainon.)

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Musta taas tuntuu, ettei mulla oo sitä tarvetta koskaan ollu. En ikinä innostunu lapsenakaan esim. juoksemaan yhtään mihinkään. Muut juoksi, minä kävelin perästä. Liikuntatunnit oli aina välttämätön paha, ihan sama mitä lajia oli. Ehkä tuossa on jotain vaikutusta perhetaustalla, ei meidän vanhemmat käyneet ikinä edes lenkillä. (Tosin heillä ei ollut eikä ole äidillä vieläkään mitään ongelmia ylipainon kanssa, ennemminkin alipainon.)

Myös lihomiseen vaikuttaa mitä syöt? Ja miten muuten ne kulutat.

Yhteistyössä