Mirtazapin lääkkeestä täällä kellään kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lihominen joo todellakin ja tokkuraisuus. jonka sanotaan menevän ohi mut ei mulla ainakaan mennyt koskaan. poikaystävä jo huus mulle että "HERÄÄ, hei herää joskus, oot niin pihalla nykyään!!"

en käyttäs enää ikinä, ikinä, ikinä!

ei niitä kannata etukäteen miettiä, voi olla että sulle ei tule yhtään mitään. Jos oot töissä niin kannattaa varulta alottaa vapaalla.

Mulle tuli vaan outoja unia viikoksi, ei muuta. Toimi hyvin nukahtamiseen, muuten en tiiä kun söin toista lääkettä samaan aikaan.

[QUOTE="sondersson";24332551]ruokahan se silti on mikä lihottaa, vähän voi miettiä mitä laittaa suuhunsa. Masennusta kannattaa hoitaa kokonaisvaltaisemmin, syödä terveellisesti ja liikkua paljon.[/QUOTE]

Juu. Niinhän se masentunut just tekee, ajattelee loogisesti...

[QUOTE="sondersson";24332551]ruokahan se silti on mikä lihottaa, vähän voi miettiä mitä laittaa suuhunsa. Masennusta kannattaa hoitaa kokonaisvaltaisemmin, syödä terveellisesti ja liikkua paljon.[/QUOTE]

Näin sanoo ihminen joka ei ole ollut masentunut eikä oikeasti tiedä mitä se on.

Juu juu, se on helppo sanoa. Mutta kun on valmiiksi ylipainoinen, sokeri-ja rasva aineenvaihdunta aivan sekaisin ja vielä psyykeltä epäterve niin arvaa onko hankala noudattaa terveellistä ruokavaliota koska mirtazapin aiheuttaa ihan helvetillisen nälän. herään joka yö hirveään nälkään vaikken normaalisti syö aamullakaan mitään.

Söin aikaisemmin, mutta tarve onneksi mennyt ohi. Minulla tuo lääke ilmeisesti taas auttoi hyvin (muista lääkkeistä tuli vain liuta haittavaikutuksia) tai ainakin oli sellainen olo, että Mirtazapiin auttoi. Väsytti sen verran, että sain illalla hyvin unta mutta päivällä ei ollut normaalia enempää tokkuraista oloa jopa paljon pirteämpi kun sain nukuttua. Otin lääkkeen noin 30 min ennen nukkumaan menoa ja voi sitä ihanaa tunnetta kun uni tuli hyvin. Kärsin todella hankalasta unettomuudesta tuohonaikaan. Nukahtamislääkkeillä nukuin yleensä noin 2-4 tuntia jonka jälkeen heräsin enkä enää saanut unenpäästä kiinni. Mutta Mirtazapiinin aloittamisen jälkeen ongelma korjaantui muistaakseni kohtuu nopeasti kun annosta nostettiin ja sitä kautta sain muutenkin elämän pyörimään paljon mukavammin. Painoa tuli lisää mutta se oli täysin tervetullutta kun olin sitä ennen laihtunut ruokahaluttomuuden (oksensin ja mitään ei tehnyt mieli) takia todella nopeasti ja reippaasti alipainoiseksi. Painoindeksi nousi 21 mitä oli aijemmin ja siinä on pysynyt lääkkeen lopettamisen jälkeenkin.

Joten ei kannata suotta pelätä haittavaikutuksia!! Tuosta lääkkeestä vo oikeasti olla sinulle apua. Jollekin sopii joku toinen ja toiselle toinen lääke, mutta sitä ei voi tietää kokeilematta!

Kiitos vastanneille :)
Yks kysymys vielä askarruttaa ja kovasti! Mulla on kohta 2v lapsi, heräänkö mä yöllä jos hän herää? Lääkäri kyllä sanoi että joo, mutta.... silti mietin!

Jos sitä käyttää unettomuuteen, niin pienemmät annokset toimivat usein paremmin kuin isot.
Ehkä silloin painovaikutuskin on pienempi? Itselle tuli kuutisen kiloa lisää, josta osa selvää turvotusta.

[QUOTE="a.p";24332740]Kiitos vastanneille :)
Yks kysymys vielä askarruttaa ja kovasti! Mulla on kohta 2v lapsi, heräänkö mä yöllä jos hän herää? Lääkäri kyllä sanoi että joo, mutta.... silti mietin![/QUOTE]
En ole itsellä havainnut mitään tuollaista vaikutusta, etteikö heräisi.

[QUOTE="a.p";24332740]Kiitos vastanneille :)
Yks kysymys vielä askarruttaa ja kovasti! Mulla on kohta 2v lapsi, heräänkö mä yöllä jos hän herää? Lääkäri kyllä sanoi että joo, mutta.... silti mietin![/QUOTE]

mä en herää ainakaan helposti. Kannattaa kokeilla, kaikki on yksilöllistä.

[QUOTE="vieras";24332773]Jos sitä käyttää unettomuuteen, niin pienemmät annokset toimivat usein paremmin kuin isot.
Ehkä silloin painovaikutuskin on pienempi? Itselle tuli kuutisen kiloa lisää, josta osa selvää turvotusta.[/QUOTE]

monenlaista annostusta on ollut, ja mässyhimoa on ollut, mä vaan en anna sille valtaa muuta ku satunnaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24332613:
Näin sanoo ihminen joka ei ole ollut masentunut eikä oikeasti tiedä mitä se on.

mä olen ollut masentunut n. 10 vuotta. About vuosi sitten tuli pahin aika joten oli vihdoin pakko hakea apua. En mä sillon toiminut mitenkään järkevästi, tai toiminu oikeestaan ollenkaan, mutta kun toimiva lääkitys löytyi niin kyllä sitä on pystynyt tekemään itsensä hyväksi muutakin ku ottamaan napin aamuin illoin. Ei aina jaksa vieläkään, mut ei kai kukaan jaksa.

Sain mirtatzapinia unoettomuuteen. Unettomuutta itselläni kesti muutaman viikon, jonka aikana käytin kyseistä lääkettä annoksella puoli tablettia iltaisin. Nukuin kyllä hyvin, mutta parin päivän käyttämisen jälkeen alkoi käsien vapina, huimaus, ihmeelliset lihasnykäykset jne. Minua alkoi myös todella paljon ahdistaa. En osannut sanoa mikä ahdisti mutta ahdistuksen tunne oli hirvittävä. Ei siis enää ikinä mirtaxapinia enempää kuin ehkä yhtenä iltana jos ei saa unta. Sain vaihtoehtoisena lääkkeenä sitten ketipinorin, jota otan yhden tabletin illalla eli 12.5 mg ja nukun sillä hyvin. Ensi yönä kokeilen sitten ilman mitään lääkettä.

Yhteistyössä