Mirtatsapiini

Jeh, onko kokemusta ko. lääkkeestä? Itse kärsin pitkäaikaisesta unettomuudesta, ja lääkäri on aiemmin kirjoittanut avuksi ketipinor(käyttäny 2 vuotta, ja toleranssi menny sellaseks että toimiakseen kunnolla pitäs ottaa ainakin 500mg eikä se huvittais..), tsolpideemia oon kokeillu(yhden ottanut illalla ja aamulla huomannut että olen syönyt unissani ainakin yhden lätkän tyhjäksi, tyhjä lätkä löyty aamulla vierestä vaikka miten tolkuttomaan jemmaan sen illalla piilotin), imovanea pari vuotta sitten käytin aika pitkään, nyt taas kokeilin eikä sekään mulle sovi, tulee ihan karmea olo ja toleranssi kasvaa hiton nopeasti.

Ensi viikolla kun pääsen lääkäriin kyselen josko tuota vois kokeilla. Jos se ei toimi, seuraava keino on varmaan sit pesismaila :p
 
"vieras"
Lihoin 7kg. Noissa on se, että ihan pieni määrä nukuttaa paremmin kuin iso annos eli haet pienimmän annoksen joka toimii. Ehkä vaikuttaa lihomiseenkin sitten. Itse tajusin sen vasta loppuvaiheessa. Lääkäri ei tätä kertonut.
 
Kokemusta on. Kyllä se väsyttää ja samanlaista pöhnää ei tule kuin esim. tsolpideemistä. Mulla on kans tsolppareiden kanssa käynyt niin että onkin mennyt koko liuska, on tullut hallusinaatioita ja kaikkea ihan sekoa.
 
"vieras"
Mirtsi voi olla hyvä lääke tai sitten ei. Itselleni takasi maittavat unet eikä muuta, mutta toiset ovat tokkuraisia vielä päivälläkin. Ja sitä ruokahaluahan se ikävä kyllä lisää...
 
"vieras"
Söin ko. lääkettä muutamia vuosia sitten. Auttoi kyllä nukkumaan, mutta olin sitten koko ajan ihan tolkuttoman väsynyt ja lisäksi lihoin 10kg. Lisäsi ruokahalua älyttömästi. Ei sopinut mulle.
 
Se on kyl jännä, et miten lääkärit heti ekaks määrää tsopiklonia eli imovane jne.. mä hakeuduin tossa keväällä lataamoon ja avopuolella ennen laitokseen menoa lääkäri määräs mirtatsapiinia tarvittavaks. Lataamoon ku menin ni siellä lääkäri veti viivan mirtatsapiinin yli ja sanoi suoriltaan että "Se ei toimi" ja kirjotti sitten imovanen. Plääh. Jospa nyt onnistais.
 
Mulla hyviä kokemuksia. Psykiatri määräsi paniikkihäiriön takia, kun paniikki oli pahimmillaan iltaisin ja nukkumaanmeno pelotti. Sen avulla sain unen ja nukun sikeämmin kuin normaalisti. Nukun yleensä aika levottomasti. Paniikkihäiriö on saatu hallintaan, mutta syön Mirtatsapiinia vieläkin silloin tällöin, jos on pelko, ettei uni tule. Se ei aiheuta riippuvuutta ja psykiatri sanoi, että sitä voi huoletta ottaa.
 
"vieras"
Mulla on mirtatsapiini nimenomaan nukahtamiseen, ja se auttaa. Annokseni on max puolikas. Enkä ole lihonut yhtään joten mulla se ei lisää ruokahalua vaikkakin se on suht yleinen sivuoire noista.
 
car
Joskus söin reilun vuoden, mut jätettiin pois+korvattiin nostamalla toisen lääkkeen annostusta. Mulla ei vaikuttanut ruokahaluun mitenkään (ois saanutkin lisätä). Siinä mielessä varmaan kelpolääke, ettei oo välittömiä vaikutuksia(lievää väsymystä/uneliaisuutta lukuunottamatta) vaan tehot tulee näkyviin pidempiaikaisen käytön myötä. Kyl minä ainakin tarttisin nukahtamislääkkeet erikseen, onneks nykyisin riittää satunnainen melatoniinin käyttö.
En kyl ymmärrä miks mirtazapiinia unilääkkeenä markkinoidaan, se parantaa unen laatua ja vaikuttaa ihan eri tavalla ku imovanet/tenoxit/opamoxit yms. Eikä nuo mirtazapiinit sulje pois nukahtamislääkkeiden käyttöä.
 

Yhteistyössä