Mirenasta?

Mulle laitettiin Mirena marraskuulla ja tuntuu et mulle on tullu haluttomuutta ja muutenkin alakuloisuutta sekä itkuherkkyyttä. Muilla samoja kokemuksia? Entä ovatko aikojen kuluessa hävinneet? Oon jo miettinyt, et vetäisenkö koko kierukan langoistaan pois! :D
 
Lokakuun alussa laitettiin mulle Mirena ja poistaminen on käyny kyllä mielessä. Seksihalut minimissä ja lisäksi vuotoja minun mielestä liikaa. Tosin ovat vähentymään päin, mut tämänkin kuukauden aikana vuodollisia päiviä yhteensä yli puolet kuukaudesta. Lieköhän toivoa, että haittavaikutukset vähenis...?
 
Hei!

Mullekin laitettiin Mirena marraskuun alussa. Eka kuukausi meni hyvin. Joulukuussa alkoi mieliala heitellä hirmuisesti, iho ja hiukset meni huonoon kuntoon. Vuoto oli määrältään niukempaa, mutta kestoltaan taas useita päiviä. Olin ihan varma, että koko kierukka saa lähteä.
Gynekologini kanssa kuitenkin sovittiin, että yrittäisin kestää sen puoli vuotta ja jos olen vielä poisottamisen kannalla, se otettaisiin sitten heti.
Ja nyt alkaa se puoli vuotta olla kulunut ja usko pois, moni oire on jo lievittynyt. Ei välivuotoja, kuukautisvuoto niukkana max. kaks päivää. Ainut mikä vielä rassaa noin viikko ennen kuukautisten oletettua alkua, on ärtyneisyys, hikoilun lisääntyminen ja se, että nukun silloin levottomasti.
Kuitenkin hyödyt ja haitat puntaroituani, olen tullut siihen tulokseen, että kierukka saa olla. Kyllä ne viimeisetkin haitat sieltä lopulta tasaantuu, usko pois!
 
Mullekin mirena laitettu lokakuussa. Alkuun vuotoa oli melkein koko ajan, aina menkkojen ennen muutama päivä ja pari- kolmekin viikkoa jälkeen tihutti. Tuo tihutus aiheutti mulle ainakin sen että seksihalut oli nollassa :/ . Mutta nyt 2kk (koputan puuta) sitten tuli ns normaalit menkat ja ne loppukin ihan normaalisti ilmat tiputtelua ja viime menkat olikin sit niukat ja nekin (ihme kyllä) loppu ajallaan. Näiden menkkojen jälkeen on seksikin alkanut taas maistua, ehkä vielä normaalia enemmäkin... Ainut on että orgasmia en saa enää niin helposti kuin ennen kierukkaa, mutta saan senkin kunhan tarpeeksi jaksaa toinen töitä tehdä sen eteen (onneksi mies jaksaa ;) )...
 
Itselle vaihdettiin kuparikierukka hormonokierukkaan vuosi sitten ja ekat kuukaudet oli todella ihanaa; vuodot minimaalisia (yhdellä ph-suojalla selvisi koko viikon) eikä muutenkaan ollut mitään pahaa siitä sanottavana.

Tämä kuitenkin muuttui viime talvena; iho alkoi kulkkumaan (en ede teininä omannut finnejä), hiukset rasvottuivat todella nopeasti, lihoin n. 15kg, halut aivan nollassa, menkat kestivät n. 8pv ja tulivat edelleen normaalisti ja runsaina (n.2-3 sidettä/pv) joka kuu, kaameita kramppeja liki joka kuu (kroppani ilmeisesti "synnytti" kierukkaa pois), mielialani vaihteliva todella rajusti laidasta laitaan aivan ullättäen (eräs pv jopa aloin itkemään kun mieheni ei tullut katsomaan erään talon pohjapiirustusta!!), tämän päälle vielä kaamea vauvakuume jonka vuoksi laitettiin kierukkaehkäisy koska emme tahtoneet vauvaa.

Mietin muutamaan otteeseen plussia ja miinuksia ja päädyimme mieheni kanssa siihen että kierukka saa häipyä ja annetaan vauvakuumeelle valta. Kierukka poistettiin vasta alkukuussa viime menkkojen aikana ja voin jo nyt sanoa että ei kaduta tippaakaan! Heti huomasin että iho on paremmassa kunnossa, ei ole enää niin paljoa turvotusta kuin ennen, seksihalut aivan katossa koko ajan ja kosteutta riittää vaikka muille jakaa!

Tiedän että en enää koskaan tule ottamaan kierukkaa ehkäisyksi koska kuulun siihen vähemmistöön keille se ei sovi! Toivotaan että teillä kroppa alkaa siihen tottumaan tai päätätte sen poistaa, itselleni tuo jälkimmäinen oli se oikea vaihtoehto!

Tsemppiä siskot ja mukavaa kesän odotusta!!

muoks* kroppani muuten tuon kierukan aikana uskotteli olevansa pieniin päin ja omasin aivan kaikki mahdolliset raskausoireet ja tein n. 3kk välein raskaustestejäkin siinä pelossa että olen kierukasta huolimatta tullut raskaaksi, mutta aina se oli (onneksi) negaa.. <br><br>
 
tiramisu
Hei!Minulla mirena ollut 3 vuotta ja nyt tuli mitta täyteen.Vuodot ei ole olleet ongelmana koska niitä ei ole ollut ollenkaan mutta iho on ihan kamalassa kunnossa.finnejä ilmestyy mitä ihmeellisimpiin paikkoihin...Yläselkä pikku näppylää täynnä.tulehduksia on alapäässä tämän tästä ja valkovuoto haisee kamalalle :( Ja lieneekö syyllinen kun ei oikein himot hyrrää...Muuten kyllä aika huoleton.Mutta ei näköjään sovi mulle.
 

Yhteistyössä