Mirenan hinnasta

Minkä hintainen toi Mirena kierukka on? En saa sitä Kelan korvattavuutta. Ens viikolla on laitto ja ajattelin ett tietää edes arvioilta hinnan. Muistelen että 100-150 euroa,. Mutta onko tietoa tarkemmin? Mulle kun piti laittaa se jo maaliskuussa, mutta papa oli 2, joten eivät suostuneet laittaa. Onneksi nyt papa 1 luokkaa ja saa laitettua. :D
 
Minulle laitettiin terveykeskuksessa ja sain siis kierukan sieltä myös, ja hinnaksi tuli 118e+käyntimaksu 22e. Hinta on kalliimpi, jos sen käy itse ostamassa reseptillä eli taitaa sitten olla jotain 150e.
 
Minä sain reseptillä TODELLA runsaisiin menkkoihin mirenan, hinta 95e. Ilman reseptiä olisi maksanut 160e.

Aiemmin kuparikierukka maksoi 121e. mutta se piti nopsaan poistaa kun vuodot lisääntyi entisestään niin kovin että vuodin kuukauden joka ikisen päivän tooodeeellla runsaasti. Meni siinäkin rahat hukkaan.
 
mulle väitettiin että pitää olla erikoislääkärin kirjoittama resepti, jotta saa korvattavuuden. ja tk:n kautta sitä ei saa, joten näyttää olevan erulaila eri paikoissa. mutta onhan toi paljon halvempaa kuin e-pillerit. nehän maksavat jo vuodessa 160 euroa. toivottavasti vaan sopii. Kiitos vastauksista. p.s mistä netti-sivuilta löytää noita hintoja?
 
mulle väitettiin että pitää olla erikoislääkärin kirjoittama resepti, jotta saa korvattavuuden. ja tk:n kautta sitä ei saa,

kyllä minä sain reseptin ehkäsyneuvolan terkalta. Valmiita reseptejä näytti olevan paljon. Niihin vain th lisäsi potilaan nimen ja synt.ajan ja että tulee runsaiden kuukautisten hoitoon. Gynekologi sen sitten asenti paikoillen.
Näyttää käytännöt vaihdella ihan hurjasti eri paikoissa.
 
Siis ilmainen hormoonikierukka :eek:
Ja minä kun kätilöopistolla kävin niin ne kirjoittivat vaan reseptin runsaisiin kuukautisiin eivätkä tienneet mitään edes siitä,et kuparikierukka on eka ilmainen.
Mut hyvä se on jos ne tosiaan sen sulle antaa ilmaiseksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 19:03 Pantteri 73 kirjoitti:
mulle väitettiin että pitää olla erikoislääkärin kirjoittama resepti, jotta saa korvattavuuden. ja tk:n kautta sitä ei saa, joten näyttää olevan erulaila eri paikoissa. mutta onhan toi paljon halvempaa kuin e-pillerit. nehän maksavat jo vuodessa 160 euroa. toivottavasti vaan sopii. Kiitos vastauksista. p.s mistä netti-sivuilta löytää noita hintoja?
tää on totta, mulle laitettiin kesäkuussa ja sanoin runsaista menkoista niin oli pitänyt mennä yksityiselle gynelle/lähete naistentautien polille että olis saanut korvaavuuden, ja silloin hinta olis ollut 1:1 niin enpä sit jaksanut
 
minäkin sain mirena kierukan ilmaiseksi.sanoivat että ensimmäisen ehkäsy menetelmän saa ilmaiseksi oli se sitten pillerit,kuparikierrukka tai hormoonikierrukka.mutta kai paikkakunta vaikuttaa :/ ..en suosittele mirenaa sillä sanoivat että puolvuotta että näkee passaako..pidin noin 2vuotta.hirveät mahakivut,lääkärissä käynnit,mieliala sinkoili sinne tänne,masennuin,hiukset rasvottu joka päivä,hiukset irtoili,kuukautiset jäi pois ja tuli miten sattuu..jnejne..mutta sanottin vaan että kyllä se tasottuu.kunnes yksi kaunis päivä kävelin ja sanoin et nyt riitti,ja onneksi eräs hoitaja oli niin ystävällinen että ei mennyt kuin hetki ja kierrukka oli poissa.parin kuukautisten tultua olo oli taas entisellään ja kaikki ok.kammo tuli kierukoista :\| mutta kai se joillekkin sitten passaa paremmin ku mulle :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 19:03 Pantteri 73 kirjoitti:
mulle väitettiin että pitää olla erikoislääkärin kirjoittama resepti, jotta saa korvattavuuden. ja tk:n kautta sitä ei saa, joten näyttää olevan erulaila eri paikoissa. mutta onhan toi paljon halvempaa kuin e-pillerit. nehän maksavat jo vuodessa 160 euroa. toivottavasti vaan sopii. Kiitos vastauksista. p.s mistä netti-sivuilta löytää noita hintoja?

näin se on. tk lääkärin kirjoittamalla reseptillä et saa korvausta jos tulee runsaisiin kuukautisiin tms. Ja jos tulee ehkäisyynkin niin tk:n kuuluu kustantaa ensimmäinen kierukka.
onko sinulla ap ollut aikaisemmin kierukkaa? apteekissa voivat vaikka tulostaa sinulle sellaisen lapun noista kelan koukeroista ja siitä mikä kuuluu tk:n maksaa
ja tämä ei ole paikkakuntakohtainen vaan ihan kaikkialle pätevä laki.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2006 klo 23:32 vieras kirjoitti:
Minulle sitä tänään gynellä suositeltiin ja hinnaksi sanottiin 180 euroa. Tosin helsinkiläisenä ja ensikertalaisena saan sen kuulemma ilmaiseksi!!!
Just soitin neuvolaan ja kysyin tätä ennen kuin tätä ketjua aloin lukea (muistelin joskus täältä lukeneeni tällaista) ja terkka väitti siellä että vain jos menee Laakson sairaalaan "opetusmateriaaliksi" ;) niin sais tuon kierukan ilmaiseksi... Pistinkin kysymyksen aiheesta tuohon äsken...

Pakko kysyä sulta että missä päin kaupunkia asustelet tai mistä sait tuollaista infoa, ei kai eri käytäntö voi olla eri terveysasemilla samassa kaupungissa?!?
 
archie
Itse kävin yksityisellä gynellä ja en edes hirveästi "mainostanut" et on kivuliaat ja runsaat menkat niin kirjotti kuitenkin reseptiin et em. vaivojen hoitoon niin sain paljon halvemmalla, oisko muuten maksanut n. 140 ?
 

Yhteistyössä