mirena kierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mää

Jäsen
30.05.2004
379
0
16
mitä haittovaikutuksia on ilmennyt teillä jotka olette kyseistä kierukkaa käyttäneet?minulla on laitto perjantaina,mietityttää vaan, että nouseeko paino samallalailla kuin pillerit aloittaessa?

Minulla oli ihan kaikki oireet + kierukka oli asennettu väärin... Iho kukki, raivareita iski, tulehdukset jylläsivät ja sen sellaista, taisi mukaan mahtua joku migreenikin..

Minulle ei tullut ylimääräistä painoa Mirenasta. Muita sivuvaikutuksia oli: masennus, iho-ongelmat, hiustenlähtö. Kuukautiset helpottuivat paljon, se hyvä puoli kierukassa oli. Samoin ehkäisyteho oli varma, ei pettänyt...

Kuukautiset on kyllä loppuneet,mutta tilalle tullut iho-ongelmia,mielialanvaihteluita,halut on hävinneet..Ja taitaapi olla niin että kierukka lähtee..Hormoniton ehkäisy seuraavaksi!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 21:31 nykyään ilman kirjoitti:
Minulle ei tullut ylimääräistä painoa Mirenasta. Muita sivuvaikutuksia oli: masennus, iho-ongelmat, hiustenlähtö. Kuukautiset helpottuivat paljon, se hyvä puoli kierukassa oli. Samoin ehkäisyteho oli varma, ei pettänyt...

Eipä hormonikierukkakaan ole 100% varma... :whistle:

Tarkoitin, että omalla kohdallani kierukka oli varma, ei pettänyt kertaakaan, vaikka monta vuotta (neljä) sitä käytin. Kipuja se aiheutti jonkin verran alavatsaan, tuo kierukka. Ainakin ensimmäinen käyttövuosi oli siinä suhteessa hankala. Samoin vuotoja ja tiputtelua oli runsaasti ensimmäisen vuoden aikana, mutta sitten se helpotti. Eihän mikään ehkäisy, tietenkään, ole sata varma, mutta hormonikierukka on yksi varmimmista ehkäisymenetelmistä. Mikäli se on oikein asennettu, eikä ole käytössä mitään sellaisia lääkkeitä, mitkä aiheuttaisivat ehkäisytehon alenemista (niitäkin kai on, tietääkseni, joitain?) Kierukan teho on viisi vuotta, sekin täytyy otta huomioon - eihän se sen jälkeen enää sitten ehkäise raskautta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 22:45 nykyään ilman kirjoitti:
Tarkoitin, että omalla kohdallani kierukka oli varma, ei pettänyt kertaakaan, vaikka monta vuotta (neljä) sitä käytin. Kipuja se aiheutti jonkin verran alavatsaan, tuo kierukka. Ainakin ensimmäinen käyttövuosi oli siinä suhteessa hankala. Samoin vuotoja ja tiputtelua oli runsaasti ensimmäisen vuoden aikana, mutta sitten se helpotti. Eihän mikään ehkäisy, tietenkään, ole sata varma, mutta hormonikierukka on yksi varmimmista ehkäisymenetelmistä. Mikäli se on oikein asennettu, eikä ole käytössä mitään sellaisia lääkkeitä, mitkä aiheuttaisivat ehkäisytehon alenemista (niitäkin kai on, tietääkseni, joitain?) Kierukan teho on viisi vuotta, sekin täytyy otta huomioon - eihän se sen jälkeen enää sitten ehkäise raskautta.

Juuh, minun Mirenani oli ihan oikein asennettu, eikä mitään lääkkeitäkään ollut. Ja ihan uusikin oli, 1½ kk ollut paikoillaan kun kuopus sai alkunsa :D Joten ei mulle kierukkaa enää kiitos. Vuosikaudet oon syöny pillereitä, jotka eivät ole yhtä varmoja ku hormonikierukka, eikä mitään ole sattunut.

Kyllä kai sitä poikkeustapauksiakin on, joissa hormonikierukka pettää, tottakai. Omalla kohdallani toimi. Se, mihin oli kierukan aikana vaikeahkoa tottua, oli että kun välillä edes "kierukkakuukautisia" ei tullut, niin sitten sai pelätä, että josko vaikka onkin pettänyt hormonikierukka. Mutta kyllä siihenkin tottuu, ettei välillä tule kuukautisia ollenkaan, tietäähän sen silti, että kyllä kierukka on siellä paikoillaan. Ehkä käyttäisin kierukkaa vieläkin, mutta kohdallani se oli pakko ottaa pois, mielialavaihteluiden takia (joiden epäilen johtuneen kierukasta, sehän usein aiheuttaa masennusta yms., muttei tietysti kaikille). Kätevä ehkäisynä se kierukka on, kun ei tarvitse muistaa ollenkaan. Kuukautiset muuttuivat myöskin ihan siedettäviksi, ei enää kovia kipuja tai runsaita vuotoja. Oikeastaan tuo kierukan soveltuvuus ei selviä muuten kuin kokeilemalla. Toisille aiheuttaa vähemmän sivuvaikutuksia kuin toisille.

Aivan karmea laite! Hiukset lähti, iho kukkii kuin kesäinen niitty ja painoa tullut melkein kymppi lisää! Ja mielialat vaihtelee niin kuin vahvemmissakin aineissa olis. Viikko sitten poistatin (oli 8kk) ja jo nyt on uusia pieniä hiuksia joka puolella päänahkaa. Pääkoppakin tasaantunut ja aknet kuivumaan päin!

Otatin pois 5kk jälkeen. Vuotoa koko ajan, halut menivät, iho rasvoittui, paino ei noussut muttei laskenutkaan vaikka juuri silloin yritin ruokavaliolla ja liikunnalla ja olo oli muutenkin "kiree". Poistatuksen jälkeen paino alkoi tippua ja olo oli vapautunut. Niin, ja halutkin palasivat.
Toisille käy, toisille ei. Kokeilemallahan se selviää!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 09:24 mirena04 kirjoitti:
\

Juuh, minun Mirenani oli ihan oikein asennettu, eikä mitään lääkkeitäkään ollut. Ja ihan uusikin oli, 1½ kk ollut paikoillaan kun kuopus sai alkunsa :D Joten ei mulle kierukkaa enää kiitos. Vuosikaudet oon syöny pillereitä, jotka eivät ole yhtä varmoja ku hormonikierukka, eikä mitään ole sattunut.

Tuliko sinulle normaalit raskausoireet vai oliko myös joitakin "epänormaaleja" oireita+

Oon ollu tosi tyytyväinen kys. kierukkaan. Paino hieman noussut mut muuten ei oo mitään ylimääräisiä oireita! Eikä menkoista tietookaan..Tosi harvoin pieni punainen läisköä pikkareissa muistuttamassa menneistä.. :)
Joskus yhdynnän aikana "pistelee" miestä.. Auts! Ei onneksi joka kerta!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.07.2006 klo 15:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 09:24 mirena04 kirjoitti:
\

Tuliko sinulle normaalit raskausoireet vai oliko myös joitakin "epänormaaleja" oireita+

Ihan normaalit raskausoireet, joista syytin loppusuoralla olleita opiskeluja =)

Yhteistyössä