Mirena kierukka harkinnassa...

• Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti
"mmm"
lääkäri kuitenkin kirjoitti mulle microluton minipillerit puoleksi vuodeksi... Niitä kannattaa kuulemma ensin kokeilla että sopiiko levonorgestreeli jota tuo kierukkakin sisältää... onko muillekin tehty näin? Voiko käydä niin että nuo microlutonit ei sovi mutta kuitenkin mirena sopinut??

Mirena reilu kk
Oma kokemus on ihan positiivinen tähän mennessä, tunteet on välillä vähän pinnassa ja jonkun verran finnejä tullut samoin menkat nyt kestäny kohta 2 viikkoo runsaina, mut ei muuta tullu ja sehän on yleensä se reilu puol vuotta mikä menee ennen kun keho tottuu, joten aion ite ainakin kattoo vähintään sen ajan ennen kun meen poistattamaan. Niin ihanaa on olla miettimättä ehkäsyä kun se on koko ajan voimassa. Ja jokainen reagoi yksilöllisesti eli ei voida sanoa, että mirena sopii tai ei sovi ellei sitä ole itse koittanut. Mutta mulla ei kovin valittamista, halut pysyny edelleen ja haluttomuus olikin yks syy miks en e-pillereitä enää ikinä halua syödä

mulla tuli menkat mirenasta huolimatta joka kuukaus (oli n 1,5 vuotta), ja kaupanpäälle sain vielä kivan tulehduksen heti laiton jälkeen. ja paino nousi reippaasti ja iho meni todella huonoon kuntoon (finnejä, myös ympäri kroppaa), mielialaoireita ei niinkään ollut. kuukausi sitten poistin koska toiveena raskaus... ihmiset on erilaisia, mutta henk.koht en voi suositella. =(

Viimeksi muokattu:
jos haluat painon nousun, finnejä, mielialan vaihtelut. kiukkua, ärsyttävyys 0-100 alle sekuntti niin ota vaan.. ei mitään hyvää muutaku että menkat pois koko ajan..
Tai pahimmassa tapauksessa menkat tulee joka kuukausi ja sitten myöhemmin huomaat vielä
olevasi raskaana.Paino nousi mulla 10kg, mutta kun kierukka poistettiin, niin painokin tippui.
Sanottiin että oli hormonaalista turvotusta.

ap.
hui, kuulostaa pahalta.. ehkä olis sitten parempi kokeilla niitä minipillereitä ensin ja katsoa miten kroppa reagoi hormoneihin.. mulla kun ei ole minkäänlaista aikaisempaa kokemusta hormoniehkäisystä...

"nuuh"
Ja ne finnit on jotain ihan järkkyjä! Poistettu jo kahdeksan vuotta sitten kierukka ja vielä on kunnon arvet olkapäissä ja selässä, tuntuu joskus että joku tuijottaa takaa kun ne sellaiset möhköpatit vieläkin! Hrrrr hyi.

"vierailija"
Minulla on myös aurallinen migreeni, joten siitä syystä otin mirenan ja lapsilukukin oli täynnä. Minulle lääkäri sanoi että sopii kyllä, vaikka migreeni onkin. Ensimmäiset 2 kuukautta oli enemmän tai vähemmän vuotoa, päätä särki usein, maha alkoi turvota aika pian kierukan laiton jälkeen vaikka imetin yhä nuorin lapsista oli silloin 8kk, ja olin pikemminkin hoikistunut siihen asti. Ajattelin kuitenkin sen menevän ohi, jatkuva vuoto loppui jossain vaiheessa sen jälkeen runsaat kuukautiset oli historiaa tuli säännöllisesti pientä tuhrua, turvotusta tosin oli paljon. Kunnes taas, kun kierukka oli ollut reilun vuoden verran alkoivat kunnon kuukautiset jotka kestivät 3-4 viikkoa kerrallaan ehkäisy oli ainakin taattu! Lopulta aloin saada usein pahoja migreeni kohtauksia, ja tuntui että kroppa vaan keräsi nestettä koko ajan kädet ja jalatkin olivat turvoksissa kuin raskaana ollessa. Kierukka oli täysin paikoillaan, eikä siitä syystä olisi pitänyt olla ongelmaa tuntui vain että keho oli jotenkin ihan sekaisin kokoajan. Nämä vaivat helpottivat kun puolentoista vuoden käytön jälkeen poistatin kierukan, tuntui että sain kehoni takaisin. Itse olisin ainakin mielummin nyt ajatellen kokeillut ne minipillerit ensin, jos sellaisia olisi edes tarjottu.

Yhteistyössä