Mirena kierrukan hyödyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmukkaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei haluaisin positiivisia kokemuksia Mirena kierrukasta eli miten koette sen.Myös onko vaikutusta seksielämän mitenkään?

Mulla on hyviä kokemuksia Mirenasta. Sen lisäksi, että se on helppo ja huomaamaton ehkäisymuoto, kuukautiset jäivät ainakin minulta pois kokonaan. Tämä nyt ainakin edesauttaa seksielämää... ;) Muutenkin seksi maistui ihan yhtä lailla kuin ilman kierukkaakin, ehkä jopa paremmin. Hormonaalisena muotona tosin minulla on omat huoleni siitä, miten Mirena vaikuttaa elimistöön muuten. Minulla on hormooniperäinen Migreeni ja tätä esiintyi jonkin verran varsinkin alkuunsa. Päättelin, että uudesta kierukasta erittyy elimistöön hormonia enemmän. Myöhemmässä vaiheessa ei migreeniä juuri enää ollut. Alussa mies tunsi kierukan langat epämiellyttävänä, mutta gyne leikkasi lankoja lyhyemmiksi ja sen jälkeen ongelmia ei ollut. Kierukan laitto tuntio mulla vain lievästi kivuliaalta, mutta olin ottanut Buranaa jo etukäteen, niin ei ollut paha. Kierukka oli mulla 7 vuotta ja nyt otettiin pois, kun toivomme perheen lisäystä. Poisottamista en juuri edes tuntenut.

Itse olen yli nelikymppinen ja gynen suosituksesta laitettiin Mirena välivuotojen tasaamiseksi. Reilut puoli vuotta meni ennen kuin kierrot tasaantui ja nykyään kuukautisten aikana tulee pari tippaa verta, että edes tiedän menkkojen alkaneen.

Etukäteen suhtauduin epäillen kierukkaan juuri kaikenlaisten nettikirjoitusten perusteella, mutta minulle ei tullut minkäänlaisia sivuoireita tms.

Seksistä en osaa sanoa yhtään mitään, mutta mulle laitettiin toi liian runsaiden vuotojen takia (side piti vaihtaa 15 min.-½ tunnin välein tai tuli pahasti reisille ja läpi ja menkat kesti aina yhtä runsaina n. 1 viikon ja oli todella kivuliaat + rauta arvot laskivat anemian tasolle).

Nyt vuotoa kyllä tulee, mutta niin niukkana etten tarvitse välttämättä sidettä lainkaan vaan pärjään kk:s suojalla. Vuoto tosin alkaa millon tahtoo ja eka kerralla tuhruttelin n. kk:n, sitten tuli parin kk:n tauko, sitten vuodin ja tuhruttelin pari vkoa, sen jälkeen oli 3n vkon tauko, sitten vuodin/tuhruttelin vähän yli kk:n ja nyt on ollut n. viikon-kaksi vuodotonta...eli mulla ei toimi ihan niinkuin pitäis tai luvattiin mutta pääsin ainakin siitä hirveen runsaasta vuodosta ja kivuista eroon (ainakin pahimmista kivuista, joissakin kierroissa saattaa särkeä aika paljon alavatsaa mikä saa vatsan sekaisin).

Seksistä en osaa sanoa yhtään mitään, mutta mulle laitettiin toi liian runsaiden vuotojen takia (side piti vaihtaa 15 min.-½ tunnin välein tai tuli pahasti reisille ja läpi ja menkat kesti aina yhtä runsaina n. 1 viikon ja oli todella kivuliaat + rauta arvot laskivat anemian tasolle).

Nyt vuotoa kyllä tulee, mutta niin niukkana etten tarvitse välttämättä sidettä lainkaan vaan pärjään kk:s suojalla. Vuoto tosin alkaa millon tahtoo ja eka kerralla tuhruttelin n. kk:n, sitten tuli parin kk:n tauko, sitten vuodin ja tuhruttelin pari vkoa, sen jälkeen oli 3n vkon tauko, sitten vuodin/tuhruttelin vähän yli kk:n ja nyt on ollut n. viikon-kaksi vuodotonta...eli mulla ei toimi ihan niinkuin pitäis tai luvattiin mutta pääsin ainakin siitä hirveen runsaasta vuodosta ja kivuista eroon (ainakin pahimmista kivuista, joissakin kierroissa saattaa särkeä aika paljon alavatsaa mikä saa vatsan sekaisin).

Nyt kun mainitsit nuo kivut ja vatsan sekaisin menon, niin tajuan ettei niitä ole enää. Vuosikaudet niistä kärsin ja Mirenan jälkeen ovat poissa. Niin sitä tottuu olotilaansa, eikä edes muista mitä kaikkea on ennen ollut.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä