Mirena ja kuukautiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimi

Jäsen
23.09.2004
132
0
16
Minulle laitettiin tammikuussa mirenahormoonikierukka ja tiputteluvuotoa oli päivittäin n.2.5.kk sitt kuukauteen ei tullut oikeestaan mitäänb ja nyt on pientä vuotoo ollut n.1viikon jo,onko muilla ollut samanlaista.

mulle laitettiin mirena lokakuussa 2005 ja minulla on edelleen outoja tiputtelu vuotoja. lokakuusta lähtien maaliskuuhun tuli joka kuukausi normaalit kuukautiset. mutta nyt on ollut outoa tiputtelu vuotoa parina kuukausina. kävin vasta lääkärin luona ja arveli ettei nämä vuodot välttämättä lopu koskaan. heh taidan olla todella hedellmällinen kun ei kuukautisetkaan lopu vaikka sitä sanotaan että kuukautiset loppuu hormoonokierukan aikana..ei kaikilla. nytkin mahassa tuntuu tuttu kuukautis kipu..tosin kivut on lievemmät mitä ilman kierrukkaa tai e-pillereitä..

Minulla oli vuoden ajan hormonikierukan laitosta lähtien lähes päivittäistä tiputtelua, kerran kuukaudessa "kuukautiset", eli vähän runsaampaa vuotoa, kesti noin viikon ajan, ja kivut kovemmat kuin mitä tiputtelupäivinä. Ensimmäisen vuoden jälkeen tiputtelut väheni, sen jälkeen tiputteluvuotoa oli enää kerran kuussa, kolmen päivän ajan. "Kuukautisia" ei ollenkaan, eli ne tuli tavallaan sinä tiputteluna ja kestivät ne 3 pvä:ä. Kipuja oli hyvin vähän, ja vain silloin niiden tiputtelupäivien ajan. Eli kuukautiset helpottuivat olennaisesti, hormonikierukkaa ennen ne oli tosi kivuliaat ja runsaat (+kestivät 2 vko:a). Vuodot voi heitellä pitkään laiton jälkeen, ennen kuin tasaantuvat. Se tiputtelu, mikä itselläni oli, oli hyvin pientä, pikkuhousunsuojilla pärjäsi aina ne 3 vrk kuukaudessa. Joillakin vuodot jää pois kokonaan kierukan myötä.

Yhteistyössä