Mirena hormonikierukasta kyssäriä tai hormonikierukasta yleensäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
mulle se laitettiin 01/08 eli on nyt ollut n puoli vuotta.Aluksi vuosin lähes koko ajan ja parit menkat kesti 2 viikkoa, kunnes tasaantui.Menkat alkoi aina kk:n 18 päivä.Nyt on 13 päivä ja jo parin päivän ajan on tullut hieman punertavaa, mutta se on huomannut vaan, kun pyyhkii eli on ollut tosi vähäistä.Onkohan nämä nyt menkat?
Papassa olin tammikuussa ja se oli luokka I.
Onko kenelläkään ensin tuntunut että kierukka olis sopinut ja sitten myöhemmin onkin tullut vaikka jatkuvaa vuotoa/tuhrua tai välivuotoja on ollut jatkuvasti?Mulla eka kierukka, joten siksi kyselen.
Sen olen huomannut että kierukan laittamisen jälkeen musta on tullut aika kamala hirviö eli pinnaa kiristää paljon enemmän kuin normaalisti :/

Mulla laitettiin 09/07 ja olen toisi kypsä koko kierukkaan. Todennäkösesti poistatan kokonaan. Maanantaina menen tarkempiin tutkimuksiin ja jos ei mitään muuta syytä kipuiluun ja epämääräisiin vuotoihin löydy saa kierukka lähteä. Mulle riitti! :/ välillä on voinut olla kk ilman vuotoa sitten vuotaa taas pari viikkoa. Viime kuu oli yhtä h..vettiä ja kypsytti totaalisesti. Ensin vuos kaks viikkoa, kolme päivää väliä ja taas 5 päivää. Sitten poltti alavatsa ja selkä ihan tajuttomasti pari viikkoa ja taas alko vuoto. Nyt polttelee sillon tällön ja onneksi maanantaina katsotaan onko jotain muuta vikaa, jos ei löydy niin kuten aikasemmin jo sanoin saa kierukka lähteä. Minä en enää jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja 3äiti:
Mulla laitettiin 09/07 ja olen toisi kypsä koko kierukkaan. Todennäkösesti poistatan kokonaan. Maanantaina menen tarkempiin tutkimuksiin ja jos ei mitään muuta syytä kipuiluun ja epämääräisiin vuotoihin löydy saa kierukka lähteä. Mulle riitti! :/ välillä on voinut olla kk ilman vuotoa sitten vuotaa taas pari viikkoa. Viime kuu oli yhtä h..vettiä ja kypsytti totaalisesti. Ensin vuos kaks viikkoa, kolme päivää väliä ja taas 5 päivää. Sitten poltti alavatsa ja selkä ihan tajuttomasti pari viikkoa ja taas alko vuoto. Nyt polttelee sillon tällön ja onneksi maanantaina katsotaan onko jotain muuta vikaa, jos ei löydy niin kuten aikasemmin jo sanoin saa kierukka lähteä. Minä en enää jaksa.

Mä olen miettinyt, vaikka vähän aikaa vasta ollut, että jos tulee vuotohäiriöitä tms, niin härveli saa lähteä, mutta yritän kuitenkin vielä pitää.Lääkärille täytyis varata uus aika ja pyytää uus lähete sterilisaatioon, mihin alunperin olin menossa ja sitten tämä kierukka laitettiinkin.Vanhassa lähetteessä ei ollut lämpöpallohoito mainintaa, mutta uuteen lähetteeseen tarvitsen myös sen.

Mulla olis resepti tuolla kaapissa ja tarkoituksena olisi laittaa Mirena hormoonikierrukka nyt loppukesästä. Eniten mulla pelottaa, että sattuuko hirveästi se laittaminen? Onko eroja pillereillä ja kierrukalla hormoonin määrässä, eli tuleeko minusta kunnon hirviö? Olen syönyt 13 v. pillereitä, joten hormooni huuruissa tässä on tallusteltu jo tovi. :/ Ilman hormoonia tämä mun kroppa vetäsee endometrioosit valloilleen ja sitten ne juhlat vasta alkaakin :ashamed:

Mulla poistettiin toissa keväänä hormonikierukka, joka kerkes olla vuoden päivät. Menkat pysyi yhtä pitkinä, kuin ennenkin, tukka ja naama rasvottuivat älyttömästi, vatsaa kramppas useasti ja viimeinen pisara oli sitten, että laukas mulla aknen. Kuuluin siis siihen vähemmistöön, jolle tuli kaikki mahdollisest sivuoireet, mitä selosteessa on lueteltu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Mulla olis resepti tuolla kaapissa ja tarkoituksena olisi laittaa Mirena hormoonikierrukka nyt loppukesästä. Eniten mulla pelottaa, että sattuuko hirveästi se laittaminen? Onko eroja pillereillä ja kierrukalla hormoonin määrässä, eli tuleeko minusta kunnon hirviö? Olen syönyt 13 v. pillereitä, joten hormooni huuruissa tässä on tallusteltu jo tovi. :/ Ilman hormoonia tämä mun kroppa vetäsee endometrioosit valloilleen ja sitten ne juhlat vasta alkaakin :ashamed:

Ei se nyt niin kauheesti satu se laitto..
Mä kyllä omasta kokemuksestani voin suositella.

Yhteistyössä