Mirena-hormonikierrukka ja oudot oireet??

Hei te kaikki joilla käytössä Mirena! Mulla ollut se nyt 3 kk. Ensin 1,5 kk alavatsakipuja, jotka kuulemma ihan normaaleja alkuun, ennen kuin elimistö siihen tottuu. Nyt ollut pari viikkoa pahoinvointia, alavatsassa turvotusta ja paineen tunnetta. Nenän limakalvot kuivat myöskin ja ihan "röhnäiset". Saa koko ajan niistellä. Mieletön väsymys vaivannut jonkin aikaa. Hajuaisti ihmeen herkkä, ja haistan eri hajuja jo kaukaa :D :D Pelottavan paljon "raskausoireita". Kuopus 5 kk eikä nyt olisi ehkä paras hetki hankkia neljättä :/. Olen lukenut monia palstoja joissa Mirena pettänyt/poistunut paikoiltaan. Mulla kuitenkin tuntuisi olevan edelleen ne langat ainakin tuolla alakerrassa. Kokemuksia oireista, kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä oli Mirena 2v 2kk tarkalleen. Laitto hieman sattui ja lääkärikin ihmetteli miten oli laitto hieman hankalaa vaikka olin synnyttänyt. Alku oli hieman kivuliasta ja vuodot oli miten sattuu mutta tasoittuivat ajan kanssa. Sittenpä alkoi tulla kuukausittain migreeniä juuri siihen aikaan kun tuli ovulaatio. Minulla tuli silti menkat. Yhdynnässä mies tunsi langanpätkät. Lopulta jatkuvat migreenit ja mahakramppailut ja raskaustoive päättivät puolestaan ja kierrukka poistettiin. Hävisi migreenit ja kramppailut ja raskauduin 3kk päästä.
Itse voin vaan suositella naisille kenellä on migreeniä, ei hormoonallista ehkäisyä käyttäisi. Toki jokainen tekee mitä haluaa mutta enpä ole migreenistä kärsinyt useampaan vuoteen..
 
Jos vielä 3kk jälkeen on tuollaisia oireita niin suosittelen menemään gynekologille. Mulla oli ensimmäisen kuukauden jälkeen hyvin runsas kuukautis-vuoto ja alavatsa ihan turvoksissa koko ajan. Sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita ja kuukautiset on lähestulkoon kokonaan loppuneet. Kaikillehan hormonikierukka ei sovi. Tuttavani on nyt raskaana kierukan lähdettyä pois paikoiltaan. Jos narut kuitenkin tuntuu, on kierukka paikoillaan.
 

Yhteistyössä