C
"cecilia"
Vieras
Oliskohan jollain ideoita, mikä voi olla vikana sellaisessa ihmisessä, josta ihmiset ei yleensä tykkää. Olen itsessäni sen jo jollakin tavalla kyllä hyväksynyt, että se vain on mun elämää, enkä yritäkään enää kamalasti olla mitään muuta kuin olen. Silti monesti huomaan että mietin ja koitan selvittää tätä mysteeriä. Minua ei ole oikein koskaan hyväksytty sellaisena kuin olen, en vain itse saa millään kiinni että mikä minussa on vikana. Joitakin hyviä ystäviä minulla on, mutta yleensä ensi tai toiselta tai aika moneltakaan näkemältä en herätä ihmisissä mitenkään myönteisiä mielikuvia. Joskus olen oikein kovastikin yrittänyt ihan kielikeskellä suuta olla sellainen, että minusta tykättäisiin. Yrittänyt kuunnella, olla mukana keskustelussa sopivasti, puhua sopivasti, mutta ei liikaa, olla ystävällinen, nauraa jutuille ja hymyillä. Mutta kyllä sekin on rasittavaa koko ajan olla veitsenterällä, että tykkääkö tuo nyt vai ei. Perusluonteeni on kiltti, olen ihmisille ystävällinen, en koskaan piikittele tai tahallani loukkaa ketään.