Minusta tuntuu siltä, että kuolen viimeistään synnytykseen:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Älä lue, jos et jaksa. Pakko tätä on ulos purkaa:(

Olin jo ennen raskautta riskiodottaja liian suuren painoni vuoksi ja riskit kasvoi heti ekan ultran jälkeen kun selvisi sikiöiden määrä. Olen aina ollut kaikkia lääkkeitä vastaan ja liitoskivut ja muut kestin ilman särkylääkkeitä ja se ei ollut mikään ongelma. Aluksi kilpirauhaslääkitystäni jouduttiin nostamaan jatkuvasti ja seuraamaan miksi se vaan huononee. Viimeisin arvokaan ei ole kovin hyvä. Lopulta iski kaikki mahdolliset raskausvaivat eli ensin maksa antoi kymmenen kertaa sallittua isommat arvot kohonneiden sappiarvojen kanssa ja jouduin seurantaan ja syömään adursalia tähän. Tottakai näissä pillereissä lukee, että jos suunnittelet raskautta tai olet raskaana niin keskustele lääkärin kanssa asiasta. Seuraavaa pommia osasin jo odottaa ja jäin sitten kiinni raskausdiabeteksestä rimaa hipoen. Olen koko raskauden pitänyt tarkasti kiinni ruokavaliosta ja tuon rasituksen jälkeen vieläkin enemmän ja painoni on pudonnut niin silti jouduin insuliinille 2krt/vrk ja jatkuvaan seurantaan tästä. Sukurasitteeni kakkostyypin diabetekselle on toivoton eli voin odottaa sen tulevan minullekin(kyseessä täysin terveet, normaalipainoiset ihmiset hyvine ruokavalioineen). Loppuniitin tähän ihanuuten antoi lääkäri, joka sanoi synnytyksen menevän todennäköisesti sektioon. Tuntuu siltä kuin viimeistään tuohon se kuolema sitten tulee:( En voi kuvitella mitään kamalampaa kuin sektio:( Siis se että maha revitään auki:( On niin suuri pelko siihen vauvojen terveyteenkin nyt loppuraskaudessa ja synnytyksen jälkeen:( Jospa joku käyttämistäni lääkkeistä on aiheuttanut jotain, jospa vähän ennen plussaa ottamani isompi alkoholimäärä on vaikuttanut jotenkin. Ei voi kun jossitella.
Nyt iskee niin toivoton pelko kaikkeen:( Olen miettinyt sitä synnytyksen jälkeistä aikaa ihan iloisesti miten olen kotona ja mitä sitten. Nuo pelot on nyt vaan niin voimakkaita ja kun tuntuu koko ajan tulevan jotain ongelmaa joihinkin veriarvoihin niin tuntuu ettei tämä elimistö kestä enää yhtään mitään. Raskaus ei ole ensimmäinen ja nämä tunteet ja vaivat on olleet vain tässä raskaudessa.
Olen puhunut näistä asioista neuvolassa ja käynyt läpi lääkärinkin kanssa. Tämä toivottomuus vaan iskee niin rajusti päälle.

Sectio ei todellakaan ole mikään maailmanloppu. Se on ihan oikea synnytys siinä missä alatie synnytyskin (tästä joku varmaan nostaa äläkän kohta...). Molempiin liittyy omat riskinsä mutta luota sinua hoitavien henkilöiden ammattitaitoon. Tsemppiä tulevaan!

Onko vauvoja tulossa siis 2 vai vieläkin enemmän?

Luulisin että sun tilanteessa sektio on sekä vauvoille että sulle itsellesi turvallisempi vaihtoehto. Kuten sanoit,kehosi ei kestä enää enempää ja (alatie)synnytys on kuitenkin melkoinen ponnistus kropalle. Ymmärrän että sektio pelottaa ja sen jälkeinen toipuminen on varmasti raskasta,mutta yritä ajatella että se on turvallisempi vaihtoehto. Voimia sinulle..

Mulle on tehty kaksi sektiota toinen kiireellisenä ja toinen suunnitellusti..Hyvä kokemus molemmista kerroista vaikka aluksi harmitti se etten ollut pystynyt synnyttämään normaalisti. mulla syynä todella ahdas lantio noin 1 kg vauva sieltä saattas tulla muttei isompaa. Ja se viellä etten edes ollut kauhean kipeä kokoaikana vaan jo ensimmäisenä päivänä sais nousta pystyyn ja vauva sai olla koko ajan mun kanssa..

[QUOTE="vieras";23377440]Onko vauvoja tulossa siis 2 vai vieläkin enemmän?

Luulisin että sun tilanteessa sektio on sekä vauvoille että sulle itsellesi turvallisempi vaihtoehto. Kuten sanoit,kehosi ei kestä enää enempää ja (alatie)synnytys on kuitenkin melkoinen ponnistus kropalle. Ymmärrän että sektio pelottaa ja sen jälkeinen toipuminen on varmasti raskasta,mutta yritä ajatella että se on turvallisempi vaihtoehto. Voimia sinulle..[/QUOTE]

Kaksoset tulossa.
Juuri sain kuulla viimeiset sappitulokset ja ne oli noussut tuplasti ja mitään ei voi tehdä muuta kuin odottaa nouseeko ne lisää vai jääkö tuohon. Maksa-arvot oli jo normaalissa, mutta sappi on alkanut uudestaan nousta. Adursalia ei voi lisätä. Eli vauvat joudutaan ottamaan ehkä ennenaikaisesti pois. Huomenna täyttyy tosin rv35, joten ihan hyvä aika jo on.

RV 35 on geminiraskaudessa ihan hyvin jo, vauvat pärjää kyllä hyvin. Onko arvioitu millaista kokoeroa vauvoille?
Synnytyksen jälkeen sun olo luultavasti kohenee nopeasti.

RV 35 on geminiraskaudessa ihan hyvin jo, vauvat pärjää kyllä hyvin. Onko arvioitu millaista kokoeroa vauvoille?
Synnytyksen jälkeen sun olo luultavasti kohenee nopeasti.

On ne painossa välillä 2-2,5kg eli ihan sopivan kokoisia. Se pienempi eli a-vauva on tyttö ja tähän asti poikkitilassa tai perätilassa viimeksi. Poika on koko ajan ollut poikkitilassa. Painoero noin 300-400g, mutta tuokin on heitellyt aiemmin kun lääkäri sanoi painon mittaamisen olevan hankalaa eli heittoja voi olla suuntaan tai toiseen.

No jos pelkää kuolevansa niin kannattaa varmaan siinä lastenhuoneen sisustamisen oheella suunnitella omia hautajaisia, valitset arkun, tee osa ruuista valmiiksi pakkaseen...

[QUOTE="alkup.";23377618]On ne painossa välillä 2-2,5kg eli ihan sopivan kokoisia. Se pienempi eli a-vauva on tyttö ja tähän asti poikkitilassa tai perätilassa viimeksi. Poika on koko ajan ollut poikkitilassa. Painoero noin 300-400g, mutta tuokin on heitellyt aiemmin kun lääkäri sanoi painon mittaamisen olevan hankalaa eli heittoja voi olla suuntaan tai toiseen.[/QUOTE]

Ok, eli sektio oikein järkevää. Sehän on aika rutiinihomma vaikka periaatteessa iso leikkaus onkin, ne menee kyllä oikein hyvin. Et ole ensimmäinen isokokoinen sektoitava jolla terveys reistaa raskauden takia. :) Koita päästä vaikka neuvolapsykologille juttelemaan peloistasi?

Kaksosraskaus monesti muutenkin päättyy sektioon(muutenkin siis ku vaivojes takia).
Tsemppiä,lääkärit tietää mitä lääkkeitä määräävät raskaana oleville ja millä annoksilla.Luottamusta peliin nyt vaan niin kaikki menee hyvin :)
Mulla takana 3 raskautta joista vaan yks alakautta synnytys,kaksosista jotka synty sektiolla paranin todella nopeaa.Kolmantena päivänä leikkauksesta pääsin jo kotiin ja pärjäsin ihan hyvin perus panadolilla :)

Yhteistyössä