Minusta toisen kännykän tutkiminen on ihan ok. Kuuluu parisuhteen oikeuksiin nääs.

Alkuperäinen kirjoittaja No anteeks kauheesti:
äh, te ette ymmärrä nyt ollenkaan! Ei me sanota sitä edes tutkimiseksi, kun molempien kännyt on avoimet molemmille, toinen voi pyytää lukemaan juuri tulleen viestin tai katsomaan kuka on soittanut jne. Ei se ole siis edes tutkimista, jos nyt pilkkua viilataan. Mä en ymmärrä, miksi puhelimia pitäs salailla, jos kerran salattavaa ei ole! Tiedetään myös toistemme s-postisalasanat, vaikken kyllä sen maileja luekaan (pitkästyttäviä),
Miksi mä katsoisin kuka on mun miehelle soittanut? Meinaan että tuskin sillä on mulle asiaa ollut, joten ei se mua kiinnosta.

Toki jos mies vaikka sanoo, että kato onko joku soittaut ja jos katson ja vastaan että joo on, niin voin hänen puolestaan katsoa että kuka. Mutta en mä kyllä näe mitään syytä tsekata puhelutiedoista soitettuja/vastattuja tai sitten saapuneita/lähetettyjä viestejä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja No anteeks kauheesti:
äh, te ette ymmärrä nyt ollenkaan! Ei me sanota sitä edes tutkimiseksi, kun molempien kännyt on avoimet molemmille, toinen voi pyytää lukemaan juuri tulleen viestin tai katsomaan kuka on soittanut jne. Ei se ole siis edes tutkimista, jos nyt pilkkua viilataan. Mä en ymmärrä, miksi puhelimia pitäs salailla, jos kerran salattavaa ei ole! Tiedetään myös toistemme s-postisalasanat, vaikken kyllä sen maileja luekaan (pitkästyttäviä),
Miksi mä katsoisin kuka on mun miehelle soittanut? Meinaan että tuskin sillä on mulle asiaa ollut, joten ei se mua kiinnosta.

Toki jos mies vaikka sanoo, että kato onko joku soittaut ja jos katson ja vastaan että joo on, niin voin hänen puolestaan katsoa että kuka. Mutta en mä kyllä näe mitään syytä tsekata puhelutiedoista soitettuja/vastattuja tai sitten saapuneita/lähetettyjä viestejä.
just toi, jos oikeasti pitää katsoa ne puhelitiedot ja viestitiedot, niin on joko ihan liian utelias, tai sitten se luottamus ei todellakaan oo niin syvä kuin annetaan muiden ymmärtää :p
 
Kakspiippunen juttu.
Riippuu mitä sieltä tutkii. Tekstiviestit on kyllä kirjesalaisuuden alla, mutta saako ottaa selvää lähettäjät tai vastaanottajat ? :saint:
 
vieras
Mitä te niistä toistenne puhelimista haette? Mua ei ainakaan kiinnosta, kenen kanssa mieheni soittelee tai viestittelee. En minäkään miestäni petä mutta en haluaisi mieheni lukevan likkakavereideni kanssa vaihtamia tekstareita. Ei niissä mitään pahaa tai salaista ole mutta siltikin koen, että ne ovat tarkoitettuja vain minulle. Samoin miehellä on oikeus viestitellä kavereidensa kanssa ihan vapaasti ilman sensuurin tarvetta.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja No anteeks kauheesti:
äh, te ette ymmärrä nyt ollenkaan! Ei me sanota sitä edes tutkimiseksi, kun molempien kännyt on avoimet molemmille, toinen voi pyytää lukemaan juuri tulleen viestin tai katsomaan kuka on soittanut jne. Ei se ole siis edes tutkimista, jos nyt pilkkua viilataan. Mä en ymmärrä, miksi puhelimia pitäs salailla, jos kerran salattavaa ei ole! Tiedetään myös toistemme s-postisalasanat, vaikken kyllä sen maileja luekaan (pitkästyttäviä),
Näin meilläkin :) eikä todellakaan ole tutkimista, meillä kaikki on yhteistä :) kännykät,sähköpostit,verkkopankit, kaikkea saa käyttää ja katsella eikä se ole meistä edes omituista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
peesaan sua ap täysin :) Meillä ihan sama, puhelimet ihan molempien plärättävissä. Ei tutkita sen kummemmin. Ja myös meilit ym päästään lukemaan
Meilläkään puhelimet eivät ole piilossa, ja s-postit molempien luettavissa. Mutta silti niitä ei tutkita eikä lueta. Kun ne vaan ovat henk.koht :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja No anteeks kauheesti:
äh, te ette ymmärrä nyt ollenkaan! Ei me sanota sitä edes tutkimiseksi, kun molempien kännyt on avoimet molemmille, toinen voi pyytää lukemaan juuri tulleen viestin tai katsomaan kuka on soittanut jne. Ei se ole siis edes tutkimista, jos nyt pilkkua viilataan. Mä en ymmärrä, miksi puhelimia pitäs salailla, jos kerran salattavaa ei ole! Tiedetään myös toistemme s-postisalasanat, vaikken kyllä sen maileja luekaan (pitkästyttäviä),
Näin meilläkin :) eikä todellakaan ole tutkimista, meillä kaikki on yhteistä :) kännykät,sähköpostit,verkkopankit, kaikkea saa käyttää ja katsella eikä se ole meistä edes omituista.
No aamen!
 
just
Toivottavasti ap ystävänne eivät suutu. Kuvitellaan tilanne, että paras ystäväsi tilittää henkilökohtaisia ja arkoja asioitaan vaikka sitten sillä tekstiviestillä. Mitä hän tykkää kun miehesi lukee ne? Itse en ainakaan katsoisi hyvällä ja kyseenalastaisin koko ystävyyden...
 
tuittupää
Niin meilläkin katotaan toisen luurista ihan vapaasti kaikki soittajat / viestin lähettäjät.
Jos tulee viesti ja toinen on lähempänä toisen luuria niin avataan viesti siten et nähään lähettäjä, sit sanotaan toiselle et siltä ja tältä tuli viesti. Riippuen lähettäjästä luetaan se sitte toisen luvalla.

Tämä siksi että joku ystävä saattaa lähettää luottamuksella viestiä joka koskee henkilökohtaisia asioita eikä nämä tietenkään kuulu puolisolleni, vaikkei meidän välissä mitään salaisuuksia olekaan.

ja jos joku soittaa niin kumpi tahansa meistä vastaa puhelimeen jos toinen on kauempana.
 
Ei minusta.

Kysyin tästä jo eilisillan ketjussa, mutta en saanut vastausta. Tässä kysymykseni siis uudelleen:
Tilanne muuttuu mielenkiintoiseksi siinä vaiheessa, jos tämä ystäviensä salaisuuksia jakanut pariskunta eroaa. Kuinka korrektia käytös ex-kumppanin ystävien intiimejäkin asioita kohtaan silloin on? Ja alkaako sama symbioottinen asioiden jakaminen uuden kumppanin kanssa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuittupää:
Niin meilläkin katotaan toisen luurista ihan vapaasti kaikki soittajat / viestin lähettäjät.
Jos tulee viesti ja toinen on lähempänä toisen luuria niin avataan viesti siten et nähään lähettäjä, sit sanotaan toiselle et siltä ja tältä tuli viesti. Riippuen lähettäjästä luetaan se sitte toisen luvalla.

Tämä siksi että joku ystävä saattaa lähettää luottamuksella viestiä joka koskee henkilökohtaisia asioita eikä nämä tietenkään kuulu puolisolleni, vaikkei meidän välissä mitään salaisuuksia olekaan.

ja jos joku soittaa niin kumpi tahansa meistä vastaa puhelimeen jos toinen on kauempana.
No tuo on luvanvaraista. Tutkiminen, niin kuin otsikossa lukee, yleensä tarkoittaa toiselta salaa tekemistä. Tuollainen luvan kanssa katsominen tuskin kovin harvinaista on, kännykän "tutkiminen" toivon mukaan sitäkin harvinaisempaa =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja tuittupää:
Niin meilläkin katotaan toisen luurista ihan vapaasti kaikki soittajat / viestin lähettäjät.
Jos tulee viesti ja toinen on lähempänä toisen luuria niin avataan viesti siten et nähään lähettäjä, sit sanotaan toiselle et siltä ja tältä tuli viesti. Riippuen lähettäjästä luetaan se sitte toisen luvalla.

Tämä siksi että joku ystävä saattaa lähettää luottamuksella viestiä joka koskee henkilökohtaisia asioita eikä nämä tietenkään kuulu puolisolleni, vaikkei meidän välissä mitään salaisuuksia olekaan.

ja jos joku soittaa niin kumpi tahansa meistä vastaa puhelimeen jos toinen on kauempana.
No tuo on luvanvaraista. Tutkiminen, niin kuin otsikossa lukee, yleensä tarkoittaa toiselta salaa tekemistä. Tuollainen luvan kanssa katsominen tuskin kovin harvinaista on, kännykän "tutkiminen" toivon mukaan sitäkin harvinaisempaa =)
Tuo "luvan" kanssa on hieman venyvä käsite... tällä palstalla tuntuu olevan sellaista porukkaa, että jos lupaa ei "saa" niin välittömästi epäillään pettämistä :D

Itseäni inhottaa tuollainen kaiken hapen vievä ote... tuntuisi oudolta jos mieheääni olisi tarve tutkia kännykkäni. Sen verran pitää luottoa olla ettei tarvitse tutkia toisen tavaroita luvalla tai ilman.

 
Ap

Kai olet varma siitä että viestien lähettäjät, _jotka_tarkoittavat_viestit_yksityiseksi_ eivät pahastu siitä että joku _ulkopuolinen_ lukee heidän kirjoittamia asioita ?

Minä ainakin vittuuntuisin =)

Ehkä olisi paikallaan ilmoittaa omille ja miehesi ystäville että teillä luetaan kummankin viestit, näin kavereilla olisi mahdollisuus valita pitäävätkö enää yhteyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja tuittupää:
Niin meilläkin katotaan toisen luurista ihan vapaasti kaikki soittajat / viestin lähettäjät.
Jos tulee viesti ja toinen on lähempänä toisen luuria niin avataan viesti siten et nähään lähettäjä, sit sanotaan toiselle et siltä ja tältä tuli viesti. Riippuen lähettäjästä luetaan se sitte toisen luvalla.

Tämä siksi että joku ystävä saattaa lähettää luottamuksella viestiä joka koskee henkilökohtaisia asioita eikä nämä tietenkään kuulu puolisolleni, vaikkei meidän välissä mitään salaisuuksia olekaan.

ja jos joku soittaa niin kumpi tahansa meistä vastaa puhelimeen jos toinen on kauempana.
No tuo on luvanvaraista. Tutkiminen, niin kuin otsikossa lukee, yleensä tarkoittaa toiselta salaa tekemistä. Tuollainen luvan kanssa katsominen tuskin kovin harvinaista on, kännykän "tutkiminen" toivon mukaan sitäkin harvinaisempaa =)
Tuo "luvan" kanssa on hieman venyvä käsite... tällä palstalla tuntuu olevan sellaista porukkaa, että jos lupaa ei "saa" niin välittömästi epäillään pettämistä :D

Itseäni inhottaa tuollainen kaiken hapen vievä ote... tuntuisi oudolta jos mieheääni olisi tarve tutkia kännykkäni. Sen verran pitää luottoa olla ettei tarvitse tutkia toisen tavaroita luvalla tai ilman.
Näinpä juuri :wave: Eikä toisen tarvi kaikkea tietää, mua ei ainakaan kiinnosta ukon kaverin viikonlopun kännisählingit |O
 
Snoopy
Teinimeininkiä tuollainen touhu. Meillä parisuhteessa elää kaksi erillistä henkilöä, ei mitään mattimaija -möykkyä mistä ei erota mihin matti loppuu ja maija alkaa. Mulla on omia ystäviä (HUOM. Ystäviä!), joiden asioita en todellakaan retostele kenellekään, en edes miehelle. Sama koskee miestä.

Mun mielestä ei ole mitään asiaa KENENKÄÄN kukkarolle, kännykkään, sähköposteihin tai kirjeisiin. Niin ei vain tehdä. Lakikin on tässä puolella.

Onneksi omaan ystäväpiiriin ei kuulu tollasia kyyliä.
 
On meilläkin puhelimet ihan toisen saatavilla, mutta ei ole mitään tarvetta kummallakaan tutkia toisen viestejä tai puhelutietoja. Ihmettelisin suuresti jos pitäisi.. Jos puhelin soi, saattaa toinen pyytää soittajasta riippuen vastaamaan, tai jopa tulleen viestin lukemaan, mutta siihen se jää.

Kyllä meillä mailien salasanatkin on molemmilla ristikkäin tiedossa ja mies käyttää välillä mun yhtä mailia jos pyytää vaikka jotain kuvia autonvaihdon yhteydessä lähettämään (hotmailissa kun tilaa riittää ), mutta sanoo jos näin tekee, kertoo että käy katsomassa onko mailia tullut ja lukee tasan vain hänelle tarkoitetut. Ite oon joskus käskystä käynyt miehen mailin tsekkaamassa onko joku odotettu viesti tullut..

Vaikka "kaikki yhteistä onkin" niin joku yksityisyyden raja mun mielestä pitää olla. Oon Jaskan kanssa aika samaa mieltä tosta että itse miettisin kahteen kertaan ystävälle tekstaamista yksityisistä asioista jos tietäisin että toinenkin ne viestit aina lukee :(
 
Mä poistan just siks mun ystävien lähettämät henk.koht viestit puhelimesta, etten halua niitä miehen tietoon, kun tiedän et se salaa lukee mun puhelinta. Mua ei sen luuri kiinnosta. Jos pettää niin menköön ja jos ei niin ok. Enkä halua lukea viestejä mitä sen ystävä on lähettäny, mun mielestä satutan siinä vaiheessa miehen ystävää enkä miestä.
 

Yhteistyössä