Minusta törkeää tuo Keskisen touhu

• Viestiketjun aloittaja "Vieraana"
  • Ensimmäinen viesti
viera.s
Ihan normaalia, että ensimmäisenä laitetaan pihalle laiskat tai muuten heikosti suoriutuvat. Mutta ei se nyt koko henkilökunnan asia ole toisiaan kytätä, eikös siellä mitään esimiehiä ole, joilta Keskinen olisi voinut tällaisia kysellä.

[QUOTE="...";29936994]Sillä olla oikeus pistää laiskat pois omasta firmastaan.[/QUOTE]

No on oikeus, mutta rivityöntekijöiden tehtävä ei ole noita päätöksiä perustella. Haluaisitko itse olla työpaikassa, jossa pitää kytätä ja ilmiantaa muita?

vierass
tosi huonoa mainosta vaan tuollainen negatiivinen uutinen. kun menee huonommin, niin ei tule sortua perisyntiin. ihminen on positiivisen hengen perassa juokseva laumaelain ja jos uutisoidaan ettei suju, niin seuraava reissu jaakin tekematta. ei tule tehda "nokioita" vaan keskittya vaan siihen juttuunsa.

biop
Noloa. Ollaan niin toimitusjohtajaa ja omistajaa, mutta sitten kun pitää tehdä vaikeita päätöksiä niin ulkoistetaan se valinta henkilökunnalle? Noloa ja häpeällistä toimintaa kaikinpuolin.

Mitenköhän tuolla kyläkaupalla on käynyt silloin kun tuli uusi taukosääntö, jolloin myyjät saivatkin 6-tunnin päivään 2 taukoa, eli yhden lisää sen ennen voimassa olleen 1 tauko 6-tunnin päivässä sijaan?

Onko täällä henkilöitä, jotka olleet siellä töissä, olisi kiva tietää että onko teillä 2 taukoa 6-tunnin päivässä?

hio
Tiiättekö mikä on erikoista?

Jos tuo tapahtuisi miesvaltaisella alalla, esim. vaikka paperitehtaalla, niin mitäpä luulette menisikö henkilökunta lakkoon? menisi.

Mutta mites käy naisvaltaisella alalla? Ei varmasti uskalleta, ei vain uskalleta vaikka aihetta olisi. Tod.näk. vielä luottamusmies on täysi tossukka.

"Morrison"
Miten se muuten onnistuisi se vähennys, ellei alhaalta päin tule tieto niistä "asennevammaisista ja laiskureista". Ei Keskinen itse millään kaikkia 400 alaistaan voi tuntea eikä olla heidän työmotivaatiosta perillä eikä näin ollen olla se pyöveli.
Pitäisikö hänen alkaa se vähennys vain aakkosjärjestyksessä? Vai pitäisikö viedä porukka Alavuden rajalle ja sanoa, että 20 viimeistä kyläkaupalla saa potkut.

perk
[QUOTE="Morrison";29937183]Miten se muuten onnistuisi se vähennys, ellei alhaalta päin tule tieto niistä "asennevammaisista ja laiskureista". Ei Keskinen itse millään kaikkia 400 alaistaan voi tuntea eikä olla heidän työmotivaatiosta perillä eikä näin ollen olla se pyöveli.
Pitäisikö hänen alkaa se vähennys vain aakkosjärjestyksessä? Vai pitäisikö viedä porukka Alavuden rajalle ja sanoa, että 20 viimeistä kyläkaupalla saa potkut.[/QUOTE]

Sitä varten on olemassa työnjohtajat, vuoropäälliköt ja muut pikkupomot. Työpaikkapoliisina toimiminen hierarkiassa samalla tasolla olevien kesken pilaa työilmapiiriä eikä kuulu rivityöntekijöiden tehtäviin.

viera.s
[QUOTE="Morrison";29937183]Miten se muuten onnistuisi se vähennys, ellei alhaalta päin tule tieto niistä "asennevammaisista ja laiskureista". Ei Keskinen itse millään kaikkia 400 alaistaan voi tuntea eikä olla heidän työmotivaatiosta perillä eikä näin ollen olla se pyöveli.
Pitäisikö hänen alkaa se vähennys vain aakkosjärjestyksessä? Vai pitäisikö viedä porukka Alavuden rajalle ja sanoa, että 20 viimeistä kyläkaupalla saa potkut.[/QUOTE]

Jos siellä on tosiaan niin, että ne 400 työntekijää tekee mitä tykkää ilman minkäänlaista tukea tai valvontaa esimiesten taholta, niin en ihmettele että menee huonosti. Normaalisti kuitenkin tuon kokoisessa firmassa on toimitusjohtajan alapuolellakin jonkun sortin johtajia, eikä se tj ole mikään lähiesimies. Esimiehet tuntee alaisensa ja heiltä pitäisi tietysti kysyä näkemyksiä irtisanomisjärjestyksestä.

perk
Keskisen puolustukseksi pitää tosin sanoa se, että usein häntä haukuttaessa unohtuu, miten valtava työllistäjä ja hyvinvoinnin luoja hän on alueella, jossa työpaikat ovat kiven alla. 400 työpaikkaa paikalla, jossa ilman Keskisen kyläkauppaa todennäköisesti tallustelisivat lehmät, ei ole mikään pieni saavutus ja sen ylläpito vaatii varmasti joskus myös poikkeuksellisia toimia.

---
[QUOTE="rrrr";29937171]Tuotahan tehdään suurimalla osalla työpaikoista,ei ole mitään uutta.
Varmasti monen tämän palstalaistenkin työpaikoista.[/QUOTE]

Tätä mäkin oon miettinyt.

vierass
Tämä on mun mielestä kaksipiippuinen juttu. Mä olen itse joskus ollut pomona ja joutunut pohtimaan näitä asioita. On TES joka määrittelee palkkataulukot. Sitten maksetaan kaikille samaa taulukkopalkkaa. On ahkeria työntekijöitä ja on niitä jotka lusmuilevat ja pyrkivät aina luistamaan kaikesta työnteosta. Onko se sitten tasapuolista?

Tätähän ei saa ääneen sanoa....

Toki pomon ikävä pesti on se että tekee ne ikävät päätökset mutta oikeastaan ei hullumpi idea keskustella aiheesta työntekijöiden kanssa. Mihinkään kyttäykseen ei kylläkään pitäisi yllyttää mutta oikeasti tiukassa tilanteessa juuri ne "laiskat" työntekijät pitäisi laittaa ulos. Ja aina pomot eivät sitä huomaa- taikka ota huomioon.

Omakin kokemus aiheesta on, työsuhde päättyi pari viikkoa sitten irtisanomiseen tuotannollisten ja taloudellisten syiden vuoksi- mun työpaikka ulkoistettiin.

vieras..
Noinhan sen pitäisi mennä firman kannattavuuden ja työn kannattavuuden kannalta, mutta sitä ei kannata sanoa ääneen. Tottahan se keskinen puhui, mutta parempi olla hiljaa ja hoitaa hiljaa ne laiskurit pois töistä. Hiljainenkin on ihan tunnollinen ja hyvä työntekijä kun taas niissä räväköissä saattaa olla sitä 2tuntia tupakalla sakkia.

mä...
Keskinen olisi voinut hyvin palkata osastoille hetkeksi sijaiset (esimerkiksi nyt kesätekijät), joiden pääasiallinen tehtävä olisi kytätä tekijöitä ja käräyttää ne surkeimmat. Sijaiset, jotka eivät muita tunne. Näin hän olisi saanut reilusti tietää, kuka tekee työnsä oikeasti hyvin ja kuka ei. Nyt hän saa vain tietää, kuka on kaveri ja kuka ei, työmotivaatiolla ja tehokkuudella ei ole tuossa paskankaa vertaa.

puuuh
Noloa. Ollaan niin toimitusjohtajaa ja omistajaa, mutta sitten kun pitää tehdä vaikeita päätöksiä niin ulkoistetaan se valinta henkilökunnalle? Noloa ja häpeällistä toimintaa kaikinpuolin.

Mitenköhän tuolla kyläkaupalla on käynyt silloin kun tuli uusi taukosääntö, jolloin myyjät saivatkin 6-tunnin päivään 2 taukoa, eli yhden lisää sen ennen voimassa olleen 1 tauko 6-tunnin päivässä sijaan?

Onko täällä henkilöitä, jotka olleet siellä töissä, olisi kiva tietää että onko teillä 2 taukoa 6-tunnin päivässä?
En tiedä kyläkaupasta, mutta ei mulla ole koskaan kahta taukoa ollut 6 tunnin päivää tehdessä :O Sitä yhtäkin on kytätty kellojen kanssa ettei vaan mene sekuntiakaan yli...

Yhteistyössä