Minusta tämä on epäreilua

  • Viestiketjun aloittaja "Huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
ateisti
Asutaan pienellä kylällä ja olen aina ystävällisesti vastaanottanut näiden meillä kiertävien mummojen vartiotorni- lehden ja toivottanut hyvää päivänjatkoa.
Viime kerralla kuitenkin jouduin kieltäytymään vastaanottamasta kyseistä aviisia tai mitään muutakaan, koska oven avattuani minulle yhtäkkiä mitään sanomatta tuupattiin sylillinen materiaalia (vartiotorni yms. lehtiä ja esitteitä) ja alettiin sitten selittämään asiaa millään tavalla kysymättä, että onko minulla aikaa ja halua vastaanottaa heidän "ilosanomaansa", minusta se oli niin huonoa käytöstä, että jouduin antamaan väkisin lehdet takaisin antajan syliin ja pyytämään poistumaan ja kerroin että jatkossa voitte ohittaa tämän talon.
Koska kyseessä on ollut iäkkäämmät ihmiset ja yleensä vielä kaiken lisäksi hyvin ystävällisiä ja sydämellisiä ihmisiä niin olen kohteliaisuuttani vastaanottanut heidän lehtiset ja toivottanut hyvää päivänjatkoa, mutta huonoa käytöstä ei tarvitse suvaita ja sitä tuo edellisvierailu minun mielestäni osoitti.
Enkä suvaitsisi sitä, että minun lapsilleni jatkettaisiin juttua yhtään sen pidemmälle kuin ehkä lehtisen anto ja pyyntö välittää vanhemmille, antaisin kuulua palautetta.
 
"Hömelö"
Jos te otatte ne lehdet ystävällisesti vastaan tai piilottelette ikkunaverhojen takana, tulee ne aina vaan uudelleen takasin. Mä en ole törmänny töykeisiin Jehovan todistajiin, ja sen takia olen ainaki omasta mielestäni ollu ystävällinen heitä kohtaan, mutta olen sanonu, että mun maailmankatsomus on ihan toisenlainen eikä heidän uskontonsa ole meidän perheen juttu, kieltäytyny ystävällisesti lehdistä jne. Eipä ole todella pitkään aikaan näkyny meidän oven takana.

Ymmärtääkseni lähimmälle "konttorille" voi myös vaikka soittaa ja ystävällisesti ilmottaa, että meidän asunnon saa jatkossa ohittaa. Tuskin hekään haluaa tuhlaamalla tuhlata lehtiään, jos tietävät niiden pomminvarmasti joutuvan suoraan lehtiroskikseen.
 

Yhteistyössä