jos kuitenkin on vapaaehtoisesti lapseton. Tai sanoo olevansa, suorastaan hehkuttaa.
Vaikka toisaalta - eihän se minulta ole pois, toisten viettämiset.
Vaikka toisaalta - eihän se minulta ole pois, toisten viettämiset.
Surkuttelee vai hehkuttaa? Mä en nyt pysy mukana.Niin mutta eikö ole hassua mainostaa vuoden muut päivä sitä, ettei halua lapsia ja sitten yhtenä päivänä surra tyhjää syliä.
Kun kyse ei siis ole siitä, että juhlistaisi valintaansa, vaan surkuttelu-linja kyseessä.
No mut onko se sitten 100 varma, että kyseinen pari on vapaaehtoisesti lapseton? Jospa asia on heille kipeä ja ovat tavallaan "denial"-tilassa (mikä se Suomen vastine olisi?). Ja yhtenä päivänä eivät jaksa tsempata asian suhteen?Niin mutta eikö ole hassua mainostaa vuoden muut päivä sitä, ettei halua lapsia ja sitten yhtenä päivänä surra tyhjää syliä.
Kun kyse ei siis ole siitä, että juhlistaisi valintaansa, vaan surkuttelu-linja kyseessä.
Niin, en tiedä. Olen heidät tuntenut kohta 10 vuotta ja aina ovat sitä sanoneet, että eivät halua omia lapsia. Sen verran hyviä ystäviä ollaan, ettei heillä ole kyllä mitään syytä esittääkään muuta kuin mitä ovat... ja itse ovat aina ottaneet asian esiin.No mut onko se sitten 100 varma, että kyseinen pari on vapaaehtoisesti lapseton? Jospa asia on heille kipeä ja ovat tavallaan "denial"-tilassa (mikä se Suomen vastine olisi?). Ja yhtenä päivänä eivät jaksa tsempata asian suhteen?
Velat usein joutuvat puolustamaan lapsettomuuttaan, ehkäpä sen vuoksi susta tuntuu siltä, että he mainostaa sulle lapsettomuuttaan. Mulle kukaan ei hehkuttele lapsettomuuttaan, mutta ne jotka ovat valinneet etteivät omia lapsia yritäkkään saada, ei pahemmin asialla hehkuttele, mutta ehkäpä mun tuttava piiri on erilainen.Niin mutta eikö ole hassua mainostaa vuoden muut päivä sitä, ettei halua lapsia ja sitten yhtenä päivänä surra tyhjää syliä.
Miten kukaan voi olla niin pässi, ettei ymmärrä, mitä mie ajan takaa? Hohhoijaa.No etkö sä ole ihan vapaaehtoisesti äiti, ja silti vietät äitienpäivää? Pitäisikö siihenkin olla oikeus vain sellaisilla, jotka ovat "tahattomasti äitejä". Suotakoon jokaiselle vapaus tehdä ratkaisunsa ja antakoon myös juhlia tekemiään ratkaisuja..
Lapsettomuus on usein niin arka paikka että tuollainen kieltäminen on ihan normaalia, kuten ihmisellä muutenkin kovan paikan edessä kielletään koko asia, että en minä olisi halunnutkaan vaikka oikeasti haluaisi. Eivätkä monet, joilla on lapsia, ymmärrä ollenkaan niitä jotka ovat lapsettomia, joten asiasta vaietaan senkin takia.Mulle ei ihan varmasti tarvitse kenenkään selitellä ratkaisujaan. En ole koskaan heiltä edes kysynyt, että miksi ovat lapsettomia/haluavatko lapsia tms, AINA kun asia on tullut puheeksi, aloite on ollut heidän.
Ja niin kuin sanoin, ei toisten viettämiset ole minulta pois, mutta vähän hassulle se tuntuu, että asiaa surraan vain yhtenä päivänä vuodessa, muina sitten sanotaan, ettei edes haluta lapsia.
Tänään on lapsettomien lauantai, vastineeksi huomiselle äitienpäivälle.Ollut perinteenä jo vuosia.Alkuperäinen kirjoittaja Tässä ei ole järkeä;26250780:Avauksessa ei ole päätä, eikä häntää!!!!!!!!!!! Mikä helvetin lapsettomien lauantai?? Ikinä kuullutkaan.
Aloituksesta saa sen kuvan, että puhut lapsettomista noin yleensä. Myöhemmin paljastit, että kyse on nimenomaan jostain tietystä pariskunnasta, jonka tunnet.Miten kukaan voi olla niin pässi, ettei ymmärrä, mitä mie ajan takaa? Hohhoijaa.
Etkö pelkää että esim vaimo käy täällä kaksplussan sivuilla? SUllahan on omakuva täällä aika yleisesti ja usein näkyvillä.Niin, en tiedä. Olen heidät tuntenut kohta 10 vuotta ja aina ovat sitä sanoneet, että eivät halua omia lapsia. Sen verran hyviä ystäviä ollaan, ettei heillä ole kyllä mitään syytä esittääkään muuta kuin mitä ovat... ja itse ovat aina ottaneet asian esiin.
Mutta sitten kuitenkin kerran vuodessa toisin.
Simpukka - Lapsettomien yhdistys.Alkuperäinen kirjoittaja Tässä ei ole järkeä;26250780:Avauksessa ei ole päätä, eikä häntää!!!!!!!!!!! Mikä helvetin lapsettomien lauantai?? Ikinä kuullutkaan.