Minusta nettotulot pitäsi olla 1000€/kk per henkilö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan pienituloisista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan pienituloisista

Vieras
Eli jos 3 henkinen perhe niin 3000€/kk ja 6 henkinen perhe 6000€/kk. Lapsiluku pitäsi suhteuttaa siihen paljonko saa kuussa rahaa,näin tulisi paremmin toimeen ja lapset saisivat paremman elämän.

[QUOTE="vieras";27096968]Jos tulot tippuu 5000 eurosta 2000 euroon niin mitä sitten lapsille tehdään?[/QUOTE]

Sijoitus kotiin jossa on liian vähän lapsia nettotuloihin nähden.

Eikä vastaanottaja voi kieltäytyä, jollei ala samantien tekemään omia kiintiölapsia täyttääkseen liiallisten tulojen aiheuttaman vääristymän.

Eli jos 3 henkinen perhe niin 3000€/kk ja 6 henkinen perhe 6000€/kk. Lapsiluku pitäsi suhteuttaa siihen paljonko saa kuussa rahaa,näin tulisi paremmin toimeen ja lapset saisivat paremman elämän.

Miten sä ajattelit että samasta työstä maksettaisiin 4 lapsen isälle 4 tonnia enemmän palkkaa kuin sille jolla ei ole lapsia?

Toihan käytännössä johtaisi siihen ettei kenenkään (varsinkaan naisten) kannattaisi käydä töissä vaan tehdä aina vaan lisää lapsia kotona.

12 lapsisella perheellä nettotulot kuukaudessa olisi jo 12 000. Kuka sen maksaisi ja mistä rahoista?

[QUOTE="vieras";27097091]Miten sä ajattelit että samasta työstä maksettaisiin 4 lapsen isälle 4 tonnia enemmän palkkaa kuin sille jolla ei ole lapsia?

Toihan käytännössä johtaisi siihen ettei kenenkään (varsinkaan naisten) kannattaisi käydä töissä vaan tehdä aina vaan lisää lapsia kotona.

12 lapsisella perheellä nettotulot kuukaudessa olisi jo 12 000. Kuka sen maksaisi ja mistä rahoista?[/QUOTE]

ei tietenkään 4 lapsen isälle maksettaisi enempää palkkaa vaan se lapsiluku suhteutettaisiin niihin tuloihin.

Eli jos lääkäri-juristi- uraohjuspariskunnalla on nettotulot 8000e/kk niin heillä pitäisi olla 8 lasta?

Miten ajattelit että ne tulot säilyy siellä kahdeksassa tonnissa jos toinen jää kotiin? Kukan ne lapset hoitaisi ja missä välissä?

En minä ainakaan ottaisi kotiini kenenkään toisten lapsia pakotettuna, jäisin sitten itse vain kotiin omien lasten kanssa. Ei olis tulot enää ongelma.

Ei toi malli nyt yhtään mitenkään voi toimia.

Ihmiset vaan haluaa käyttää rahaa eri määriä eri asioihin. Jotkut asuu ahtaasti, toiset kaipaa enemmän tilaa. Toisille riittää markettivaatteet, sitten on näitä, jotka omistaa yli 600 me&i -vaatetta (oli viimeisimmässä meidän perheessä ja heillä 3 lasta, mies pitkäaikaistyötön ja äiti osa-aikainen jakeluauton kuljettaja). Joku kuluttaa sinkkuna pelkästään itseensä saman määrän, millä 4-lapsinen perhe voi tulla toimeen koko kuukauden. Helpompaahan elämä on, jos rahaa on sen verran, että sen määrää ei tarvitse liiemmin ajatella, mutta onnellinen voi olla muutenkin.

En mä ainakaan haluaisi että kaikilla olisi samanlaiset tulot. Tottakai pitää olla korkeammat niillä jotka opiskelevat ja tekevät työtä missä on isompi vastuu.

Eli siivooja tai kirurgiperhe missä molemmissa on yksi lapsi niin rahaa pitäisi tulla 3000 kuussa? Kuka tässä maassa enää kouluja kävisi?

Ja kuka tämän maksaa? Työnantaja vai se kuuluisa valtio, jolla on pohjaton kirstu, josta tukia ammennetaan? Sinänsä hyvä ajatus, mutta pitäisikö vanhempien itse suhteuttaa lapsilukunsa siten, että yhtälö toteutuisi? Ei kai voi olettaa, että ne, jotka ovat viitsineet kouluttaa itsensä hyvätuloisiin töihin saisivat saman ansion kuin ne, jotka ovat keskittyneet lapsien tehtailuun? Kyllä se olisi kaikista mukavampaa, jos rahaa tulisi ovista ja ikkunoista ilman, että tarvitsee itse tehdä mitään (muuta kuin niitä lapsia), mutta jonkun se raha täytyy tehdäkin. Vai painetaanko vaan lisää seteleitä?

[QUOTE="Vieras";27097370]Tätä olen kaivannut, saan lähettä mukulat rikkaaseen perheeseen sairaslomani ajaksi. Osoite?[/QUOTE]

Mun ja miehen tulot on yhteensä yli 8000, eli meille mahtuis (kun en yrityksistä huolimatta näytä toista lasta enää saavan). Mutta mä en kyllä sitten enää palauta niitä, vaan pidän omina.

On tässä tietty - kovin kyllä kaukaa haettu -pointti. Eli jos perheen tulot nettona on 3000e niin yksi lapsi riittää Jos 4000€ niin voidaan tehdä kaksi jne. Eli ei lisäännytä yli omien nettotulojen.

Toki tässä matkassa on niin monta mutkaa, että ideologia ei oikein toimi. Mutta kyllä minäkin vahvasti olen että lapsia tehdään talouden kantokyvyn rajoissa. Ei siksi että ne on vaan niiiin lutuisia ja hyvä syy olla tekemättä töitä

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Entäs ku mun tulot on alle tonnin? :|
Pitääkö mun nyt mennä vetämään itseni kiikkuun? Vai sijoitetaanko mutkin johonkin perheeseen jolla on "ylimääräistä" rahaa?
:O

• Tykkää
Reactions: vicy
no shit! olis pitäny tajuta, et saa tehä 0,2 lasta. sori. 4 hengen perhe, vähän yli 2000€ kuussa, ollaan siis NIIIIIIIIIIN köyhiä, edes omaan lentokoneeseen ei oo varaa.

Joo ihan hyvä idee, ainoo vaan, että sitä ei voi sitten palkaksi kutsua. Siinä kun on se pointti, että työn tehnyt saa rahaa työpanoksestaan ja ajasta jonka on uhrannut työntekoon, ei lastentekoon.

Yhteistyössä