Minusta imettäminen on ihanaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva riipputissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nelly83:
Ei oo multa pois todellakaan. Mutta kyllä ne mulla ainakin rupsahti vaikka en imettänytkään. Raskauden aikana kun rinnat turpos ja sit synnytyksen jälkeen palautu "normaaliin uomiinsa" niin lopputulos oli kaksi kärpäslätkää :D

No mulle ei noin käynyt.

Minä en imettänyt esikoistani, koska "rinnat menee pilalle"
ja nyt toista imetän, koska en ajattele enää niin turhamaisesti ja
KYLLÄ imettäminen on ihanaa! OIkein harmittaa kun pitää kohta alkaa antamaan kiinteitäkin.. Tämä on ihanaa, helppoa ja nopeaa! Mikään ei ollut kamalampaa kuin jatkuvapullojen ym pesu.. Nyt harmittaa, että oman itsekeskeisyyden takia jätin esikoisen ja itseni mys ilman tätä kokemusta! Päivääkään en vaihtaisi pois!

Ja mitä väliä vaikka tissit ehkä meneekin "pilalle"? Hyvät liivit vain käyttöön! Itselläni on mahakin leikauksien jälkeen "pilalla", mutta jotainhan se lasten saaminen aiheuttaa väkisinkin kropalle!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Hieno homma.

Itse tahdon pitää rintani vielä lapsienkin jälkeen, joten en imetä.

Mä tykkään imettää, musta se on luonnollista ja henkisesti palkitsevaa =)
Imetyksistäni huolimatta tissit ei ole tippuneet kehostani vaan yllätys mulla on yhä rinnat :o
Enemmän mua huolestuttais se mitä korvien välistä löytyy kun rintojen ryhdikkyys. Kun kuitenkin jokainen meistä vanhenee ja rupsahtaa jossain vaiheessa.

No niinpä! Siis ajattele joskushan me kaikki rupsahdamme joten aivan samahan tuo miltä sitä elämänsä näyttää kun JOSKUS kuitenkin rupsahdetaan..siis ei vit..

Siis mikä teillä on hätänä? jos MINÄ ette TE vaan MINÄ en halua imettää niin onko se TEILTÄ pois???

Sun vauvalta se on pois.

Mulla imetyksen kesto on riippunut lapsen suun k oosta ja muodosta ja imuotteesta. Kahta nuorempaa olen imettänyt lyhyemmän ajan koska se on ollut niin kivuliasta. Esikoista yli vuoden, koska sillä oli juuri sopivan kokoinen ja muotoinen suu ja hellä imuote. Sitä just imetin kans kyljellään maaten. Kivaa oli. Nuorempien kanssa sitten alkoi ahdistaa kun ei tavoittanut samaa seesteistä oloa ja mieskin mulkoili pahasti kun kuvitteli minun saavan imetyksestä seksuaalista tyydytystä. :X Tuli siitäkin sitten paha olo ja huono omatunto...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilliputti:
Mulla imetyksen kesto on riippunut lapsen suun k oosta ja muodosta ja imuotteesta. Kahta nuorempaa olen imettänyt lyhyemmän ajan koska se on ollut niin kivuliasta. Esikoista yli vuoden, koska sillä oli juuri sopivan kokoinen ja muotoinen suu ja hellä imuote. Sitä just imetin kans kyljellään maaten. Kivaa oli. Nuorempien kanssa sitten alkoi ahdistaa kun ei tavoittanut samaa seesteistä oloa ja mieskin mulkoili pahasti kun kuvitteli minun saavan imetyksestä seksuaalista tyydytystä. :X Tuli siitäkin sitten paha olo ja huono omatunto...

:o Aika vainoharhanen sun mies. :(

Minä en imettänyt esikoistani, koska "rinnat menee pilalle"
ja nyt toista imetän, koska en ajattele enää niin turhamaisesti ja
KYLLÄ imettäminen on ihanaa! OIkein harmittaa kun pitää kohta alkaa antamaan kiinteitäkin.. Tämä on ihanaa, helppoa ja nopeaa! Mikään ei ollut kamalampaa kuin jatkuvapullojen ym pesu.. Nyt harmittaa, että oman itsekeskeisyyden takia jätin esikoisen ja itseni mys ilman tätä kokemusta! Päivääkään en vaihtaisi pois!

Ja mitä väliä vaikka tissit ehkä meneekin "pilalle"? Hyvät liivit vain käyttöön! Itselläni on mahakin leikauksien jälkeen "pilalla", mutta jotainhan se lasten saaminen aiheuttaa väkisinkin kropalle!
En mäkään ymmärrä, miksi aikuisen naisen tarttis näyttää teinitytölle ikuisesti. Mä ainakin olen ylpeä raskausarvista ja roikkomahastani (no ei se nyt niin kauheesti roiku, mutta pömpöttää) ja rinnatkin on kyllä valahtanu sitten nuoruusvuosien. Mutta niiden myötä oon myös saanut nuo maailman ihanimmat lapset :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie-:
Imetys on ihanaa, kun voi vaan istua sohvalla ja laiskotella ja kämppä vaikka hajota ympäriltä sillä aikaa :D

Just näin :)
Äidin pitää imettää jo siksi, että silloin vauvan tarpeet on etusijalla. Vauvalle on pakko antaa aikaa, koska imettämiseen menee aikaa. Jos mies ei sitä kestä, se on keskenkasvuinen kloppi. (Sama pätee seksiin synnytyksen jälkeen, tosi mies kestää odotuksen mukisematta)
Imetys on joskus äidille raskasta, mutta se palkitsee.
Rinnat on sitten jälkeenpäin.. no ne on luotu siihen tarkoitukseen kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva riipputissi:
Luin tota toista ketjua, että ei enää jaksa imettää.. ja ihmettelen kovasti, sillä minusta imettäminen on ihanaa. Ihmettelen kun joku sanoo, ettei löydä sopivaa asentoa.. itelleni ainakin sopivin on maata sivuittain sängyllä, niin ei tule hartiatkaan kipeiksi. Ja onnistuu se imettäminen istualtaankin.

Sillehän ei sitten mitään voi, jos rinnanpäät kipeytyy tai maitoa ei tule, mutta ihmetyttää vaan jos jollekin se asennon löytyminen on vaikein juttu imetyksessä..

no kiva kun ite tykkäät jokainen tyylillään

Tuosta ap:n viestistä kuvastui minä-minä-minä-ajattelu :| Jos sinusta ap imetys on ihanaa ja sopiva asentokin löytyy niin ei se tarkoita sitä, että kaikkien kohdalla olisi näin. Hyvä, jos sinulla onnistuu, mutta muista, että äidit ja vauvat ovat yksilöitä ja tilanteet vaihtelevat.

Imetykseen en ota kantaa, kun ei ole kokemusta ;)

Henk.koht en usko että kukaa jättää imettämättä vain sen takia että tissit pilaantuu..mutta monelle se on etovaa ja ei tykkää joten miksi pitäisi kun korvike on keksitty?
En usko että kukaan imettäisi jos korvike olisi ilmasta.

Henk.koht en usko että kukaa jättää imettämättä vain sen takia että tissit pilaantuu..mutta monelle se on etovaa ja ei tykkää joten miksi pitäisi kun korvike on keksitty?

:o Kyllä mä imettäisin, vaikka korvike olisi ilmaista. Toi on ihan sama, ku sanoisit, että ei kukaan kasvattas pitkiä hiuksia, jos peruukkeja sais ilmaseks.

Korvike on korvike.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

:o Kyllä mä imettäisin, vaikka korvike olisi ilmaista. Toi on ihan sama, ku sanoisit, että ei kukaan kasvattas pitkiä hiuksia, jos peruukkeja sais ilmaseks.

Korvike on korvike.

Korvike on aivan yhtä hyvä ravinto vauvalle tajua se.Juu ja en edellenkään usko että kukaan imettäisi jos korvike olisi ilmasta.Olen 100 varma että kaikilta loppus maito ihan yhtäkkiä kun vauva vielä pieni.

Korvike on korvike.

Korvike on aivan yhtä hyvä ravinto vauvalle tajua se.Juu ja en edellenkään usko että kukaan imettäisi jos korvike olisi ilmasta.Olen 100 varma että kaikilta loppus maito ihan yhtäkkiä kun vauva vielä pieni.

:headwall: :headwall: Ei se korvike kyllä ole yhtä hyvä ravinto. Etkä sä voi toisten puolesta sanoa yhtään mitään.

Hieno homma.

Imetyksistäni huolimatta tissit ei ole tippuneet kehostani vaan yllätys mulla on yhä rinnat :o
Enemmän mua huolestuttais se mitä korvien välistä löytyy kun rintojen ryhdikkyys. Kun kuitenkin jokainen meistä vanhenee ja rupsahtaa jossain vaiheessa.

No niinpä! Siis ajattele joskushan me kaikki rupsahdamme joten aivan samahan tuo miltä sitä elämänsä näyttää kun JOSKUS kuitenkin rupsahdetaan..siis ei vit..

Siis mikä teillä on hätänä? jos MINÄ ette TE vaan MINÄ en halua imettää niin onko se TEILTÄ pois???

Sun vauvalta se on pois.

Peesi. Ja äidiltä iteltään myös, vaikkei sitä tiedäkään jos ei ole imettäny!

Korvike on korvike.

:laugh: hieno provo

Hieno homma.

Mulle se on ihan yks ja sama imetätkö SINÄ. Kommentoin lähinnä tuota sun pinnallista ja naivia ajatusmaailmaasi. Ihminen rupsahtaa, tajuat varmaan sen muutaman vuoden päästä. Kyllä ne aivot on naiselle tissejä tärkeämmät :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Peesi. Ja äidiltä iteltään myös, vaikkei sitä tiedäkään jos ei ole imettäny!

Teillä ei varmasti ole sitten ollut muuta tapaa viettää lapsienne kanssa aikaa kuin imettäminen? Myönnettäköön 3viikkoa imetin ja en ikinä enään tule imettämään.

Imetys on ihanaa, juu. Mutta ei loputtomiin, alkuun ei ollut mitään ihanempaa kuin imetys ja on se sitä vielkin, silloin kun lapsi malttaa keskittyä. Vierottaa tarvis, mutta mutta toinen ei huoli muuta. Joten tähän asti niin autuas imetys onkin muuttunut epämieluisaksi, :(
Harmi.

Hieno homma.

Mulle se on ihan yks ja sama imetätkö SINÄ. Kommentoin lähinnä tuota sun pinnallista ja naivia ajatusmaailmaasi. Ihminen rupsahtaa, tajuat varmaan sen muutaman vuoden päästä. Kyllä ne aivot on naiselle tissejä tärkeämmät :xmas:

... Ja vanhainkodissa ei ulkonäöstä erota, kuka on vanhapiika, kuka 12 lapsen äiti... :saint:

Yhteistyössä