A
Ahdistunut työtön kotiäiti
Vieras
Mun elämästä on tullut helvettiä. Ulkoisesti kaikki on kunnossa: on avomies, lapset ja omakotitalo. Mutta sisältä olen ihan rikki. Olen noidankehässä, josta en pääse ulos: työttömyys ja ylipaino ja rahaongelmat on kypsytelleet mulle hitaasti mutta varmasti masennuksen. Nyt se masennus on laukaissut mulle vielä jonkin paniikkihäiriön ja saan ihan hulluja ahdistuskohtauksia ihmisten ilmoilla, työhaastatteluissa ja lasten toilailujakin seuratessa. Äskenkin olin pyörtyä tuonne ulos, kun kaikki lapset karkasi salaa naapurin pihalle enkä tiennyt onko ne kunnossa. Vielä sittenkin kun ne oli taas kotona, oli vaikea hengittää ja rintaan sattui. Olin vihainen itselleni ja lapsille. Vihaan itsessäni sitä miten usein puhun lapsille ja tuntuu etten osaa kasvattaa lapsiani niin kuin haluaisin. Tämä kaikki taas masentaa... Näitä samoja ratoja mulla ajatukset tallaa päivästä toiseen nykyisin. Ahdistuskohtausten tullessa tuntuu ettei kuolema ole kaukana... En osaa enää iloita yhtään mistään elämässäni vaikka aihetta olisi. Tekisi mieli itkeä omaa surkeutta. Kadun monia päätöksiäni elämässäni... Haaveilen ihan erilaisesta elämästä...