Minun serkkuni 7v tilasi tänään äidilleen ambulanssin!

MiiskuMuikkunen

Aktiivinen jäsen
19.11.2007
2 826
0
36
Turku
Minun tätini asuu yksin lasten (6v ja 7v) kanssa omakotitalossa. Oli sitten saannut selkäkrampin ja pyörtynyt, siis oli tajuttomana lattialla. No poika 7v oli sitten soittanut ambulanssin, ja veivät äidin sairaalaan. Mä olin tosi yllättynyt kun kuulin, ja todella ylpeä tuosta serkustani. Mistä hän on voinut tietää, että noin kuuluu toimia? Ovatko kaikki lapset noin fiksuja? Mitäs jos lapset olisivatkin olleet nuorempia? No mutta tätini pääsi jo kotiin ja isäni menee heille ensiviikoksi avuksi. :)

mä oon iskostanut ton 112 numeron mun esikon päähän,poika 4,5v.mulla oli jonkuu aika sit keuhkokuume enkä tienny sitä viellä sillon,sanoin pojalle että jos äiti nukahtaa eikä herää(tajuton) niin soita tuonne,ja käskin pojan sen jälkeen juosta naapuriin hakemaan apua...
hyvä on opettaa lapselle noinkin tärkeän numeron.
saat olla ylpeä serkustasi!

siskollani on sellainen lasten känny jossa opetetaan hätänumero ja mitä sinne pitää sanoa :) siitä siskoni nuorin on ainakin oppinut 112 ja ettei sinne soitata turhan takia vaan jos on hätä tyttö on 6 v.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Fiksusti on toiminut, mutta onkohan rassu ollut ihan hädissään :(
Meillä ainakin likka 4 veenä oli aika hädissään, kun mä vedin raskaana ollessani lipat enkä päässyt keittiön lattialta ylös. Kylkiluu murtuneena ja tosi vaikee hengittää. Onni onnettomuudessa oli, että kyseisenä päivänä olin sopinut siskoni lähtevän autokuskiksi, kun piti viedä kissa kastroitavaksi. Systeri rimputteli ovikelloa, mutta likka ei vammansa takia pystynyt ovea avaamaan vaan huusi postiluukusta apua =)

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Mistä hän on voinut tietää, että noin kuuluu toimia? Ovatko kaikki lapset noin fiksuja?

Siitä tietää miten toimia kun nämä asiat opetetaan ja kerrotaan lapselle, ihan siitä alkaen milloin ja miksi pitää soittaa mahd. hätänumeroon ja se numero laitetaan esille/puhelimeen, ettei taatusti unohdu.

Kyllä kaikki tuon ikäiset lapset ovat yhtä fiksuja, jos heidän siihen on kasvatettu.
Toki, osa hakee apua esim. naapurista, josta soitetaan apua, joka sekin on fiksua.