Mä oon luullu että ne laittaa jonkun tupon :ashamed:Niin, nämä on niitä juttuja, joita ei mainosteta tai suureen ääneen puhuta. Samoin kun mm. se, että kuoleman jälkeen ihminen kankeutuu ja kun muutaman päivän päästä veltostuu niin vainja usein ulostaa kun suoli veltostuu ja tyhjenee. Ruumiishuoneella vainajilla on usein vaippa.
Kuulostaa loogiselle.Niin, nämä on niitä juttuja, joita ei mainosteta tai suureen ääneen puhuta. Samoin kun mm. se, että kuoleman jälkeen ihminen kankeutuu ja kun muutaman päivän päästä veltostuu niin vainja usein ulostaa kun suoli veltostuu ja tyhjenee. Ruumiishuoneella vainajilla on usein vaippa.
Ne ei vissiin mahdu takaisin omaan paikkaansa.Juu, ei sentään aina. Itse mekin olemme yleisesti ottaen luoneet haudan umpeen. Kumpuhan siihen tehdään juurikin tuon painumisen vuoksi.
Mutta ruumiinavauksessa aivot laitetaan kuulemma vainajan vatsaan.
Niin, niitä ei ainakaan laiteta takaisin pääkoppaan, kerrottiin meille kun ennenwanhaan oltiin luokan kanssa ruumiinavausta katsomassa. Jotain sinne laitettiin tilalle, mutten muista mitä.Ne ei vissiin mahdu takaisin omaan paikkaansa.
Olisiko sitten niin, että sitä vaippaa tarvitaan vain alkupäivinä ja sitten sen jälkeen ei enää tule mitään. Jotenkin noin se meni, kun se kuolonkankeus lähtee kuitenkin aika pian pois.Kuulostaa loogiselle.
Toisaalta en ole koskaan nähnyt vaippaa vainajalla eli ei taida koskea kaikkia.