Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Mutta oottakaahan vaan sitä murrosikää ja ainakin meillä on pahin just tämä 17v. ikä.Silloinhan ollaan jo "melkein" aikuisia,äiti on ihan tyhmä eikä tiedä mistään mitään,itse pitäisi saada päättää aivan kaikki,jopa kotiintuloajat ja varsinkin sen kuinka paljon viikossa vanhempien PITÄÄ antaa sitä rahaa.Ja kun homma ei noin toimi niin sitä perussuomalaisen sanaston viljelemisestä ei meinaa loppua tulla.Silloin tuntuu että se lapsi on ihana vaan nukkuessaan =).
Tosin ei kaikki päivät ole hankalia mutta joukkoon mahtuu myös päiviä kun sitä miettii että mikä mielenhäiriö se on aikoinaan käynnyt kun on lapsia edes hankkinut.
Tuossa iässä kun lapsi on niin sitä vaaditaan todellakin vanhemilta pitkää pinnaa ja todella kärsivällisyyttä koska asiat pitää välillä selittää "aikuiselle" juurta jaksaen ja siltikkin tuntuu ettei se mene perille.
Älä sano tätä ihmiselle, jolla on yksi pieni, toistaiseksi helppo lapsi

No, siperia onneksi opettaa. Mun esikoiseni on vasta 7 v, mutta silti toisinaan mietin, että olisiko jälkiehkäisyn käyttö vielä liian myöhäistä
Anteeksi nyt, mutta mun lapseni ei ole mikään helppo. Hän on hyvin vilkas (ei hetkeäkään paikoillaan + hyvin usein pahanteossa) ja vaatii paljon jakamatonta huomiota. Omaa tahtoa löytyy pienelle pitäjälle ja äänekäs sireeni käynnistyy alta aikayksikön, jos pienen tahtotila äityy oikein suureksi.
Rakastan silti häntä yli kaiken. Ei mulla ollut mitään ruusunpunaisia kuvitelmia siitä, mitä äitiys on. Äitiys on kuin avioliitto; täynnä myötä- ja vastoinkäymisiä. Enemmän varmaan on niitä vastoinkäymisiä, jos äitiyden haluaa nähdä niin. Mutta joku voi pitää sitä vaan arjen niiiiin tyypillisenä huumorina, kun lapsi leikkiessään pudottaa kaukosäätimen vessanpönttöön ja hukkaa äidin autonavaimet (uudet maksoivat 200 ?). Saati sitä, kun lapsi roiskii pillimehut äidin uuden auton beigelle sisustukselle...

[/quote
Yli kaiken minäkin lapsiani rakastan, myös tuota esikoistani. Mutta silti pohdin usein, tilaisinko menolipun Timbuktuun hänelle vai itselleni