"eräs vain"
Meillä on yhteinen käyttötili ja yhteinen säästötili. Silloin kun olimme molemmat töissä, siirsimme molemmat säästötilille ison osan tuloista, käyttötilille sitten jonkin verran vähemmän ja omille tileillemme jätimme sitten muutaman satasen kumpikin. Yhteiseltä käyttötililtä ostettiin ruoat ja maksettiin vuokra ja käytiin ravintoloissa jne. Jos jompikumpi halusi ostaa jotain vain itselleen toiselle asiasta edes mainitsematta, niin silloin käytettiin niitä omia tilejä. Tällä tavalla säästettiin kahdessa vuodessa 40 000 euroa, joka oli sitten mukava pesämuna yhteiseen ensiasuntoon ja autoon.
Nyt olen hoitovapaalla ja tulot niin pienet, että itse en siirrä mitään säästötilille enkä kovin usein yhteiselle käyttötilillekään. En ole nyt kotona ollessani kauheasti tuhlannut itseeni rahaa. Mitään isoja heräteostoksia en halua nyt tehdä ilman miehen kanssa juttelua, sillä vaikka meillä käytännössä on yhteiset rahat, en halua tuhlailla sumeilematta miehen tienaamia rahoja.
Nyt olen hoitovapaalla ja tulot niin pienet, että itse en siirrä mitään säästötilille enkä kovin usein yhteiselle käyttötilillekään. En ole nyt kotona ollessani kauheasti tuhlannut itseeni rahaa. Mitään isoja heräteostoksia en halua nyt tehdä ilman miehen kanssa juttelua, sillä vaikka meillä käytännössä on yhteiset rahat, en halua tuhlailla sumeilematta miehen tienaamia rahoja.