Minun joulu poika 6v ja tyttö 8v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä lasten ajatuksia kun kyselin ajatuksia joulusta

Jeesus syntyi jouluna tallissa. Jeesus nukkui seimessä. Paimenet kävivät katsomassa Jeesusta. Tallin päällä oli pohjantähti.
Jouluna haetaan joulukuusi, siivotaan ja paistetaan joulukinkku. Joulupukki tuo lahjoja jos ei riehu jouluna. Joulu tulee monista asioista yhdessä.
-poika 6v-

Joulua vietettiin koska Jeesus syntyi. Joulukinkku on aina hyvää ja kaikki syötävät on hyvää. On hauskaa koristella joulukuusta ja tehdä lumiukkoja. Jouluna pitäisi olla nätisti ja rauhallisesti. Joulussa on kivointa kun joulupukki tulee. Minun joulu on kiva ja hauska aina.
-tyttö 8v-

meiän 6-vuotias ihmetteli, että kun joulu on kerran jeesuksen syntymäjuhla niin eikö sille jeesukselle pitäis antaa lahjoja eikä ihmisille. :D ja me ei olla edes mikään uskonnollinen perhe.

[QUOTE="vieras";22711456]meiän 6-vuotias ihmetteli, että kun joulu on kerran jeesuksen syntymäjuhla niin eikö sille jeesukselle pitäis antaa lahjoja eikä ihmisille. :D ja me ei olla edes mikään uskonnollinen perhe.[/QUOTE]

Ihan hyvä. Mua nauratti tuo pojan pohjantähti. Mutta jotain on näköjään jääny mieleen. Noilla oli koulun joulujuhlissakin joulukuvaelma missä olivat mukana joten aika hyvin ovat joulun tapahtumista perillä.
Ja tuo kinkku näköjään molemmille tärkeä :D