Minun ja parhaalla ystävälläni ei oikein ole enää mitään yhteistä...

  • Viestiketjun aloittaja tuikku
  • Ensimmäinen viesti
tuikku
En osaa enää olla oikein luonteva hänen seurassaan, juttumme ja kiinnostuksemme kohteet ovat nykyään niin erilaiset. Ystävyyttä takana 17 vuotta... Onko muille käynyt näin? VOikohan tilannetta vielä pelastaa?
 
Noh, mun ystävä oli mun ystävä ihan pienestä lähtien, samassa pihassa asuttiin 1v. alkaen. Oli kaasonakin häissä. Kun alkoi seurustelemaan, ei ole kuulunut enää mitään. Ei kiinnosta munkaan olla aina se, joka ottaa yhteyttä. Ei sit, jos ei kiinnosta.
 
vieras
Mä oon huomannut yhden ystävän kanssa saman jutun, ei tosin olla tunnettu kuin 7 vuotta. Huomaan, että tosi monesti kun puhutaan esim. puhelimessa on vaikea keksiä sanottavaa ja puhun sitten yleensä lapsesta tai opiskeluista tai jotain, mutta mitään syvällisempää en osaa enää hänen kanssaan puhua. Ennen kerrottiin toisillemme ihan kaikki ja oltiin todella läheisiä.
 
ap
Vielä vuosi sitten saatoimme istua toisen luona päivän ja vaan olla, jutella ja touhuta. Eikä hiljaisuus haitannut yhtään. Nyt kun näemme, keskustelu on todella vaivaantunutta eikä niitä jutunaiheita oikein enää tunnu löytyvän.

Harmittaa :(
 
Keittiönoita
On käynyt. Mitä tarkoitat tilanteen pelastamisella? Sitäkö, että teillä alkaisi taas olla yhteisiä kiinnostuksen kohteita? Onhan se mahdollista, esim jos hankitte jonkun yhteisen harrastuksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vielä vuosi sitten saatoimme istua toisen luona päivän ja vaan olla, jutella ja touhuta. Eikä hiljaisuus haitannut yhtään. Nyt kun näemme, keskustelu on todella vaivaantunutta eikä niitä jutunaiheita oikein enää tunnu löytyvän.

Harmittaa :(
Ihan rauhassa vaan...pitkät suhteet muuttavat aina vuosien myötä muotoaan.
Jos tuntuu huonolle niin pidä etäisyyttä.
Ei noin pitkä ystävyyssuhde mihinkään katoa jos ei mitään "radikaalia" ole tapahtunut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On käynyt. Mitä tarkoitat tilanteen pelastamisella? Sitäkö, että teillä alkaisi taas olla yhteisiä kiinnostuksen kohteita? Onhan se mahdollista, esim jos hankitte jonkun yhteisen harrastuksen.
Lähinnä kai sitä ajattelin, että mitä voin tehdä, että tuo oma vaivaantuneisuus yms. jäis vähemmälle. Vai onnistuukohan tämmöinen ollenkaan? Onkos se niin, että tietyt ihmissuhteet vain päättyvät joskus, vaikka kuinka vannoisi että yhdessä lopun ikää?

Minusta tulee vain aika yksinäinen täällä... Muut ystäväni asuvat sen verran kaukana, että näen heitä harvoin. Ja mulle näin vanhempana on vaikeampaa tutustua uusiin ihmisiin ns. tositarkoituksella.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vielä vuosi sitten saatoimme istua toisen luona päivän ja vaan olla, jutella ja touhuta. Eikä hiljaisuus haitannut yhtään. Nyt kun näemme, keskustelu on todella vaivaantunutta eikä niitä jutunaiheita oikein enää tunnu löytyvän.

Harmittaa :(
Osaatkos yhtään sanoa miksi tilanne on tähän mennyt? Mitä on tapahtunut välillänne? Eikö ole enää aikaa yhtälailla istuksia toistenne luona vai mitä? Joku syykin kai siihen on olemassa että tilanne on ajautunut tuohon...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vielä vuosi sitten saatoimme istua toisen luona päivän ja vaan olla, jutella ja touhuta. Eikä hiljaisuus haitannut yhtään. Nyt kun näemme, keskustelu on todella vaivaantunutta eikä niitä jutunaiheita oikein enää tunnu löytyvän.

Harmittaa :(
Osaatkos yhtään sanoa miksi tilanne on tähän mennyt? Mitä on tapahtunut välillänne? Eikö ole enää aikaa yhtälailla istuksia toistenne luona vai mitä? Joku syykin kai siihen on olemassa että tilanne on ajautunut tuohon...
En osaa sen kummemmin sanoa. Talvi meni kyllä vähän harvemmin tapaillessa, kumpikin oli töissä ja ystäväni vielä vuorotyössä, joten aikataulutus oli vaikeaa. Lieneekö tuossa sitten osasyy? Ja ystäväni löysi uusia tuttavuuksia työnsä kautta, joiden kanssa vietti myös paljon vapaa-aikaa. Mutta ei vastaavat tilanteet ennenkään ole suhteeseemme mitenkään isommin vaikuttaneet.

 
vieras
Itse huomaan helposti kyllästyväni ihmisiin. Siksi on ihanaa aina löytää uusia ystäviä ja laittaa vanhat kiertoon. Vanhojen kamujen kanssa sitä jää jauhamaan aina samaa, mutta uudet ystävät ovat kuin raikas tuuli. Toisaalta ympäri käydään ja yhteen tullaan ja vanha ystävyys voi herätä taas eloon.
 
ii
Ja ehkä ystävälläsi on meneillään vaikeampi jakso elämässä jonka takia hän on ollut etäisempi ja jotenkin erilainen? Eikä halua kertoa sulle asiasta. Toinen vaihtis on että uudet ystävät ovat tuoneet ystäväsi elämään uutta ja vienyt tilaa sinulta ja ehkä myös osaltaan muuttanut ystävääsi. Joskus vaan käy niin että ihmiset muuttuu ja siksi vanha ystävyys yhtäkkiä tuntuukin oudolta.
 
tällasta
Mulle käyny kanssa näin. Ennen pystyttiin puhumaan mistä vaan, nyt ei meinaa tapaamisest onnistua millään. Hän usein ehdottelee, että nähdään tai mennään kahville jne ja sovitaan usein joku päivä alustavasti. Sitten kun olisi aika vahvistaa niin hänelle tulee aina muuta menoa. En oikein enää jaksa tällaista, niinpä mun puolelta yhteydenotot ovat jääneet vähemmälle.
 
vieras
Onhan teillä yhteinen menneisyys. Kyl meil ystävien kans välillä ei pidetä pitkään aikaan yhteyttä ja sitten taas pidetään ja ollaan kuin ei koskaan eros oltais oltukaan :) Ja kaikki elää ihan erilaista elämää mitä esim. minä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan teillä yhteinen menneisyys. Kyl meil ystävien kans välillä ei pidetä pitkään aikaan yhteyttä ja sitten taas pidetään ja ollaan kuin ei koskaan eros oltais oltukaan :) Ja kaikki elää ihan erilaista elämää mitä esim. minä.
Niin ja lisään, että itse ainakin näin vanhempaan en edes kaipaa jatkuvaa joka viikkoista yhteydenpitoa.
 
kb
On käynyt. Menin naimisiin (huono) ja tein lapset (älytöntä). Sinkkuelämää porukka hajosi. En jaksanut riekkua bilettämässä kun oli yöheräilijä talossa. Tätä asiaa oli ihan mahdoton käsittää.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähinnä kai sitä ajattelin, että mitä voin tehdä, että tuo oma vaivaantuneisuus yms. jäis vähemmälle. Vai onnistuukohan tämmöinen ollenkaan? Onkos se niin, että tietyt ihmissuhteet vain päättyvät joskus, vaikka kuinka vannoisi että yhdessä lopun ikää?

Minusta tulee vain aika yksinäinen täällä... Muut ystäväni asuvat sen verran kaukana, että näen heitä harvoin. Ja mulle näin vanhempana on vaikeampaa tutustua uusiin ihmisiin ns. tositarkoituksella.
Jos vaivautumisesi syy on yhteisten puheenaiheiden ja kiinnostuksenkohteiden puute, niin asiaa ei auta muu kuin löytää niitä uudestaan. Ja kyllä, jotkut ihmisuhteet päättyvät. Jopa silloin, kun on saatu papin aamen sille vannomiselle. Ihmiset muuttuvat.

 

Yhteistyössä