minun ei ei olisi pitänyt tehdä lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirsikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirsikka"

Vieras
en jaksa. tuo 5-vuotias puhuu kokoajan, aamusta iltaan ja ihan höpöjä juttujakin.
kunhan vain saa puhua. öisin ei nuku omassa sängyssään, vain tunkee viereen ja vie peiton. 1v ei suostu syömään muuta kuin leipää tai pehmeitä perunan paloja ja nekin tahtoo syödä sormin, lusikalle ei avaa suuta sitten millään. en saa hetken rauhaa, kun jompikumpi on kimpussa ja vaatii jotain. en saa siivottua kunnolla, kun vauva roikkuu imurin johdossa ja esikoinen viskoo paskaa lattialle sitä mukaa kun saan kämppää edes vähän puhtaammaksi. annan noiden katsoa paljon videoita, sillä en todellakaan viihdy puistossa, tylsistyn ja palellun vain. käymme kirjastolla, mutten jaksa lukea noille. en muista, milloin olen viimeeksi leiponut jotain muuta kuin pipareita valmistaikinasta. rakastan lapsiani, mutta tunne on kaikista voimakkain kun katson heidän nukkuvan. hereillä en jaksa kumpaakaan.. minulla ei ole ystäviä, olen vuoden jonottanut esikoiselle hoitopaikkaa vaikka eipä tässä töitä ole näköpiirissä, lasten isä on yks paskiainen. äiti käy vähän auttelemassa, mutten jaksa sitä arvostelua kun joka helvetin vierailu alkaa sanoilla "voi kamala, kyllä sinun pitäisi.." tai " voi kauhea, milloin viimeeksi tyttöhyvä..."viimeeksi käydessään äiti pesi vessan ja huuteli että " kyllä on aikuisen naisen wc siivoton, luulisi ettei sinua ole kotona opetettu yhtään!" eikä uskonut että olin vasta edellisiltana sen helvetin pöntön kuurannut ja pessyt lattiankin lasten nukkuessa, en vaan äidin mielestä riittävän hyvin. äiti myös valittaa hiuksistani ja meikistäni ja vaatteistani ja ostaa lapsille kasapäin vaatetta vaikka sanon ettei tarvitse enää ja olen yrittänyt vihjailla, että antaisi rahana sen .
ja ei, en ole mikään teiniäiti vaikka tämä siltä saattaa kuulostaakin. pikemminkin kypsällä iällä lapset tehnyt ja välillä mietin, mitä järkeä siinäkin oli! ja miksi tein vielä 2, kun tiesin ettei lapsi ole ikuisesti se söpö tissiä lupuuttava nyytti. ja mieskin kun paljastui vielä ihan muuksi miltä aluksi vaikutti..

tunnen olevani ansassa, olen surullinen ja minua pelottaa :(

No jotenkin ekana tulee mieleen että ULOS!! Kerhoon, puistoon, kavereille? Sinä ja se 5 vuotia kaipaatte muutakin kuin videoita ja siivoamista. Vähemmästäkin pää sekoaa. Hampaat irvessä vaikka rutiinia päivään jos se ei automaattisesti tule.

Auttaisko, jos sinne sänkyyn hankkisi lisäpeiton? Jos 5v vie sulta peiton, niin sulle jäisi se toinen?

Ja anna sen 1v:n syödä sormin, jos ei lusikka kelpaa. Tosin jotain muutakin pitäisi syödä, kuin leipää ja perunaa.

Eipä helpolla onnistu siivoaminen meilläkään, lasten ollessa hereillä. Mutta joka päivä koitan opettaa lapsia siivoamaan jälkensä, jotta äidille ei jäisi koko kodin siivoaminen harteilleen. 4v osaa jo viedä omat astiansa ruokailun päätteeksi tiskipöydälle, siivota huoneensa, viedä pyykit pyykkiin jne. Ei se aina helpolla suju, mutta harjoitellaan, harjoitellaan.

Auttaisiko, jos saisit ystävän mukaan sinne puistoon? Jos sulla ei nyt ole ystäviä, niin olisiko mitään paikikaa, jossa voisit tutustua uusiin ihmisiin ja paikkakuntanne äiteihin? "Yksin" siellä onkin ihan tylsää, mutta kun on aikuista seuraa, niin aika sujuu rattoisammin. Ja kohta on kevät, eikä enää niin kylmä.

Pullaa saa valmiina kaupastakin, ei ole pakko leipoa jos se ei omiin intohimoihin kuulu.

Munkin mielestäni lapsemme ovat kaikkein suloisimmillaan silloin, kun he nukkuvat. Silloin heitä voi silitellä ja suukotella ja pitää lähellä. Hereillä ollessaan lapsilla tuntuu olevan aina muuta tekemistä, kuin äidin sylissä istumista.

Paskaiaisisän suhteen en osaa antaa neuvoja. Semmoisia ne välillä on.

Jos ei äiti osaa pitää suuta soukemmalla, on ehkä parempi ettei äiti tule kylään. Menkää te vaikka äidille, tai ottakaa se äiti seuraksi sinne puistoon ja nähkää siis pihalla.

Hengitä sisään ja ulos ja rauhoitu. Vaikea kuvitella, etteikö elämäsi suttaantuisi ihan kivasti eteenpäin, kun vaan ajattelet asioita vähän positiivisemmin.

No jotenkin ekana tulee mieleen että ULOS!! Kerhoon, puistoon, kavereille? Sinä ja se 5 vuotia kaipaatte muutakin kuin videoita ja siivoamista. Vähemmästäkin pää sekoaa. Hampaat irvessä vaikka rutiinia päivään jos se ei automaattisesti tule.

Olen tästä samaa mieltä. Ulos sieltä! Siivoat suurimmat sotkut ja lopun annat olla, ja sitten kun jaksat hankkiudut eroon kaikesta turhasta: turhasta roinasta, turhasta miehestä... ja äidin annat kuulla kunniansa.

Eiköhän valtaosalla äideistä ole noita päiviä jolloin kaikki kaatuu niskaan, mikään ei suju ja kakaratkin tekee kaiken pahan mitä vähänkin osaavat/keksivät.... Mutta se, että tunne on jatkuva ei ole normaalia, vaan merkki avun tarpeesta. Edellisissä viesteissä onkin tullut hyviä ehdotuksia, vastuu toteutuksesta jää sinulle joten ei muuta kuin pienin askelin eteenpäin, kyllä se siitä :)

Asutko muuten missä päin?

Kyllä sinne ulos pitää lähtee, ei kukaan 5v jaksa istua sisällä kaikki päivät. Kun käy joka päivä ulkoilemassa niin sisäleikitkin sujuu kivemmin. Lisäks oon sitä mieltä et 5v haluaa ja tarvii jo ikäistään seuraa, eli suuntaa perhekerhoon pari kertaa viikossa tai ilmota lapsi johonkin kerhoon, mihin voi jäädä ilman sua ja pikkusisarusta, se on lapsenkin kannalta parempi, että tottuu olemaan muitten lasten kanssa ja tottuu jäämään ilman äitiä, koulu kun kuitenkin parin vuoden päästä edessä. Kun se lapsi pääsee touhuamaan oman ikästen kanssa niin ei välttämättä oo taukoomatta höpöttämässä sulle. Meillä lapset myös kotihoidossa, käydään muutaman kerran viikossa yhdessä perhekerhossa (ihan meijän jokaisen takia, itekin sieltä saa kavereita ja juttuseuraa ja 3v esikoinen tykkää leikkiä kavereittensa kanssa, jopa meijän 1v7kk lapsi nauttii kun saa touhuta muitten lasten kanssa) ja meillä on perhekerhossa mahdollisuus yhden kerran viikossa jättää lapset sinne 3 tunnin ajaks. Harvoissa perhekerhoissa varmaan on tuollasta mahdollisuutta, että lapset voi jättää ilman vanhempaa, mutta meillä ainakin 3v lapsen voi sitten ilmottaa seurakunnan kerhoon (meillä alkaa esikoinen kesän jälkeen käymään siellä).

Tosi huono syy olla lähtemättä ulos, että tulee kylmä. Siellä pitää olla asianmukaset vaatteet niin ei tuu kylmä. Nyt saa varmaan vielä aleistakin hyviä ulkoiluvaatteita, hanki sellaset. Eikä siellä ulkona tarvi seistä tumput suorina, touhua lasten kanssa.

Kuulostaa siltä, että sulla on myös jonkinasteista masennusta, siihen kannattais hankkia myös apua.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Siis oletko lasten kanssa yksin, kotona 24/7??
Itselläni meinasi pää hajota, kun olin nuorimman lapsen kanssa kotona reilut kaksi vuotta, mies ei osallistunut juurikaan lapsen hoitoon/kasvatukseen. Onneksi aloitin työt, muuten ei olisi polla kasassa..
Jos paikkakunnallasi ei ole mahdollisuutta työllistyä tai päästä koulutukseen, suosittelen muuttamista. Tsemppiä!

Yhteistyössä