Minulta alkoi facebook-kaverit katoilla listalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira harmaana:
Liity helluntaiseurakuntaan (ellet ole jo)! Saat paljon uusia kavereita minut mukaanlukien!

Ei taida Huumekoira kirjoitella harmaana, enkä ole sitä koskaan tavoittanut käännyttämässä ketään, joten...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[Se ihmetyttääkin että miten herkkänokkaisia ateistit ovat kun jos jotain yksittäistä omaan uskoon liittyvää sanoo niin se on kerrasta poisto. :/ Jäänyt todella ikävä maku tuollaisesta. Eikö se ole jo rasismiakin?

Onko uskovaiset jo oma rotunsakin vai miten tuo olisi sinusta rasismia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
[Se ihmetyttääkin että miten herkkänokkaisia ateistit ovat kun jos jotain yksittäistä omaan uskoon liittyvää sanoo niin se on kerrasta poisto. :/ Jäänyt todella ikävä maku tuollaisesta. Eikö se ole jo rasismiakin?

Onko uskovaiset jo oma rotunsakin vai miten tuo olisi sinusta rasismia :D

Onhan se rasismia jos uskonasiat häiritsee mutta mikään muu ei. Uskiksia kai ateistit pitää "omana rotunaan" jotka saa mielellään pysyä hiljaa lestissään.

Tavallaan ymmärrän, mä olen joskus jäänyt miettimään voinko laittaa aikomani statuksen kun on uskovia kavereita listalla, etteivät pidä herjaamisena tai jumalanpilkkana tai jonain. Jotkut ehkä sitten ratkaisee asian niin että pudottavat koko kaverin pois niin ei tarvitse miettiä omia kirjoittamisiaan eikä lukea toisen uskonnollisia juttuja.
Yhden tutun joskus aikoinaan poistin kun pisti jatkuvasti erilaisia uskonnollisten kokousten videoita ihmeparantumisista sun muista ja ne tukkivat ikävästi uutissivuni. Ja kun ei kerran oikeasti sen kummemmin edes kavereita oltu koskaan oltukaan ajattelin että tuskin loukkaantuu vaikka poistan. Toivottavasti ei pahastunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vekotiitus:
Tavallaan ymmärrän, mä olen joskus jäänyt miettimään voinko laittaa aikomani statuksen kun on uskovia kavereita listalla, etteivät pidä herjaamisena tai jumalanpilkkana tai jonain. Jotkut ehkä sitten ratkaisee asian niin että pudottavat koko kaverin pois niin ei tarvitse miettiä omia kirjoittamisiaan eikä lukea toisen uskonnollisia juttuja.
Yhden tutun joskus aikoinaan poistin kun pisti jatkuvasti erilaisia uskonnollisten kokousten videoita ihmeparantumisista sun muista ja ne tukkivat ikävästi uutissivuni. Ja kun ei kerran oikeasti sen kummemmin edes kavereita oltu koskaan oltukaan ajattelin että tuskin loukkaantuu vaikka poistan. Toivottavasti ei pahastunut.

Voikos statusten näkymistä mitenkään määritellä että kelle näkyy ja kelle ei?

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Minulta alkoi facebook-kaverit katoilla listaltakun tulin näkyvämmin uskoon. Sanakin Jumalasta riitti siihen että yksitellen ihmiset poistivat minut listaltaan. Ensin oli kavereita reilusti päälle sata mutta nyt vain vähän päälle 50.

Ymmärrän jos ihmiset poistelevat listoiltaan kavereita joiden kanssa tulee vähemmän höpistyä mutta onko uskoontulo hyvä syy poistaa joku listalta? Häpeääkö joku että hänellä on uskovainen ystävä?

Miksi haluat haalia facebook-kavereita? Miksi facebook merkitsee sinulle addiktiota? Eikö Jumalan johdatus olekaan se, mitä sinä taivut tahtomaan? Jumala johdattaa jokaista, joka tahtoo olla Hänen. Etkö tiennyt sitä? Luulitko, että Jumala jättäisi sinun elämäsi muuttamatta? Etkö ole kuunnellut virttä: "Tie on pitkä ja pölyinen, kuljen taakkaani kantaen..."?

Koeta päättää onko se facebook vai Jumala.

Sattuu sitä usein minullekin, mutta kyllä Hän johdattaa :).

Onhan se rasismia jos uskonasiat häiritsee mutta mikään muu ei. Uskiksia kai ateistit pitää "omana rotunaan" jotka saa mielellään pysyä hiljaa lestissään.

Tiedätkö kirjan, jossa käsketään: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."?

Haluaisitko sinä, että ateistit julistaisivat sinulle message-kaupalla omaa vakaumustaan?

Etkö osaa pitää mölyjä mahassasi ja rukoilla hiljaa?

Kumpi kirja on sinun: facekirja vai vai...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ei taida Huumekoira kirjoitella harmaana, enkä ole sitä koskaan tavoittanut käännyttämässä ketään, joten...

Kyllä hän ainakin Rukoilijasirkkana kertoi kirjoittavansa myös harmaana, miksi olisi muuttanut tapansa.

Mitä nyt käännyttämisenä pitää. Minun mielestäni se käännyttää. Ja särkee joululahjoja ja nauraa räkäisesti päälle.

No mä valitsen ne harvat fb-kaverini sillä perusteella, että niiden kanssa olisi irl myös jotakin puhuttavaa. En haluaisi todellakaan lukea esim. mitään uskovaisten ja mielenterveysongelmaisten tilapäivityksiä etusivulla alvariinsa. Ihmisillä on oikeus valita ystävänsä.

Yleisesti fb:stä voi n sanoa, että tiedän tyyppejä, joilla on yli 800 "kaveria"... Joopa joo, en itse ainakaan bussikuskia ja kaupantätiä kaverikseni pyytäisi vain siksi, että saan kertoa kuinka monta kaveria mulla on. Sehän ei ole totta, ja jos ap:lla oli yli sata kaveria alunperin, niistä joutaa kaksi kolmannesta karsimaankin.

Näette sitten sunnuntaisin kirkossa ja kesällä suviseuroilla ihan livenä, eikös se ole kivempaa?

Wall on kyllä sellainen, että siitä voi hide-toiminnolla estää yksittäisiä viestejä ja kun estät yksittäisen, se kysyy tahdotko kätkeä ko. kamun kaikki jutut, jolloin voit klikata "hide". Se valikko tulee näkyviin, kun kuljetat hiirtä siinä ko. rivien oikealla puolella. Minä kyllästyin toisten turinoiden jatkuvaan seuraamiseen ja niinpä minulla näkyvät vain omat kuvat ja tekstit. Toisilta luen vain viestit ja joskus katson jonkin kuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja facebookin käyttäjä:
Wall on kyllä sellainen, että siitä voi hide-toiminnolla estää yksittäisiä viestejä ja kun estät yksittäisen, se kysyy tahdotko kätkeä ko. kamun kaikki jutut, jolloin voit klikata "hide".

Tiedän kyllä. Mutta siksi haluankin valita vain hyviä kavereita fb-listalleni, että mun ei tarvitse alkaa heitä diskriminoimaan enää siinä vaiheessa. Linjani on, että pyydän ja hyväksyn kavereikseni vain sellaisia ihmisiä, joiden juttuja jaksan etusivultakin lukea. Siis noin kerran viikossa kun yleensäkin fb:ssä käyn.

Eli jos näen että ihminen on jatkuvasti puheissa jonkin henkiolennon kanssa ja kiittelee jumalaa, julistaa raamatunlauseita. Puhuu alinomaa kirkkokäynneistä sun muista herranjumalan palveluksista, lahtaa homoja ja on tuomitsevinaan kaiken tai olevinaa pyhimyskehä ympärillään. Leuhkii että on elämä parempi ja mieltää että ateistit on vaan masennuspillereiden orjia.

Joo, katson ihmisen älykkyydessä olevan todella paljon vajetta, eihän sellaisen ihmisen kanssa pääse samalle tasolle missään keskustelussa. Uskovainen ajattelee maailman olevan muutaman tuhannen vuoden vanha ja ateisti taas uskoo maaplaneetan pitempiaikaiseen olemukseen ja dinosauruksiin.

Uskovaiselle ei kestä esittää minkään näköistä raamattukritiikkiä kun alkaa jo julistus, Jeesus tulee ja Jeesus on ottanut sinunkin synnit kannettavaksi.

Siksi uskovaiset ovat ärsyttäviä sillä heidän henkinen kanttinsa on tolaltaan, uskoessaan täysin täysin satuolentoihin. Edes perehtymättä aidosti mitä mahdollisia virheitä raamatussakin on, käännösvirheitä, aikojen saatossa olleita kirjureiden omia laittoja tai että siellä on niin paljon ristiriitaista ja ahdistavaa sekä tekopyhää julistusta mitkä eivät tähän päivään edes sovi millään.

Yhteistyössä