Minulle tehtiin kesäkuussa vatsalaukun ohitusleikkaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jee jee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea sinulle! Maksoi mitä maksoi, tulevaisuudessa varmasti tulet veronmaksajille halvemmaksi kuin ennen leikkausta. Varmasti saat töitä edelleen tehdä kilojen karistamiseksi, moni luulee operaation olevan yhtä kuin rasvaimu ja potilaan päätyvän leikkauspöydällä missin mittoihin. Onnea painonpudotukseen & terveempään elämään!

Juu, luulo tuntuu olevan että leikkauksen jälkeen laihtuu kukn itsestään. Ei se niin ole. Leikkaus vain avustaa laihtumista. Mahaan ei enää ahdu paljoa kerralla ja sokerinen tai rasvainen ruoka tekee nk. dumbing-oireet ja et vaan pysty syömään enää niinkuin ennen. Myöskin mielihalut muuttuvat ruuan imeytymisen ohella, enää ei vaan tee mieli ns. epäterveellisetä ruokaa, se jopa kuvottaa. Mutta, näm ovat asioita joita ei voi tietää ennenkuin on tosiaan perehtynyt asiaan ja jutellut asiaan perehtyneen kirurgin kanssa. Leikkaus muuttaa mm. imeytymistä sekä joitain hormooneja tmv jotka vaikuttaa ihmisen mielihaluihin.

Tämä leikkaus huomattiin aikanaan syöpäsairaiden hoidossa. Ja sitten sitä vasta alettiin käyttää lihavien hoidossa.

[QUOTE="vieras";24459797]Totta se on. Normaalisti sen 2000kcal tai alle syövät eivät liho sotanorsuiksi, vaikka eivät liikkuisikaan.

Lihavuus on myös ITSEAIHEUTETTUA, koska sitä pullaa nyt vaan piti syödä vähän lisää kun se on niin hyvää, ja sitä jäätelöä, niitä karkkeja, sitä perusruokaa..[/QUOTE]

suurinosa oikeasti ylipainoisista on olleet sitä lapsuudestaan asti, jolloin se ei ole itseaiheutettua vaan vanhempien syytä!

[QUOTE="mie";24459989]Onnittelut minultakin!
Olen itsekin jonossa leikkaukseen ja toivon sen jälkeen elämäni muuttuvan keveämmäksi :)[/QUOTE]

Trust me, se kyll muuttuu! Leikkaus on yksi parhaista päätöksistäni elämässäni. :)

juu, totta mitä ap sanoi, kyllä näidenkin kilojen putoomisen eteen saa töitä tehdä. erityisesti mulla nää viimeset 10kg tehny tiukkaa ja vielä pitäis 7kg saada pois. onneksi sitä on ees vähän oppinut nauttimaan liikunnastakin kun ei ole enää paino tiellä ja tekemässä siitä miljoona kertaa kauheempaa.

kaikista paras asia kuitenkin on se että nyt pystyn juosta ja nauttia ulkoilmasta mun 4veen pojan kanssa ilman et keuhkoista loppuu happi parin sadan metrin jälkeen =)

Täältä tuskin löytyy ymmärtää tuollaiselle leikkaukselle, olenhan läski jolla ei ole mitään arvoa. Mutta! Olen laihtunut 18kg jo yhteensä... Ennen leikkausta sain pois 6kg ja leikkauksesta on tippunut 12kg. Ero on huima, en olisi uskonut. Näkyy se jo jonkin verran mutta tuntuu vielä enemmän! Selkään ei enää satu, pystyn rasvaamaan jalkani ilman että maha on tiellä jne... Tämä on uskomatonta! Luulin että olen 130kiloinen lopun elämääni.... En voi sanoin sanoa kuinka upeaa laihtuminen on!

En yleensä osallistu näihin keskusteluihin, mutta haluan onnitella sinua tekemästäsi päätöksestä ja toivottaa hyvää loppukesää ja syksyä.
Itse olen myös ollut liikalihava vauvasta lähtien eli en ole koskaan ollut normaalipainoinen ja nykyään olen alkanut harkitsemann kyseistä leikkausta. Tästä syystä olen iloinen lukiessani sinun myönteisistä kokemuksistasi.

Ja mitä tulee sitten siihen puoleen, että hakeudunko julkiselle vai yksityiselle puolelle leikkausta varten, niin tasan tarkkaan hakeudun julkiselle puolelle. Olen sitä mieltä, että koska olen saanut veroja maksaa viimeiset 30 vuotta, niin minulla on myöskin oikeus julkisisa palveluja käyttää oli se syy sitten mikä tahansa.

Joka tapauksessa oikein ihanaa syksyn jatkoa sinulle

[QUOTE="vieras";24459797]Totta se on. Normaalisti sen 2000kcal tai alle syövät eivät liho sotanorsuiksi, vaikka eivät liikkuisikaan.

Lihavuus on myös ITSEAIHEUTETTUA, koska sitä pullaa nyt vaan piti syödä vähän lisää kun se on niin hyvää, ja sitä jäätelöä, niitä karkkeja, sitä perusruokaa..

Niin on anoreksiakin itseaiheutettua ja monet muut jutut.
MUTTA edelleen väitän, että on p.skapuhetta sanoa, että vain syömällä tulee lihavaksi.[/QUOTE]

Yli paino lisää diapedes riskiä ja siksi painon hallinta on tärkeää ja veren sokeri arvot kannattaa mittauttas diapedes hoitajalla terveys keskuksessa aikaajoin.

Yhteistyössä